fallback

Защо двигателят може да „чука“ след смяна на маслото

Издаването на странни звуци може да се дължи на различни причини

Понякога след смяна на маслото двигателят реагира, издавайки странни тропащи звуци. Това може да стресне шофьора или собственика на автомобила, но невинаги е повод за сериозни притеснения, категорични са експерти, като посочват най-честните причини за появата на такива звуци.

Първото, което трябва да се направи, е да се провери нивото на маслото. Ако няма достатъчно смазка или тя е твърде много, може да се появи външен шум. За да се избегне изпадане в такава ситуация, трябва да се разчита на препоръките на производителя на автомобила, който изрично посочва колко масло да се налива.

Втората причина се дължи на запушен филтър на маслената помпа. Също така чукането в двигателя може да бъде причинено от неправилното поставяне на самия филтър или на инсталиране на грешен филтър, което също се случва понякога.

„Чукането“ в двигателя може да може да показва, че самият агрегат и неговите филтри се нуждаят от време, за да достигнат последната точка на смазване след смяна на маслото. Това обикновено отнема няколко минути, така че в такива случаи шофьорът трябва да изчака.

Четвъртата причина са проблеми със системата за смазване на задвижващия агрегат. Ниското налягане на маслото възниква поради дефектна помпа или запушени маслени канали.

В допълнение, причината за външния шум в двигателя понякога си струва да се търси в качеството на маслото и на други консумативи - най-вече масления филтър, от който не трябва да се пести. Във всички случаи най-добре е при появата на странни звуци от мотора след смяна на маслото, колата да не се кара, а да се посети сервиз, тъй като последствията могат да бъдат сериозни.

fallback
  • #7
    Коко ( преди 7 месеца )
    *** на вратата на автосервиза . Да му отворят и да го ремонтират . Заигравката с маслото,вискозитет,ниво и пр .мерки са временни,губене на време и пари в търсене на ,,вълшебното масло" Е,няма такова създадено до момента . Единствено ремонт или изхвърляне и подмяна на целия агрегат, е решението.Или изхвърляне на целия автомобил ако е много остарял.
  • #6
    До#2 ( преди 7 месеца )
    Има зелен елталибан име проблем, няма зелен елталибан няма проблем!!!ха ха ха
  • #5
    Hans ( преди 7 месеца )
    ...или преди продажбата е налята "течна компресия и сегменти" , закупени от Ем дефект например....
  • #4
    Вин ( преди 7 месеца )
    Четвъртата причина, няма връзка със смяната, която само би могла да помогне за прочистване на системата, а не обратното!
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако е чукал и преди смяната ...
  • #2
    q ( преди 7 месеца )
    Има ДВГ има проблем, няма ДВГ няма проблем.
  • #1
    Nev ( преди 7 месеца )
    Половината от "причините" посочени в статията не са в следствие смяна на маслото!
fallback
Последни