fallback

Shell предупреди, че зеленият преход ще бъде платен от обикновените шофьори

Ограничаването на дейността на петролния гигант води да увеличение на цените на горивата

Преди пет години британската петролен гигант Shell беше съден в Нидерландия за неизпълнение на целите за намаляване на въглеродните емисии за 2030 г. Сега компанията предупреждава, че ако някоя от дейностите й бъде ограничена, цените на горивата ще се увеличат. И разходите за електрификация ще бъдат платени от шофьорите, които зареждат от бензиностанции.

Експерти от индустрията предупреждават, че случаят с Shell в Нидерландия е само един от многото други, които предстоят през следващите години, ако Европейският съюз не намали намеренията си да наложи електрически автомобили от 2035 г. На теория това е възможно, тъй като в края на пролетта има избори за европарламент и вече се чуват гласове от някои партии, които се ангажират с премахването на забраната.

От тази 2024 г. правителствата на отделните държави трябва да започнат да инсталират точки за зареждане на главните пътни артерии на своя територия. Първа стъпка е създаване на обществени зарядни съоръжения, към които ще бъдат добавени тези на големи петролни компании, които също трябва да имат зарядни за електромобили на своите бензиностанции.

В същото време обаче европейските планове не предвиждат създаване на подобна мрежа от зарядни на второстепенните пътища, а това означава, че няма как инфраструктурата да се справи с огромни брой електромобили, които се планира да бъдат произведени. Но дори и това, което предстои да бъде направено в близките месеци, ще бъде платено от обикновените граждани, тъй като парите идват от техните данъци.

Повечето хора все още използват предимно автомобили с ДВГ и съответно зареждат на бензиностанции. Част от тях са на компании като Shell, която вече предупреди нидерландското правителство, че ще увеличи цените на бензина, керосина или газта, ако операциите му в други области като добива на нефт и газ в страната на вятърните мелници и лалетата бъдат ограничени.

Преди пет години петролната компания беше осъдена, че няма по-конкретна политика за устойчивост, свързана с Парижкото споразумение за климата. Shell трябва да намали своите въглеродни емисии с 45% от 2019 г. до 2030 г., така че дейностите за постигане на целта трябваше да бъдат извършени в рамките на единадесет години.

Голяма част от горивните компании все още не са коментирали въпроса, но тяхната мрежа от мощни електрически зарядни устройства не е сравнима с броя на помпите в бензиностанциите, въпреки че един ден трябва да бъде. Експерти са категорични, че случаят Shell в Нидерландия ще се разпространи като чума в ЕС, като петролните компании вече търсят начини за компенсиране на разходите, които ще направят. А това може да стане само с повишаване на цените на горивата, от което ще пострадат обикновените потребители.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Много тъпо внушение, че който шофира ДВГ е обикновен шофьор, а който шофира зареждаема с ток кола е необикновен шофьор сигурно :D
  • #11
    До 1 и 2 ( преди 7 месеца )
    Мите, и въпреки, че да направиш ел. зарядна е в пъти по-лесно, отколкото бензиностанция, отново трябва изрично да се въведат законови изисквания и вменявания на задължения да се правят тези ел. зарядни под угрозата на глоби. Т.е. предприемачи не се бутат да ги изграждат и трябва да се слага чатала на врата им. Това за какво ти говори? Може би трябва да отидеш да им обясниш каква печатница за пари е една такава зарядна станция, защото очевидно те не разбират от бизнес.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Петрола
  • #9
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Петрова също е енергия. Енергийната криза през 2022 стана заради друг енергиен източник - газ.
  • #8
    777 ( преди 7 месеца )
    Енергийната мафия излезе по силна от петролната мафия.
  • #7
    //// ( преди 7 месеца )
    Тогава ще сме зависи от фими за ток. И те като вдигнат цената, какво правим?
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ми като вдигнат горивата, ще минем на електрички, и тогава ще ги видя какво ще правят фирмите като Шел.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За всички заигравки на политиците плаща обикновенния данкоплатец. Така че, Шел не казват нищо нов.. нито откиват топлата вода.
  • #4
    q ( преди 7 месеца )
    Нормална практика е замърсителите да плащат повече - с навлизане на електромобилите, цената на горивата на колонка само ще върви нагоре.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Така или иначе местните български бензиностанции са предпочитани пред големите чужди вериги за тези които искат по-ниска цена..
fallback
Последни