Въртящият момент е една от основните характеристики на двигателя. Мощността зависи пряко от това - ако умножите Нютон-метри по обороти и разделите на 9549, получавате желаните киловати. При средностатистически съвременен кросоувър с малък турбо двигател въртящият момент обикновено е около 300 Нм. Това е достатъчно за обикновен автомобил на пътя, но не и спортни коли или много мощни пикапи.
Следващата подборка включва именно автомобили с висок въртящ момент на техните задвижващи системи. Разнообразието е доста сериозно, но по-впечатляващите са цифрите, които предлагат тези автомобили.
Кралете на въртящия момент (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes-AMG S 63 E Performance
През последните години различни модели на Mercedes се сдобиха с хибридната система E Performance, но в случая се спираме на върху най-свирепата производствена S-класа в историята. Тя разполага с 802 к.с. и 1430 Нм, благодарение на комбинацията от 4,0-литров туин-турбо V8 (М177) с 612 к.с., 9-степенна автоматична скоростна кутия AMG Speedshift MCT-9G с мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент и електрически мотор с мощност 190 к.с. на задната ос.
През последните години различни модели на Mercedes се сдобиха с хибридната система E Performance, но в случая се спираме на върху най-свирепата производствена S-класа в историята. Тя разполага с 802 к.с. и 1430 Нм, благодарение на комбинацията от 4,0-литров туин-турбо V8 (М177) с 612 к.с., 9-степенна автоматична скоростна кутия AMG Speedshift MCT-9G с мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент и електрически мотор с мощност 190 к.с. на задната ос.