fallback

Новото Porsche Panamera показа уникалното си окачване

Системата Active Ride елиминира клатенето и предлага някои забавни трикове (ВИДЕО)

Обновеното Porsche Panamera не изглежда много по-различно от модела, който замени, но получава някои технически подобрения. А най-впечатляващото от тях е новата система Porsche Active Ride. Това е сложно активно окачване, което обещава да преобрази начина, по който се шофира спортният седан. И идва с някои забавни „парти-трикове“.

Инженерите на Porsche са оборудвало всеки ъгъл на автомобила с помпа, използваща електрически мотор, за да регулира количеството хидравлично налягане, което влиза в амортисьора. Тези моторни помпи се захранват от 400-волтовата батерия на автомобила, като системата използва еднокамерни въздушни пружини.

Самата система е толкова мощна, че по същество елиминира всяко преобръщане, накланяне и гмуркане по време на шофиране. Амортисьорите могат да променят характеристиките си до 13 пъти в секунда благодарение на използването на акселерометри, които следят всички движения на тялото.

Подобно на окачването E-Active Body Control на Mercedes-Benz, пуснат на GLE преди шест години, системата Active Ride на Porsche може да се използва, докато колата е неподвижна, позволявайки й да подскача нагоре и надолу. Нещо повече, то дори може да се накланя настрани, като предната част се повдига независимо, а задната част подскача нагоре и надолу.

Тази забавна функция все още не е налична на серийната Panamera, но инженерите на Porsche демонстрираха нейните възможности при представянето на самия модел. Те използват приложение за смартфон, свързано с жироскоп, което позволява на потребителите да накарат колата да извършва различни движения.

В публикуваните видеоклипове се вижда как Panamera може да се движи върху повдигната платформа с много неравности и докато окачването работи усилено, купето на колата остава плоско. И няма как да се отрече, че това изглежда доста впечатляващо.

Porsche вече работи за добавяне на своята система Active Ride към други свои модели. Те ще включват изцяло електрическия Taycan, който ще използва DC-DC преобразувател, за да намали напрежението от 800 волта на 400, за да позволи на системата да функционира.

fallback
  • #14
    ПоКУРко ( преди 3 седмици )
    Система взета от А8, Q7 i Q8! Същия баклюк като панамерата чиято платформа е ваген пасат! Порше е само едно - 911. Всичко друго е VW доработки! Но баламите никога няма да свършат!
  • #13
    мое и да стаа ( преди 1 месец )
    сякаш става за софииските дупки
  • #12
    И.а ( преди 1 месец )
    Да го покарат 12 месеца на АМ Хемус и ще се разпадне горкото. Ботевград София в дясната лента
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Инженерите на Porsche са оборудвало всеки ъгъл на автомобила с помпа,?! Нашта момче много *** , другарю милиционер
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ко? Това окачване вече беше представено на фейслифта на Тайкан преди няколко седмици. А според некадърниците, от които преписват нашите, тепърва щели да го слагат на него.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Объркали са марката, това трябва да го инсталират на Бентли, за да не си разлее боса уискито, или да не претърпи любовен инцидент.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано да може да се изключи, защото спортно каране трябва да дава обратна връзка, но пък то това не е истинско Порше, та толкова!
  • #7
    д-р.Куртев ( преди 1 месец )
    Готино и полезно явно !
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какво да науча например? Че четвърта година не искам да повярвам в плоската Земя, съществуването на perpetuum mobile, че литър гориво има мощност А не енергия и мощността може да се измерва на кантар или в туба? Е няма да повярвам колкото и да се опитва да да ме убеждавате. Ако не мога да ви убедя в обратното поне се забавлявам.
  • #5
    До 4 ( преди 1 месец )
    Затова много хора продължават да спорят с Митето въпреки че е безмислено - нито ще го научат на нещо, той не възприема, нито ще получат някаква изгода, нито слава. Но защо пък понякога да не се позабавляваш
fallback
Последни