fallback

Електромобилите ще задминат всички бензинови коли в Норвегия до края на годината

Преднината на дизелите по пътищата в страната ще бъде заличена до 3-4 години, прогнозират експерти

Електрическите превозни средства по пътищата на Норвегия скоро може да изпреварят като общ брой автомобилите с бензинов двигател, но за дизелите ще им отнеме поне още 3-4 години, пресмятат експерти от индустрията.

Норвегия си остава лидер в продажбите на акумулаторни електрически превозни средства (BEV), като началото на тази година приблизително 90% от всички нови коли, продадени в страната, са именно такива. Както е известно, скандинавската държава първа в света ще забрани продажба на нови бензинови и дизелови автомобили, като това ще стане през 2025 г.

В момента продажбите на нови BEV в страната с лекота изпреварват както бензиновите, така и дизеловите модели, сочат данните на Норвежката администрация за обществени пътища. Те показват, че в Норвегия има приблизително 776 003 бензинови автомобила, 1 068 929 дизелови превозни средства, 339 724 хибрида и 700 358 BEV.

„Ако тази тенденция се запази през следващите 12 месеца и като се има предвид, че продажбите на бензинови автомобили в момента са незначителни, най-късно по това време догодина, а защо не и по-рано, по пътищата ще има повече BEV, отколкото коли с на „чист“ бензин", прогнозира Роби Андрю от на мозъчния тръст CICERO, цитиран от агенция „Ройтерс“.

През януари продажбите на BEV представляват 92,1% от всички нови автомобили в Норвегия. Тази цифра се понижи леко през март - до 89,3%, като това се дължи на нарастващите лихвени проценти и намаляването на освобождаването от данъци на колите на ток.

През 2023 г. правителството премахна освобождаването от данък върху добавената стойност за BEV, които струват повече от 500 000 норвежки крони (46 700 долара). Въпреки тази промяна освобождаването от данъци върху BEV, което е в сила за по-евтините електромобили, е струвало на норвежкото правителство 43 милиарда крони (3,95 милиарда долара) миналата година.

fallback
  • #29
    Petroff ( преди 1 месец )
    Не мога да разбера цялата тази разправия около електрическите автомобили. Както всичко е живота истината е по средата. Цялата лека и тежка индустрия е електрифицирана от поне 50-60 години, защото електромоторите имат ред предимства. Батериите от друга страна са огромен недостатък и са спънката за естественото навлизане на електромобилите. Стават ли за каране, "Да" но на къси разстояния. Другото са екстремни изживявания и трябва да си меко казано "ентусиаст".
  • #28
    Лудория ( преди 1 месец )
    А за самата Норвегия и целите й за елетрификация на личните автомобили - има възможност, има пари, прави го. Да отидат да елетрифицират Бахрейн.Още си спомням новините за протестите, по спомен в Бахрейн, но може и да греша - протест на милионерите. Всички бяха излязли да протестират с личните си автомобили - Мерцедес, бентли, Ролс Ройс... ей такива...
  • #27
    Лудория до Норге ( преди 1 месец )
    Моята пали при всяка температура, която е възможна в България. От раз, защото всичко се поддържа изправно. Лятото - 800 км., музиката е заводската за нивото, но на мен ми допада. Колата е чиста, само покрай детското столче не е. Няма гаранция. И сега какво - и аз съм щастлив с нея. Дал съм към 12 хиляди лв. за колата и поддръжката й за 7-8 години/200 000 км. Дано и твоята да е излязла толкоз. ;)
  • #26
    До 25 ( преди 1 месец )
    Кауза пердута е, да проследиш контекста и да разбереш на кого говоря, дори когато са изтрили някой коментар и се е променила номерацията. Точно това беше и смисъла на коментара ми - кауза пердута е, някой да разбере човека че е говорил за 1000 километра маршрут от точка а до точка б, а не 1000 км с едно зареждане. Очевидно се оказвам прав и не можете да следите контекст. Ако някой не пише той вместо име, така и няма да разберете за кого става въпрос.
  • #25
    До 21 ( преди 1 месец )
    Кауза пердута е, как сам си задаваш въпрос! От 21 до 21! Хахахаха. Предполагам повечето ЩЕ разберат смисъла! Редактора е променил от ще на е!
  • #24
    Норге ( преди 1 месец )
    На -20 градуса ел колата ми стартира.Което не може да се каже за доста масларки и дизелаци.500 км пробег лятото,чисто и приятно,хаман кардон колони..7.1 система,600 вата. 7 години гаранция,Киа соул.А вие карайте Лади,зазки и викайте слава на мишока Путин.
  • #23
    Норге ( преди 1 месец )
    Сега разбирачите ще са във вихъра си.Като МАТРОСОВ на абразурата ще бранят масларките и дизелака.Колко лоша Европа и Норвегия,така да прецака немската масларка. Въпреки всичко те със Путин за еталон яхнал мечка докато се крие като мишок в бункер ще громят ***,тротинетки и батерии.
  • #22
    Neco ( преди 1 месец )
    Тия са луди бе Студът им вземал акъла
  • #21
    До 21 ( преди 1 месец )
    "Предполагам, повечето е разберат смисъла."Кауза пердута!
  • #20
    До 19 ( преди 1 месец )
    Да, написах хиляда километра наведнъж, като имах предвид в едно пътуване, а не с едно зареждане! Предполагам, повечето е разберат смисъла.
fallback
Последни