След петгодишна пауза автосалонът в Женева - може би най-престижното автомобилно събитие в Европа - най-сетне се завърна. Но показателен за състоянието на нещата е фактът, че най-интересните коли тук... са на почти един век.
Вижте видеорепортажа ни от Женева 2024:
За човек, присъствал на някое от изданията до 2019 година, сегашното изложение в Palexpo би предизвикало истински шок. От някогашните четири зали на автосалона сега са останали две половинки. В едната са събрани всички нови премиери. В другата е най-голямата атракция тази година - една впечатляваща колекция от класически автомобили от зората на ХХ век до 70-те години, и няколко от най-впечатляващите суперколи в добавка. Възможността да видите отблизо смайващо рядък Maybach Zeppelin DS8, цели две Bugatti 41 Royal, Porsche 959, McLaren F1 GTR или Ferrari LaFerrari вероятно е достатъчно оправдание за цената на билетите.
При новите автомобили също има много интересни премиери - но те едва ли могат да компенсират рекордния брой отстъстващи марки. На практика пълноценни щандове тази година имат само Renault и Dacia, от европейските производители, и MG и BYD, от китайските. Това обаче не означава, че в Женева нямаше и любопитни премиери. Ето 15, които ни хванаха погледа.
15-те най-интересни премиери от Женева 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Швейцарската компания Micro бе създадена с амбицията да възкреси емблематичното Iso Isetta (произвеждано по лиценз и като BMW Isetta) за електрическата ера. Резултатът от това е симпатичното Microlino, което в Женева получи и версия Lite с намалена мощност, насочена към по-млади клиенти. Можете да мислите за него като за по-стилен - но и доста по-скъп - конкурент на Citroen Ami.
Снимки: AUTOMEDIA.BG, GIMS