fallback

Metallica ще се вози на газ в европейското турне, за да пести емисии

Планът на музикантите да ползват само електрически камиони се провали, но Iveco намери алтернатива

Iveco обяви преди няколко месеца, че рок легендите Metallica ще използва електрически камиони и други нискоемисионни машини на предстоящото си европейско турне. Освен това електрическите микробуси на марката ще се присъединят към караваната на бандата. Конвоят ще разкарва метъл величият за концертите в Мюнхен, Хелзинки, Копенхаген, Варшава и Мадрид и още куп места.            Италианският производител на тежки камиони и американската хеви метъл банда за първи път обявиха партньорството си миналата година. Iveco го отпразнува, като показа специалното брандиране за европейското турне. Metallica  иска да намали въглеродния отпечатък от своите турнета, съобщи Герит Маркс, главен изпълнителен директор Iveco Group. По-конкретно, италианската марка ще осигури тежкотоварни електрически и газови камиони Iveco S-eWay и S-Way Metallica Special Edition, персонализирани с ливрея, специално проектирана в цветовете на албума „72 Seasons“ на групата.

Хетфийлд и компания искат да са напълно еко, като използва електрически камиони, но реалността принуждава Iveco да предостави и такива на LNG или втечнен природен газ. Последните не са толкова екологични, но имат значително по-голям обхват. Iveco S-eWay е с пробег до 500 километра, докато S-Way LNG, задвижван от втечнен природен газ, може да измине до 1600 км.

Но преди всичко LNG вариантите могат да разчитат на обширна мрежа от бензиностанции с LNG дозатори в Европа. Докато намирането на точка за зареждане на камиони с електричество е много по-сложна задача. Толкова много, че практически ги няма. Въпреки че е възможно да пътувате по дълги маршрути с електрически камион, почти винаги трябва да прибягвате до точки за зареждане на автомобили , оставяйки ремаркето на няколко километра. И ще минат години преди това да се оправи.

Да не говорим, че за обиколка от такъв калибър трябват няколко десетки камиона. В Съединените щати са необходими 87 (с три по-малко от турнето на Тейлър Суифт). Смятайте какви опашки биха се образували при зареждане! По-големи от тези на концертите. От друга страна, в края на 2023 г. Европа разполага с над 635 точки за зареждане с втечнен природен газ , разположени по основните маршрути. И камиони на подобно гориво са все по-честа гледка. 

Въпреки че Iveco произвежда някои камиони, задвижвани от водородни горивни клетки, те не са част от официалното съобщение за турнето на рокаджиите. Явно причината е подобна – липсата на мрежа от станции. „Би било лесно да наречем това празен жест, но групата изглежда наистина решена да намали своите въглеродни емисии, за разлика от други съвременни артисти като Тейлър Суифт“, както посочва Хосе Родригес младши в Jalopnik. „Или може просто да бъде добро PR упражнение - както за производителя на камиони, така и за Metallica.“.

Известно е, че безспорният номер 1 по популярност в музиката към момента – Тейлър Суифт, е яростно критикувана от еколозите. Тя е рекордьор по замърсяване не само заради солидната бройка използвани камиони. Звездата лети с частен самолет дори когато разстоянието изисква час шофиране с кола.    

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    до 10 - едва ли ама разни "либерални" (включително "еко") създания ги присвоиха в последно време
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    какво пречат шарените знаменца хипитата и те ли бяха третополови
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    макактака на газ бре? Само на "еко" ток, да не забравят да сложат и по едно знаменце с дъгичка
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е що така? Щяха да правят концерти (и) по стоянките за зареждане
  • #7
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Затова е "напудрен". Защото утре като стане катастрофа при Горна Оряховица примерно и трябва да се направи 50км обход (отново примерно), и камионите от Търново за Варна и Бургас я стигнат, я не. Найс, а?
  • #6
    Пидалска ( преди 8 месеца )
    Работа.
  • #5
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Точно така. Например само за заводски транспорт на pepsi. Да разкарва произведената във Велико Търново продукция до складовете в Бургас Варна София и други градове. Нищо работа и нищо сериозно.
  • #4
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Тоест напудрен вътрешнозаводски транспорт като електрокарите едно време (особено по гарите).
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Като един от най-големите привърженици на електрическите камиони, няма как да не призная, че засега те не стават за случайни маршрути. Първоначалната им употреба ще е между складовете на доставчици а зарядните станции ще са в самите складове и зареждането ще става буквално докато се товарят и разтоварват. Но първо трябва да почна да ги произвеждат в по-големи количества на нормални цени.
  • #2
    badabum ( преди 8 месеца )
    Страхотна новина!
fallback
Последни