fallback

Два модела на Opel станаха „меки“ хибриди

Кросоувърът Grandland и хечбекът Corsa получиха 48-волтов електромотор

В Европа, с нейните строги разпоредби за емисиите на CO2 и свързаните с тях данъци, електрификацията на превозните средства е по-важна от всякога. Следователно дори и по-стари модели са „принудени“ да получат хибридни версии, за да отговарят на стандартите. Точно това се случи с кросоувъра Opel Grandland (произвеждан от 2017 г.) и хечбека Opel Corsa (от 2019 г.), които вече са оборудвани с нова хибридна система.

Строго погледнато, Opel Grandland има хибридни модификации от 2019 г., но това са дости скъпи опции с мощност от 224 к.с. (задвижване на предните колела) или дори 300 к.с. (задвижване на всички колела), които винаги са били на върха на гамата на модела.

Новият Grandland Hybrid е много по-опростен и достъпен и няма възможност за свързване към контакт. Електрифицираният агрегат е същият, която дебютира при кросоувърите на Peugeot през 2022 г. Той включва двигател с турбокомпресор и обем 1,2 литра и 48-волтов електромотор с мощност 28 к.с., който е вграден в 6-степенна „роботизирана“ скоростна кутия с два съединителя. Пиковата мощност на системата е 136 к.с.

В резултат на това разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалени с 15% в сравнение с обикновената версия 1.2 Turbo с осемстепенна автоматична скоростна кутия, която засега остава в гамата. Малката литиево-йонна батерия е достатъчно само за 1 км електрически пробег, но тя е лека и не заема полезно място в купето или багажника, като се намира под лявата предна седалка.

Други актуализации включват появата на нов цифров инструментален панел с диаметър 12 инча, показващ специфични „хибридни“ данни и режими на работа.

Opel Corsa има изцяло електрическа версия от самото начало, но това е първият път, когато се появява и Hybrid. Силовият агрегат е същият като този на Grandland, но в два варианта на мощност - 100 или 136 к.с. Хибридизацията прави възможно намаляването на разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид с 18%, а хечбекът може да измине до 1 км в електрически режим.

Новото виртуално устройство в салона може да показва допълнителни режими на работа на хибридната инсталация. В същото време Corsa все още има версии със същия 1.2 турбо-двигател (100 или 130 к.с.) и осемстепенна автоматична скоростна кутия, но без хибридна добавка.

В Германия поръчките за нови „меки“ хибриди вече са отворени. Базовият Opel Corsa Hybrid струва от 26 100 евро, това е с 1700 евро повече, отколкото искат за хечбек със 100 к.с. и автоматична скоростна кутия. Най-мощната Corsa GS Hybrid (136 к.с.) е оценена на 30 190 евро.

Кросоувърът Opel Grandland Hybrid, разбира се, е още по-скъп - най-малко 36 120 евро, тоест допълнителното плащане за версията със 130 к.с. без електрически мотор ще бъде 1800 евро.

fallback
  • #3
    arazora ( преди 2 месеца )
    До #2Дали бе? EnginePetrol:1.2 L EB2DTS turbo I31.6 L EP6FDT turbo I4Petrol PHEV:1.6 L EP6FDT/EP6CDTX turbo I4Diesel:1.5 L DV5 BlueHDi I41.6 L DV6F BlueHDi I42.0 L DW10 BlueHDi I4
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами те Стелантис в Европа имат 2 двигателя - 1.2 турбо бензин и 1.5 турбо дизел. От къде повече коне? По-смешното е че 508 и 5008 са същите коне.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Корса е мощна колкото Гранланд?!
fallback
Последни