Американската компания Tesla направи нова крачка в опитите си да привлече максимален брой купувачи на световния автомобилен пазар, като стимулира интереса на потенциалните потребители с различни отстъпки. По този начин компанията на Илон Мъск иска да вземе надмощие в продължителна война със своите конкуренти, по-специално с китайския BYD.
Tesla обяви, че всеки китайски клиент на марката, който си купи Model 3 и Model Y преди края на март, ще получи отстъпка до 34 600 юана (4500 евро). Друг стимул ще бъде и отстъпка за застраховката в размер на 8000 юана (1030 евро), както и още 10 000 юана (1300 евро), ако купувачът избере различен цвят на каросерията.
От компанията обявиха, че разполагат с определен брой вече произведени Model Y на склад, за които бонуса за клиенти е до 16 600 юана (2100 евро) при закупуване в най-кратки срокове. Производителят обаче не даде информация за оборудването на тези превозни средства.
Tesla е принудена да намали цените и да предложи отстъпки на фона на намаляващото търсене и нарастващата конкуренция. Преди дни конкурентът BYD свали цените на кросоувъра си Song Pro с 15,4%, което накара американският производител да вземе мерки.
Както е известно, в края на 2023 г. китайската компания стана най-големият производител на електрически автомобили в света, измествайки Tesla от първото място.