fallback

Италианци създадоха първото окачване без амортисьори и масло

Новата технология на Marelli обещава висок комфорт и възстановява енергията

Технологията на електрическите автомобили не се фокусира само върху батериите и двигателите, за да предложи по-голяма автономност, мощност и производителност с максимална ефективност. Окачването също е от ключово значение и производителят на части Marelli представи революционна система, която премахва амортисьорите и възстановява енергията.

Производителите на електрически автомобили непрекъснато търсят решения за намаляване на разходите, но без загуба на производителност. По-голямата част от разработките им се фокусират главно върху батерии и електромотори за да предложат възможно най-голям пробег и максимална производителност, без да се прави компромис с ефективността. Големите доставчици на части и оборудване обаче са склонни да се фокусират върху други области като окачването.

Един от тях е италианската компания Marelli, която разкри най-новата си иновация - първото окачване в света, което не се нуждае от амортисьори или масло. Системата е способна да предложи страхотен комфорт при шофиране, като абсорбира неравностите и несъвършенствата по асфалта и в същото време възстановява енергията.

Новото активно електромеханично окачване се състои от четири електрически задвижващи механизма, свързани към окачващо рамо, което елиминира класическия амортисьор, въпреки че запазва пружината. Актуаторите имат малки електрически двигатели, които са отговорни за задвижването на рамото, към което са прикрепени, и преместването му под определен ъгъл.

Това става с помощта на информацията, прехвърлена от контролния блок при постоянен анализ на силите и параметрите на ускорението, хода на окачването или управлението ъгъл. По този начин всяко рамо модулира силата, която трябва да приложи при амортисьорите, като дори оставя колелото по-малко свободно при преминаване на по-дълбоки дупки в асфалта.

Това обаче не е единствената функция на системата, тъй като тя може също така да възстановява енергията, която се съхранява в 48-волтова батерия. Тя захранва електродвигателите, интегрирани в цилиндричните актуатори. След това шарнирното рамо активира електрическия мотор, генерирайки енергия, подобна на тази при регенеративно спиране.

От Marelli уверяват, че това активно окачване е в състояние да възстанови 80% от енергията, консумирана от системата, така че загубите са минимални. Интересното е, че това е не само адаптивна система за окачване, но и елиминира (или намалява) люлеенето в завоите и накланянето при ускоряване и спиране.

Италианската компанията твърди, че има няколко производителя, които се интересуват от системата и че вече извършват технически тестове, тъй като интерес представлява не само нейната ефективност, но и конструкцията. Електрическите задвижвания са монтирани под колата, така че не засягат дизайна, особено този на интериора.

Кои са производителите, проявяващи интерес, не се посочва, но след основните клиенти на Marelli са Nissan, групата Volkswagen, Mercedes и марки от концерна Stellantis.

fallback
  • #6
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Китайците вече ползват такова окачване. Вече бяха публикувани статии за скачащи електромобили и такива, които си тръскат снега. Засега е модерно, но ще видим дали ще излезеш прав в дългосрочен план. Активното окачване си има както предимства така и недостатъци.
  • #5
    Активно окачване ( преди 8 месеца )
    На първо четене прилича на архаrчното пневматично окачване на Ситроен, но вместо хидравлика използват ток и "стъпков" мотор. Почти съм сигурен, че Боуз (или Бозе?) предложиха нещо подобно през 90те години (колата дори подскачаше), но не им се получи, защото беше прекалено скъпо. Вероятно сметката за общата полза с оглед на усложняването и ускъпяването ще е много, много тънка.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Чудо големо елементарна работа електро окачване има го от едно поне 90-100 години
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    освен да точи по бързо акумулатора от тази система полза никаква, отделно издръжливостта ,връщала 80 пр от тока, значи 20 пр оше за сметка на акумилатора.... по здраво и евтино от амортисьор пружина няма. а най доброто може би е на ситроен, което издържа мин 200 хил без никакви проблеми.. с един електромотор, който почти не работи А когато ел мотора блокира какво става?
  • #2
    Констатация ( преди 8 месеца )
    При нашите "пътища" подобна система на окачването е обречена в рамките на не повече от месец и не е нужно да се обяснява защо!
  • #1
    bg ( преди 8 месеца )
    Това вече е интересно. Изглежда технически изпълнимо..да видим
fallback
Последни