fallback

Офанзивата продължава - VW пусна и спортно комби на ток

ID.7 GTX Tourer развива 340 к.с. и може да тегли до 1400 кг

Продуктовата офанзивна за Volkswagen за 2024 г. продължава, като в нея основна роля явно ще играят електромобилите. Само месец след световната премиера на новото комби ID.7 Tourer германският производител представи е неговата спортна версия ID.7 GTX Tourer.

Дебютът на комбито се състоя едновременно с този на хот-хеча ID.3 GTX, който в топ-версията си с 326 к.с. беше обявен за най-мощния електромобил на Volkswagen. Оказва се обаче, ID.7 GTX Tourer развива цели 340 к.с., което го прави №1 по този показател.

Максималната скорост на ID.7 GTX Tourer е електронно ограничена до 180 км/ч, а като комбито е стандартно оборудвано с електрическо задвижване на четирите колела с двоен двигател (4MOTION). На всяка ос е разположен по един електромотор, като системната мощност от 340 к.с. е 54 к.с. повече от досегашната топ-версия на модела ID.7 Tourer Pro със задно задвижване.

На задния мост е разположен синхронен двигател с постоянен магнит (PSM) от типа APP550 с 286 к.с. Самата система PSM предлага високо ниво на ефективност, изключително е ефективна и предоставя пълния си мощностен потенциал от самото начало. В зависимост от необходимата мощност и ситуацията на шофиране, предният електрически мотор се активира за части от секундата.

Този двигател е асинхронен (ASM) с обозначение AKA150, като развива максимална мощност от 109 к.с. В режим на готовност системата ASM не консумира почти нищо, което я прави идеална за спомагателно задвижване. Разпределението на мощността се управлява от модифициран контролер за задвижване на всички колела и електронни блокажи на диференциала (XDS+).

Нова литиево-йонна батерия с енергийно съдържание от 86 kWh (нетно) е разположена под каросерията. Може да се зарежда до 200 kW мощност в DC станции за бързо зареждане. Това означава, че при идеални условия батерията може да се презареди от 10 до 80% за по-малко от 30 минути.

Предната част на ID.7 GTX Tourer се отличава от моделите в гамата с отделната си броня с решетка тип пчелна пита и типична за GTX светлинна графика. Всички черни елементи също имат гланцово покритие. Това важи и за страничните прагове и долната част на задната броня с типичен GTX дизайн.

Външните лайстни на покрива също са черни, иначе завършени в „матово сребро". Новите 20-цолови лети джанти са в стила на GTX, а като опция ще се предлагат и по-големи - 21-цолови.

Интериорът е украсен с елементи като персонализирани седалки (отопляеми отпред) с перфорирани надписи GTX на облегалките, специфичен за GTX мултифункционален волан с червени шевове, червени кантове в седалките и червени кантове в арматурното табло и панелите на вратите.

Новият ID.7 GTX Tourer предлага и много място за съхранение на багаж - 1714 литра при свалени задни седалки. Ако те са в нормално положение, обемът е 605 литра. Максималният капацитет на теглене е увеличен от 1000 на 1400 кг благодарение на задвижването на четирите колела 4MOTION.

Както при хечбек-седана ID.7, панорамният покрив „Smart Glass“ също се предлага като опция за новия ID.7 Tourer и съответно за версията GTX. Прозрачният покрив може да бъде електронно превключван на непрозрачен или прозрачен чрез слой PDLC (полимерно диспергирани течни кристали), интегриран в стъклото.

При новия модел дебютира и приложението „Wellness App“. Тя може да се използва за регулиране на различни функции на автомобила чрез предварително конфигурирани програми за предполагаемо подобряване на благосъстоянието по време на шофиране или почивки. В зависимост от оборудването на автомобила, приложението използва функции като околно осветление, звук, климатроник, панорамен покрив, климатик на седалките и масаж на седалките, като всичко това е съчетано със специално композирана музика.

Още снимки на спортното комби - вижте в галерията:

fallback
  • #3
    БайБоцимир ( преди 7 месеца )
    Кола с таблет и мустак. При това доста скъпа. Ако продадат 10 броя в България ще са щастливи.
  • #2
    Шиши ( преди 8 месеца )
    В идеални условия от 10% до 80% за 30 мин. ОК, но никъде не пише нищо за пробега с това зареждане?!
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Явно съм забравил да си пия гинко билобата. Имам някакви откъслечни спомени, че volkswagen преди да настъпят газта на електрификацията, преди това бяха включили на задна и бяха настъпили газта до ламарината да бягат от това недоразумение. Само от гинко билобата ще да е, за да ме лъже така паметта.
fallback
Последни