fallback

Китайски автомобили под чужди марки завладяват Европа

Само за първите 2 месеца на годината продажбите им са скочили с над 40%

През първите два месеца от настоящата година регистрациите на китайски автомобили в Европа се е увеличила с... 43 процента. Това съобщава на страницата си аналитичният център JATO Dynamics. Експерти вече се обзалагат колко време ще отнеме на китайската автомобилна индустрия да погълне европейската.

Според тях няма съмнение, че това ще се случи. Показателят „един китайски автомобил на всеки пет" е достатъчно шокиращ, но сравняването на тазгодишните цифри с предходните години разкрива още по-тревожна статистика. Регистрациите на произведени в Китай автомобили в Европа този февруари са се увеличили с 45 процента в сравнение с февруари 2023-а. За януари-февруари ръстът, както вече споменахме, също е осезаем - 43 на сто.

В същото време като цяло европейският автомобилен пазар расте с 10 процента през февруари, така че и на този фон гореспоменатия ръст на китайските модели е впечатляващ. Експертите обясняват подобни доставки с факта, че някои китайски производители увеличават вноса преди решението на ЕС за субсидии за електрически автомобили.

Интересно е да сравним и географията на производителите. Компании като Tesla, MG и Volvo се възприемат от потребителите като западни, въпреки че произвеждат своите електрически превозни средства в Китай.

JATO Dynamics отбелязва, че колите, произведени в Китай, са по-продавани от колите, сглобявани в Италия, Корея, Мароко и Румъния - все основни играчи в европейската автомобилна индустрия. Китайците също стопяват разликата между автомобилите, произведени в Турция и Великобритания.

„Увеличението се дължи отчасти на действията, предприети от някои китайски производители за ускоряване на вноса преди решението на ЕС за антисубсидийно разследване. Увеличаването на митата може да забави растежа на китайските производители, но като допълнителен ефект ги насърчава да ускорят доставките си за Европа “, казва Фелипе Муньос, глобален анализатор в Jato Dynamics.

Анализът показва, че 44 процента от произведените в Китай автомобили са регистрирани от западни марки като Tesla, Volvo и Dacia, докато други 40 процента идват от продажбите на автомобили MG, които, подобно на Volvo, са китайска собственост. В същото време много купувачи ги считат за европейски компании. Ако тези коли бъдат премахнати от уравнението, тогава само 16 процента от произведените в Китай автомобили са от оригинални китайски марки.

И този показател ще расте. Западните автомобилни производители обаче могат да си отдъхнат, тъй като китайските марки все още имат да извървят дълъг път, преди да завладеят значителна част от европейския пазар".

fallback
  • #11
    Димитров ( преди 7 месеца )
    По настояване на акционерите обственици на Daimler AG - производителя на Mercedes-Benz централата се мести в Китай. Там няма "зелена сделка", забрана за продажба в Русия и други политически тъпотии, които убивват бизнеса. Ако марката иска да оцелее - ше ходи там. Ако не - получават съдбата на 'Симка', 'Талбот', Хорх', 'Сааб' и други паднали жертва на големите корпорации.
  • #10
    Предолагам ( преди 7 месеца )
    всички китайски брички не могат да съберат бройката на един модел, произвеждан в Takaoka plant ;)
  • #9
    РУК ( преди 7 месеца )
    Много интересно, статия с един и същи текст в няколко медии едновременно. Не се посочват цифри.Хем се говори за брой регистрирани,хем, че ръста се дължи на активизиран внос преди очаквани рестрикции заради китайските субсидии за производство.Обаче внос и регистрации са две съвсем различни неща!И накрая китайските автомобили Тесла, Волво .. към тях спокойно може да добавите някой модел на Рено, Дачия. Иначе всичко е в духа на "китайската инвазия" но дефакто не е баш така.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Най-много китайски автомобили в Европа продава Тесла.
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Китайски автомобили под европейски марки завладяват ЕвропаСамо за първите 2 месеца на годината продажбите им са скочили с над 40%" от кога Тесла е европейска марка?
  • #6
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Къде забрави mercedes, който също е китайска собственост? Да не говорим и че половината му продажби са в Китай.
  • #5
    VAYK ( преди 7 месеца )
    Абе Волво и Тесла произведени в Чайна е едно, друго е BYD за който малко се знае и никой европеец не го е ползвал! Трудно ще пробият със собствени марки, на всичко отгоре BYD моделите му съпоставими с тези от ЕУ не са толко конглокентни ценово, а това е основно за да ги предпочетеш:))))
  • #4
    До Грета гостенката ( преди 7 месеца )
    Гостенино, колко по-долу още можеш да паднеш? Шизофренията ти и Грета тунберг ли включва? То ако не е графомания и логорея, обикновено е психопатия и шизофрения които доказваш ежедневно. Разбрахме вече, спри да се хвалиш с тях! Отлично се справяш с всичките дисциплини и няма нужда да се доказваш чак пък толкова!
  • #3
    Грета Тунберг ( преди 7 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действат.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Експерти вече се обзалагат колко време ще отнеме на китайската автомобилна индустрия да погълне европейската. Според тях няма съмнение, че това ще се случи"............" ......тъй като китайските марки все още имат да извървят дълъг път, преди да завладеят значителна част от европейския пазар". Само ще кажа, че Слънцето също ще спре да свети, такива са прогнозите. Прогнозите не казват точно след 4,5,6 или 7 милиарда години ще стане. Прекрасни клик статийки, обиждащи нормалните читатели.
fallback
Последни