fallback

Защо Гърция спря да обича Лада

Руската машина беше масова кола при комшиите, но вече е твърде скъпа за качеството, което предлага

По време на славните години на Лада в Гърция - руската марка успя да спечели солидна клиентска база. Съседите оценяваха издръжливостта, надеждността и достъпната цена на съветските (да бъдем коресктни) автомобили.

 

Много гърци предпочитаха Ладите заради лесна поддръжка и ниска цена на резервни части. Това ги направи идеални, особено през 80-те и 90-те години на миналия век. Модели като Лада Нива, многофункционален автомобил, който предлага отлично представяне на трудни терени, спечелиха специално място на юг от Петрич. Лада Самара и Лада 2105 също бяха популярни модели, които представляваха икономичното и практично решение за много семейства и фирми в Гърция.    

Днес Лада официално не съществува в страната. Въпреки спрените продажбите на нови автомобили, присъствието на руската марка по пътищата е очевидно. Макар то да не идва от нови Лади , а само от употребявани. Забележителен факт - нито през 2022 г., нито през 2023 г. в Гърция е регистрирана нова кола от руска марка.

Липсата на официален представител на Лада означава, че няма и официална ценова листа на автомобилите. Накратко, всеки вносител продава за колкото иска и може. Кратко проучване на гръцки медии показаха, че удоволствието да имаш Лада не е толкова евтино. Те са много по-скъпи в Солун и Атина, отколкото в Швейцария, например.

Нива със задвижване на четирите колела -  с познатия 1,7-литров бензинов двигател,  в Гърция започва от около 19 000 евро. В Швейцария ще я намерите чисто нова за едва 14 500 евро. Най-новият седан Веста с 1,6-литров бензинов двигател и с мощност 105 конски сили струва около 18 500 евро в Гърция. Пак в Швейцария се продава за 14 000 евро.    

fallback
  • #12
    И ам тхе тъндър ( преди 5 месеца )
    Лада у Византия.Смешно бе.Виждал съм една две таквуз таралясника.
  • #11
    Jojo ( преди 6 месеца )
    Всичките капацитети ако слизате от Магистралата, и се повозите няколко стотин километра из селата в Малякия, ще видите както доста Лади, така и Кадет Д, 123-ки, Тойотки на по 40г.Ама то не става само с гироси на главната, фрапедаки, и ръката на ауспуха на жената
  • #10
    Я па Я ( преди 7 месеца )
    Да МИНАЛИЯ ВЕК МОЖЕ И ДА Е БИЛО....
  • #9
    Пенсионер ( преди 7 месеца )
    Еми...за неприятелска държава...това е разликата в цената между съветската и руската Лада...Путинова надбавка!!!
  • #8
    Пенчо ( преди 7 месеца )
    Авторът май никога не е стъпвал в Гърция.Какви Лади бе, момче?!Пък "масов автомобил"?!?! Хахаха!Единствените Лади, които някога съм виждал в Гърция, без изключение, са карани от *** (най-вероятно български или румънски).
  • #7
    Хаха ( преди 7 месеца )
    Па една лада не съм видял в Гърция,как я изгубиха не знам.
  • #6
    До 112 ( преди 7 месеца )
    Прав си,обаче другарите зомбирани путинофили с изветрели и бетонирани мозъци като чуят Лада и започват да плачат от носталгия и умиление към съветските таракясници. И разбира се хвалят славния Москвич. И надали знаят че за да започнат производството му,руснаците след края на Втората световна война изнасят завода на Опел в Германия(каквото е останало от оборудването след бомбардировките) в СССР. И основават в Москва АЗЛК-Автомобильной завод имени Ленинского комсомола.
  • #5
    112 ( преди 7 месеца )
    Ко, ко, Ко каза, Ко? Лада и надеждност!? Колко па Лади да има у Гърция... А, Нивата не й е случайно името, тя за нормален път не става - отвратителна возия дори и като нова, шумна, а бе който се е качвал знае!
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    айде сега колко лади да е имало при маляките !? 1000 - 2000 на 15 милиона население е нищо ....
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ами за какво да си купуват Дачия на цената на Дачия но с емблема Лада?
fallback
Последни