IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda представи водородна CR-V

Продажбите на версията e:FCEV стартират през лятото в САЩ и Япония

Най-популярния кросоувър на Honda - CR-V, премина на водород. Моделът получи plug-in водородна инсталация, в която горивна клетка, разработена съвместно с General Motors, е допълнена от тягова батерия с малък капацитет. На чисто електричество CR-V e:FCEV изминава до 60 километра, а с пълен резервоар с водород – 600 км.


Honda CR-V e:FCEV


Кросоувърът Honda CR-V e:FCEV е първият plug-in водороден автомобил, който се произвежда изцяло в САЩ. Автомобилите се сглобяват в Performance Manufacturing Center в Охайо, а модулите с горивни клетки се произвеждат от Fuel Cell System Manufacturing в Мичиган.

Задвижващите системи от следващо поколение са разработени в сътрудничество с General Motors. Те струват една трета от цената на единиците за седана Clarity и са два пъти по-издръжливи. Цялата водородна система, включително цилиндрите, които съхраняват 4,3 кг водород, изисква усилване на задната част и повторно калибриране на окачването.


Honda CR-V e:FCEV


Задвижването на CR-V e:FCEV включва горивни клетки с мощност 125 к.с., електрически мотор (176 к.с., 311 Нм) и батерия с капацитет 17,7 кВт/ч. Последният играе ролята на буфер, както при конвенционалните автомобили, но може да действа и като независим източник на енергия. На електричество кросоувърът изминава 47/60 км (EPA/WLTP), а общият пробег е 435/600 км.

Версията CR-V e:FCEV има само предно задвижване, но разполага и със специален режим за шофиране в сняг. Кросоувърът ще се предлага в един пакет Touring, който има дигитален инструментален панел, мултимедия с 9-инчов екран и функция за показване на най-близките станции за зареждане, безжично зарядно, аудио система Bose с 12 високоговорителя, регулируеми отопляеми предни седалки, двузонов климатроник, електрическо управление на багажник и тапицерия от еко кожа.


Honda CR-V e:FCEV


Освен това водородният автомобил ще бъде оборудван с Honda Power Supply Connector – 110-волтов контакт, който може да включва електрически уреди с мощност до 1,5 киловата.

Водородният CR-V ще се различава и на външен вид. Всички панели на каросерията до А-колоните са заменени, а задната част е проектирана по различен начин. Дори 18-цоловите джанти са с оригинален дизайн.


Honda CR-V e:FCEV


CR-V e:FCEV ще бъде пуснат в продажба през лятото не само в САЩ, но и в Япония. В Щатите колата ще се предлага на лизинг в някои щати, където има подходяща инфраструктура за водородна технология.

Трябва да се отбележи, че дебютът на модела идва само няколко седмици след като Shell обяви плановете си да затвори всичките си седем водородни станции в Калифорния. Сега в щата има 55 станции за зареждане с водород.


Още снимки на водородната Honda CR-V - вижте в галерията:


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до3-ти ( преди 1 месец )
    Може и да си прав за повечето неща, но Тесла по-надежна от Хонда - това е някакъв виц!
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Браво на Хонда! Направили са кола, която ще е поне с 400 кила над Модел У, с по-малък пробег, с поне 20% по-скъпа, с много по-скъпо гориво, много по-малко багажно пространство и многократно по-ниска надеждност. Прогнозирам, че клиентите ще се избиват за нея!
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да. Само си представете какъв кошмар ще е обслужването на тези коли като станат на възраст. Това са коли които никога няма да станат класики. Нито могат да се обслужват, нищо части ще има за тях, нито за тунинг стават. По зле са и от чисто електрическите. Караш и хвърляш. Много зелено....няма що.
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бая скъпо ще е и ще има 2 скъпи неща за смяна около средата на живота- горивни клетки и 18 квтч батерия