Nissan ще дебютира с до 30 нови модела на световните пазари до 2026 г. 16 от тях ще са електрически, разкри главният изпълнителен директор Макото Учида по време на представянето на тригодишната пътна карта на автомобилния производител.
Когато моделите излязат на пътя, 60 процента от глобалната гама двигатели с вътрешно горене на Nissan ще бъдат обновена. Това ще помогне на компанията да постигне целта си – увеличение на годишните продажби с 1 милион единици.
Освен това Nissan има за цел да намали цената на електрическите превозни средства от следващо поколение с 30 процента. Така до 2030 година японците ще изравнят напълно цените на електрическите и на колите с ДВГ.
Официалният тийзър разкрива набор от нови модели в движение. Въпреки че видеото е умишлено засенчено, забележимите LED осветителни подписи и силуети позволяват да бъдат идентифицирани някои от моделите. Водещи в групата са електрическият кросоувър, готов да наследи застаряващия Leaf, следващото поколение Micra, изградено върху R5 архитектура, модел, който изглежда като напълно електрически Juke, както и наскоро представеният Kicks.
Към задната част се виждат множество SUV-та, няколко минивана, няколко модела с нисък ход, среден пикап и множество автомобили с марката Infiniti. Разумно е да се предположи, че сред тях ще бъде новото поколение на Patrol, готов да съперничи на Land Cruiser. Също така обновеният Qashqai, предназначен за Европа, предстоящият миниван Elgrand, пригоден за японския пазар, и нова версия на Skyline.
Компанията ще размине дебютите в различни региони по света. Nissan ще пусне осем нови модела в Китай (всички NEV), седем в САЩ и Канада, шест в Европа, пет в Япония, пет в Близкия изток (всички SUV), три в Индия, три в Африка (два SUV-а и малък автомобил с ДВГ) и два в Океания (еднотонен пикап и електрически компактен кросоувър).
Въпреки поддържането на почти равен баланс между дебютите на превозни средства, задвижвани с доблите, стари двигатели (14) и електрифицирани (16) през следващите две години, Nissan казва, че инвестициите му във вторите прогресивно ще се увеличат до повече от 70 процента до 2026 г. В крайна сметка автомобилният производител има обеща да пусне 34 електрифицирани модела между 2024 г. и 2030 г., покривайки целия спектър от сегменти. В резултат на това глобалната гама модели на Nissan ще бъде 40 процента електрифицирана до 2026 г., като ще нарасне до 60 процента до 2030 г.
Регионите с най-висок процент на електрически коли до 2026 г. ще бъдат Япония, където 70 процента от гамата ще бъдат хибриди и електромобили. Следва Европа , където автомобилният производител цели 40 процента от микса от продажби на пътнически превозни средства да бъдат изцяло електрически. Купувачите от САЩ също ще получат достъп до модели на Nissan с e-Power (самозареждащ се хибрид) и plug-in хибридни задвижвания.
Що се отнася до електрическите превозни средства , целта на Nissan е да намали производствените разходи, като по този начин увеличи рентабилността им. Японците планират да разработят електромобили в „семейства“, използвайки модулни производствени техники и по-кратки цикли на разработка, с цел намаляване на разходите с 30 процента в сравнение с настоящия модел Nissan Ariya. Така до 2030 г. електромобилите ще постигнат ценови паритет с превозните средства, задвижвани с двигател с вътрешно горене .
Като цяло Nissan има за цел да увеличи годишните си продажби с 1 милион бройки до 2026 г. в сравнение с 2023 г. Този допълнителен милион е разбит на 330 000 от Северна Америка, 200 000 единици от Китай, 90 000 единици от Япония и още приблизително 300 000 от Африка, Близкия изток, Европа и Океания. Или поне така предвижда бизнес планът „The Arc“, отнасящ се за периода между 2024 и 2026 г.