fallback

ЕС отлага стандарта за емисии Eвро 7 за 2030

Решението спасява най-вече малките коли, чиято цена няма да скочи драстично

Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, ще влезе в сила през 2030 г., а не както беше планирано - през 2026 г. Това ще даде още известно време на автомобилните производители да произвеждат сегашните си превозни средства с ДВГ, без да се налага да правят огромни инвестиции, които ще повишат цената им.

Самите производители от известно време се оплакваха, че са напълно игнорирани от Транспортната комисия на ЕС при преговорите за въвеждане нови стандарти за вредни емисии. Те са категорични, че инвестициите, които трябва да направят за адаптиране на двигателите с вътрешно горене към новите, по-взискателни стандарти за хомологация и насилственото налагане на електрически автомобили с активното участието на Китай, могат да бъдат разрушителни за автомобилната индустрия.

В крайна сметка Комисията се убеди, че нейните рестриктивни политика се отразяват основно на гражданите в ЕС, а целите за вредни емисии не са толкова лесно постижими, колкото изглежда. И ако в края на 2023 г. беше решено новият стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2026 г., сега Европейският парламент, който има последната дума, направи огромна стъпка, като отложи влизането в сила на новите регулации за 2030 г.

Решението е от ключово значение за големите производители, тъй като те ще могат да пускат на пазара леки превозни средства с Евро 6 до 1 юли 2030 г., а камиони и автобуси до 1 юли 2031 г. То спасява основно автомобилите от ниските сегменти, които щяха да изчезнат, тъй като преработката на техните двигатели, за да отговарят на Евро 7, изисква огромни инвестиции, а това ще доведе до увеличение на цената им.

Пример за това е Volkswagen Polo, който, по думите на шефа на германската компания Томас Шефер, е сред заплашените от изчезване автомобили в ЕС. Преди време Шефер обяви, че за Volkswagen е по-изгодно Polo да изчезне от пазара, отколкото цената му да бъде увеличена с 5000 евро, което ще го направи практически непродаваем. Подобно е положението с още два модела на VW Group - Skoda Fabia и Seat Ibiza.

Отлагането на приемането на Евро 7 може да доведе и до други промени в плановете за пълна електрификация. Интересно изявление по темата направи и шефът на една от най-големите компании в света за производство на резервни части и оборудване Bosch. Стефан Хартунг посочи, че в момента в света се произвеждат около 90 млн. нови автомобила годишно и въпреки, че продажбите на електромобили се увеличават, това ще бъде на вълни.

„Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години“, предупреди Хартунг.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Батерията на тези коли е консуматив, като станат по 1000 лева ми се обадете да си купя такава кола.
  • #21
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И като заговори за материали, Тесла е договорила и ще договаря материали за производство на 3000 гигаватчаса батерии за 2030 година. Дали ще си изпълни тези планове? А дано ама надали. Но няма никакво значение, че ще изпълни само 50% от Плана. Един гигаватчас е достатъчен за 12 500 електромобила с 80 киловатчаса батерия. Това все пак е само собственото производство на батерии, а Тесла има договори за доставка на готови батерии от почти всички световни производители. Докъде е toyota?
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Швабен, това че Тесла четвърта година има работеща фабрика, обучава персонал и кадри, експериментира и изчиства грешки в производството, а toyota ще строи фабрика за батерии през 2030 година И тепърва ще започне този процес, за коя фирма е предимство и за коя недостатък? Стига с тези рекламни лозунги да говорите по много без да кажете нищо. Кажи като говориш Какво имаш предвид в прав текст без заобикалки? Според мен бъдещето е електрическо и ДВГ си заминава, като се изравнят цените. Според теб?
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    Тесльо, производството на батерии не става за няколко години. Трябват образовани кадри, технологии, доставчици на специално преработени суровини, неща които се изграждат с десетилетия. Не случайно Тойота, компанията с най-голям опит с батерии, са скептични към електромобилите. Също така забележи Тесла с пропагандните лозунги и оптимизъм без покритие колко изостават от собствения си план с 4860 батериите.
  • #18
    До Турбо ( преди 8 месеца )
    "Турбо ( преди 2 часа )Партията на Урсула не подкрепя политиката на ЕК за пълна забрана на двг.Очаквайте изненада,няма да се учудя ако забраната бъде отменена.""Хайде стига намеци. Застани веднъж като мъж и си кажи мнението дали това е добре или не И най-вече защо! ... Отмяната на забраната добро ли е в дългосрочен план за Европа? Да или не и ЗАЩО?" Тоест говориш нещо БЕЗ ДА КАЖЕШ НИЩО. не знаеш дали е хубаво или лошо ама, не си съгласен с мен, че е ЛОШО. Но не казваш и че е ДОБРЕ?
  • #17
    Дежавю ( преди 8 месеца )
    Тоест пак стигаме до това че ти лично нямаш собствено мнение едно въпреки това не си съгласен с моето. Как можеш да разбереш дали съм прав или не съм прав в такъв случай? Поне си признай прав ли бях че един литър дизел има 10 киловата часа енергия А няма 10 киловата мощност? Имаш ли смелост да си признаеш, че съм бил прав? Това също е доказателство, за което не се изисква да си баба Ванга, защото говорим за отминали събития, които са лесно проверими и имат цифрово изражение? Записани са черно на
  • #16
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Тесльо,ти си врачока и си падаш по врачуването.Имаш се за визионер,но теб и мен никой няма да ни пита т.е. мнението на простолюдието е без значение, с топки или без топки все тая.Аз мисля,че ще се стигне до компромис.Продажба на електромобили, хибриди и двг,който каквото му върши работа.
  • #15
    До_idiot ( преди 8 месеца )
    "Не могат първо да ги произведат,дори и да успеят,няма кой да ги купи.Мъчат се с регулации и забрани,без пазарни методи." Разбира се че могат да ги произведат. За да го постигнат трябва да увеличават производството само с 40% годишно дотогава. За второто си прав. Затова моята прогноза винаги е била 10 милиона, днес. Днес с това решение, Европа даде зелена светлина на Тесла да увеличи тези 10 милиона на повече. Това е като да си дал срок на дебелака, да почне диета от понеделник, но я отложиш
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "ТурбоПартията на Урсула не подкрепя политиката на ЕК за пълна забрана на двг.Очаквайте изненада,няма да се учудя ако забраната бъде отменена." Хайде стига намеци. Застани веднъж като мъж и си кажи мнението дали това е добре или не И най-вече защо! Стига сте правили само намеци без да имате ясно изразено мнение и без измерими критерии, само на база омраза към това или онова без да давате алтернативно мнение. Отмяната на забраната добро ли е в дългосрочен план за Европа? Да или не и ЗАЩО?
  • #13
    Хахохи ( преди 8 месеца )
    ... за 37000лв., 1.5 4 цилндъра, да 113к.с., има мулти кожен волан, панорама, екстри... най-близко е 3 цилиндрови 100-110к.с. алтернативи.
fallback
Последни