fallback

Fiat ще слага по спешност бензинови мотори на електрическия 500

Причината за този доста странен ход се крие в нови европейски изисквания за киберсигурност

Fiat ще направи нещо безпрецедентно, като започне да преоборудва новия електрически Fiat 500 с... бензинови двигатели, твърдят сериозни източници на вестник Il Corriere della Sera. От компанията са изпратили писма на своите доставчици дали могат да покрият нуждите от вдигане на производството до 175 000 автомобила на година във фабриката в Мирафиори.                Това означава увеличение с почти 100 000, тъй като миналата година в завода край Торино са направени  77 260 автомобила. Нарастването ще е изцяло за сметка на планираните нови бройки с бензинов мотор. В италианския завод на Fiat се прави новото поколение на 500, планирано само като електромобил, докато бензиновият 500 е от старата генерация и се прави в Тихи, Полша.  Но сега електромобилът ще получи ДВГ заради новите изисквания за киберсигурност на ЕС. Поостарелият бензинов 500 не отговаря на тях и адаптирането му би струвало по-скъпо, отколкото да се използва по-новата платформа на електромобила, която вече ги покрива.

Същите нови изисквания ще сложат скоро край на продажбите на Porsche Macan и 718 Boxster/Cayman в Европа.

Бензиновата версия на 500 е от фундаментално значение за Fiat. Общо 173 187 бройки на Fiat и Abarth 500 са продадени в Европа миналата година. От тях, забележете, 108 943 са с бензинов мотор. Фирмата се старае всячески да вдигне продажбата на електрическата версии, които вървят под очакванията. Това принуди фабриката в Мирафиори да мине на редуцирани смени, като дори се появи заплахата от временно спиране на производството.      

  

fallback
  • #9
    До 7 и 3 ( преди 1 година )
    Отново не сте разбрали статията. Вие сте отчайващи.
  • #8
    До 4 и 5 ( преди 1 година )
    Най-общо казано всички системи в автомобила трябва да са "заключени/криптирани" и недостъпни отвън по некриптирана връзка. Особено такива, които имат достъп и съхраняват лична информация, напр. тел. указател, СМСи, плейлисти и др. Което им идва дюшеш на прозводителите да "сериализират" и "програмират" всички компоненти, т.е. филмът с пазаруване на електронни части от моргите на практика свършва.
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Няма търсене на електрокари,ще им слагат ДВГ.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    #5, да имат интерфейс за дистанционно включване, че при нужда да могат да вкарат возещия се в някое езеро кат оная стрина с Теслата. То вече няма значение дали е на ток или на бензин, важното е да не е с ръчни скорости.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви. изисквания по киберсигурност? Някой ще обясни ли?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Да бяхте уточнили що за изисквания са тези. Стана ми любопитно
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    нещо не ги щат тия електрички бре.. казват им че са убави, те пак гледат към бензина.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Да слагат 1.4 t-jet и хората да рахатясат. Нека има избор в крайна сметка, а и на бялото черно не може да се каже. Колкото и й е мъка на Грета Толу.пмерг
  • #1
    carpe_diem ( преди 1 година )
    70000 електрички на година в тоя сегмент на тия безумни цени си е доста сериозно постижение... Като собственик на 500е го пиша това, ама нашето е от стария модел. А цените на старо на новия са все по-примамливи :)
fallback
Последни