fallback

Кои марки продават нови автомобили без централен екран

Компания на Dacia в тази категория правят модели на Bugatti и Ferrari

Прекаленото разчитане на екрани в автомобила се превърна в проблем за безопасността. Шофьорите са склонни да откъсват очи от пътя, за да навигират в подменютата и да имат достъп до често използвани функции. Това е реален проблем, който наскоро беше подчертан от Euro NCAP.

От 2026 г. европейският независим орган за безопасност ще наказва производителите на автомобили, като понижава оценките на превозни средства, които не предлагат физически контрол за определени функции. Има ли обаче такива, чиито нови модели не са оборудвани с централен екран?

На пазара в момента се предлагат няколко автомобила с екран, който не е тъч-скрийн, тоест не се активира с докосване, а е заобиколен от бутони. Има и такива, при които екранът напълно липсва. Най-много те са в гамата на Dacia, която продава Sandero, Logan, Jogger или Duster без централен дисплей, тъй като това би повишило цената, независимо колко евтин е той.

И докато Sandero, Logan и Jogger съществуват от няколко години, последният Duster е изцяло нов автомобил, който току-що е пуснат в продажба. Конфигураторите за повечето пазари вече са готови, като базовият вариант е с определено спартански интериор.

Румънското подразделение на Renault не е единствената компания, която прави това, тъй като Fiat предлага подобен вариант за най-евтината Panda. Жизненият цикъл на малкия градски автомобили, който е в третото си поколение от 2011 г., наскоро беше продължен до 2026 г. Без централен екран е и новият Citroen e-C3 в най-евтиния си вариант.

В списъка може да бъдат добавени модели на Bugatti и Ferrari, които нямат централни екрани, както и някои лекотоварни превозни средства. Заради липсата на чипове заради кризата, причинена от COVID-19 германският производител VW беше принуден да предлага кросоувъра Nivus и хечбека Fox в Бразилия без централен дисплей.

Тъй като липсва идеален компромис, някои автомобилни компании като Hyundai се опитват да се погрижат и за двата свята. Наскоро актуализираният Tucson запазва двойката екрани, но има повече бутони от преди. Южнокорейската марка изрази дългосрочния си ангажимент към физическия контрол, твърдейки, че хардуерните клавиши са по-лесни за използване по време на шофиране.

BMW вижда нещата по различен начин, тъй като вече деактивира контролера iDrive в кросоувърите X1 и X2, както и минивана 2 Series Active Tourer. Въртящият се бутон ще бъде премахнат от моделите Gran Coupe Series 1 и 2 по-късно тази година, когато пристигнат моделите от следващото поколение. Следващото поколение електрически превозни средства, базирани на платформата Neue Klasse, също ще имат различно управление.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Екран трябва да има, това не означава че трябва да се премахват механичните контроли (копчета) - и двете са необходими.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #6 на някои може да не им трябва навигация, но на повечето е полезна и нужна.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    При Мазда тъч скрийна на дисплея се изключва автоматично над 2 km/h, като може да влезеш в някое меню само с физическия бутон за управление. Може да превкл. на навигацията, радиото, статистиката на шофиране или на Android *** или CarPlay. В движение всички функции се управляват с физически бутони, което е много по-удобно и по-лесно за шофьора. При доста немски и френски производители трябва да взезнеш през екрана да си пуснеш или спреш климатика или вентилацията, което е изключително неудобно
  • #7
    Астра J ( преди 7 месеца )
    Миналата година си барнах едно екранче 10инча от сайтовете, направили го хората пасва много добре, кеф ти навигация, Интернет, приложения.
  • #6
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Днешната статия за това как най-много хора в Европа си купуват именно Дачия показва, че не е точно никой да не си купува кола без телевизор. Знам, че много хора колабират като разберат, че колата няма Краплей и Андроид Ауто, но далеч не всички са такива. Все пак много от нас сядаме на шофьорската седалка, за да шофираме, а не да въртим в Инстаграм и Тикток, или любимото ми - да пишем имейли, щото сме велики меринджеи.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тази статия е комична, никой не би си купил кола без дисплей, сега дали той е добре позициониран или закован върху колата както е при новите VW или прилича на китайски таблет от преди 15 години с 5см безели както при Мерцедес това е друг въпрос!
  • #4
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Не съм сигурен защо производителите създадоха тази мода с таблетите. Но съм сигурен че не е защото клиентите са го искали. Вероятно защото слагат таблети за 300(с интеграцията да стигне 500) , пък те изтръскват с 3000 за тази супер модерна екстра. За кратко успяха да създадат внушение че таблета всъщност е най важното нещо в колата, та да не мислиш за кекавия 3 цилиндров двигател. Сега ще махнат таблетите, но перверзната идея с кекавите двигателчета вече се наложи и ще остане.
  • #3
    До 2 ( преди 7 месеца )
    Прекрасно - да добавим още едно звено във веригата между ръката ми и вентилатора например. Какво ли може да се обърка и защо да е просто, когато може да е сложно? А, и задължително през смартфон! Приятно ъпдейтване и "пробвай да го рестартираш", че това точно не работи на версия 168.64.887374, билд 35798439 от 14.03.2024 вечерта.
  • #2
    Врът щрак ( преди 7 месеца )
    Като искаш да си въртиш и да си щракаш, сам си избираш Как да ти изглежда интериора и кой бутон къде да стои. Кеф ти врътки, кеф Ти бутони. https://youtu.be/rIf-5uG0QY0
  • #1
    Връткане ( преди 7 месеца )
    Как само се повтаря историята (дори и като фарс). Доскоро дисплеите бяха характеристика на ново и скъпо, а сега са на път да станат характеристика на старо и евтино. Мен лично това ме устройва, щото перверзии от типа сензорен екран върху колата на вратата за управление на прозорците (БМВ) или отваряне на жабката през централния дисплей (Тесла) определено ме карат да въртя очи от погнуса.
fallback
Последни