fallback

Подходящ ли е за стари коли новият еко-дизел?

На пазарите в Европа навлиза синтетичното дизелово гориво HVO 100

Новото синтетичното дизелово гориво HVO 100 вече се продава по доста от бензиностанциите в Италия, а сега навлиза и в търговските обекти на Германия. Дизелът HVO в Германия към момента е с 15 цента по-скъп за литър от нормалното дизелово гориво, но в Италия , например, шофьорите на дизелови коли зареждат HVO по-евтино от изкопаемия дизел, защото държавата облага с по-ниски данъци климатичното гориво.

Според властите в Германия не трябва да има субсидии за еко-дизел. Но поне едно начало е поставено. Всеки, който иска значително да подобри CO2 отпечатъка на своя автомобил, вече може да го направи. Въпреки това Федералното министерство на транспорта подкрепя въвеждането на HVO, като това решение се подкрепя и от автомобилния клуб „Mobil в Германия“.

Шефът на клуба Михаел Хаберланд каза пред Focus.de: „За първи път шофьорите вече имат избор дали искат да продължат да зареждат с изкопаеми горива или с по щадящ климата дизел. Преди това беше възможно само чрез закупуване на електрически автомобил. Трябва да използваме всички възможности – и това включва алтернативни горива като HVO 100.“

HVO 100 е едно от най-добрите синтетични горива, които са предназначени да осигурят по-добър климатичен баланс за движение по пътищата, влаковете, корабите и въздуха. Според мнозина именно заради него трябва дори де се отмени забраната на ЕС за двигатели с вътрешно горене от 2035 година.

Като се има предвид разликата в цените, остава да се види дали германците сега ще се обърнат масово към новия дизел. Ако това се случи, той неминуемо ще навлезе и в Европа. Но кой може да зареди с гориво, доколко е съвместимо с двигателя и дали синтетичното гориво не само намалява CO2, но също така оказва влияние върху реални замърсители като NOx или прахови частици?

Отговор на този въпрос дава асоциацията eFuelsNow. Дали вашият дизелов автомобил или камион има официално разрешение да използва климатично гориво зависи от одобрението на производителя. Такива са налични например за много дизелови модели на Audi, BMW или Mercedes.

„Официалните одобрения могат да бъдат разпознати по надписа XTL в капачката на резервоара до стикера B7. По-старите дизелови коли обаче нямат такъв стикер“, казва Бенедикт Цимерман от eFuelsNow.

Но експертите от ADAC развенчават митовете, като заявяват, че климатизираното гориво, е тествано дългосрочно и не причини никакви проблеми и, тъй като гори по-чисто от нормалното гориво, дори води до по-добри нива на изгаряне и на замърсяване в отработените газове.

Според собствената им информация членовете на eFuelsNow имат дългогодишен опит с HVO дизел с няколко модела, включително VW Sharan, произведен през 2014 г., Audi A4 от 2017 г., Mercedes 220 d, произведен през 2019 г. и доста по-стара Alfa Romeo 159. Тези превозни средства, въпреки големия си шестцифрен пробег, се движат без никакви проблеми, въпреки липсата на одобрение от производителя, съобщава Бенедикт Цимерман. Новото гориво има и други предимства: „По-тиха работа на двигателя, по-добра теглителна сила, по-добро поведение при студен старт и повече икономия“, завършва инженерът.

fallback
  • #17
    До 15 ( преди 7 месеца )
    Старите дизели се караха с чисто олио. Чисто ще рече прецедено олио от фритюрниците. Не рядко след такъв дизел миришеше на мекици.
  • #16
    до долния ( преди 7 месеца )
    Да то олиото от супера по скъпо от дизела
  • #15
    Гост ( преди 7 месеца )
    Браво, биодизелът бил почти чисто олио.Ами наливай в Киата олио от супермаркета и карай.
  • #14
    Факт ( преди 7 месеца )
    Работата е ясна синтетичен дизел няма.Ребрандират изкопаем дизел като синтетичен за да заобиколят забраните.
  • #13
    Спокоен ( преди 7 месеца )
    Отдавна има биоетанол на бензинови двг и досега не е станал масов и с това така Дизела е умрел няма никакви предимства.
  • #12
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ама как така чо нискиданъци наши субсидии само за електриките имало
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И при цените за които ти говоря се получава същото. Аз ти говоря за синтетично гориво, а ти с твоята функционална неграмотност си разбрал за съвсем друго гориво. Сега оправданието ще е поредната неграмотна статия на която си повярвал без да проявиш критично мислене. Не ме карай да се образовам от нея! Ти може да не си учил какво е HVO защото това ти е била специалността в университета, но аз го знам от обща култура и няма нищо общо със синтетично гориво.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ти ставаш за смях, като сравняваш биодизелът който си е почти чисто олио, произведено от биологични масла със синтетичното гориво което се синтезира от уловен чрез инсталации въглероден диоксид от въздуха и водород получен от електролиза на вода. Понеже си учил масла разликата като краве масло и масло10w40 . Ти си от онези които не ги различават и жена ти като теб прати за масло за сандвичи ходиш да купиш синтетично масло от магазина за авточасти, че е по-скъпо и следователно трябва да е по-хуба
  • #9
    Гост ( преди 7 месеца )
    В университета се учи дисциплина гориво смазочни материали,така че аз знам разликата.Теб няма да те питам, резултатите са винаги трагични.Твоите източници,преведени с гоогле транлате обикновено са в стила "стоманата е Желязна руда с високо съдържание на въглерод".Впрочем давай,да се посмеем.
  • #8
    Гретенце гостенке ( преди 7 месеца )
    "Гост ( преди 8 часа )Нашият мислител спейшълист Теслю, адреналинката електричка твърди за баснословни цени на еко дизела Още една електричарски опорка се отече в канала." Изчаках някой по-образован да те поправи, за да не се правя все аз на умен, но осем часа няма никакъв резултат. Затова ще ти подскажа какво да четеш В Светая светих наречена Уикипедия преди да ми отговориш. Прочети каква е разликата между обикновено олио, еко дизел както го наричаш и синтетично гориво. 2 различни неща са.
fallback
Последни