fallback

Японските производители отново се оказаха по-подготвени

Докато по света вече натискат спирачки на електрификацията, местните компании продължават по план

Редица производители по света започнаха да преоценяват първоначалния си оптимизъм по отношение на електромобилите и съответно променят своите планове и стратегии. Ford например преразгледа очаквания си за пикапа F-150 Lightning, GM намалява плановете си за производство на EV пикапи, а Genesis обяви, че ще забави стратегията си и ще пусне хибридни версии на своите модели.

Подобни изявления направиха и европейски производители като Volvo и Mercedes, които признаха, че ще продължат да развиват своите ДВГ. А това подказва, че забавянето на темповете на електрификация и съответно на продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток определено е изненадало много от ръководителите в индустрията.

Оказва се обаче, че това не важи за Япония. Там Toyota отдавна изразява скептицизма си към плановете на правителствата и конкурентите за намаляване на вредните емисии единствено с помощта на електромобили. В същото време други марки - Honda, Subaru, Nissan и Mazda, се оказват подготвени за случващото се и не смятат да променят плановете си.

Според информация на Bloomberg това се дължи на факта, че лидерите на японската автомобилна индустрия са имали предположения за забавянето на електрификацията и не смятат тома за изненада.

„Клиентът решава скоростта на електрифицирането. Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия. То ще върви нагоре и надолу, но в дългосрочен план ще расте“, коментира Стивън Ма.

Настроенията на Ма потвърждават, че въпреки забавянето Nissan не отслабва губи фокуса си върху електрифицираното бъдеще. Компанията се фокусира върху това, което потребителите искат, но ще продължи да развива 5-годишния си план за развитие на EV, който беше обявен през 2021 г. и в който бяха инвестирали 13,2 млрд долара.

Nissan не е изключение от случващото се. Говорейки за плановете на компанията, финансовият директор на Honda - Ейджи Фуджимура, каза, че въпреки прогнозите за възможно забавяне на растежа на пазара на EV, автомобилният производител ще продължи да върви напред със своите електромобили. По подобен начин реагира и изпълнителният вицепрезидент на Subaru - Томоаки Емори. Той посочи, че е било обмислено плато на растеж, когато компанията е създала свой план за електрификация на стойност 9,9 милиарда долара.

В същото време Toyota се представя повече от добре, записвайки рекордни продажби на своите автомобили с хибридно задвижване. А това се случва на фона на скандалите с манипулирани двигатели на дизелови двигатели. Най-големият производител планира да продаде над 5 млн хибрида през тази година.

Въпреки този успех, финансовият директор на Toyota - Йоичи Миядзаки, е категоричен, че компанията ще продължи да инвестира в електромобили на фона на стратегията си за преследване на пълна гама, която се състои от електрически, plug-in хибридни и водородни задвижвания.

fallback
  • #14
    Гост ( преди 8 месеца )
    Злобюле,запази си името адреналинка - електричка.Много ти подхожда.
  • #13
    Гост ( преди 8 месеца )
    Без съмнение Тойота е най подготвена.Прехода към електрокари се случва прекалено бързо,ще има пазар за хибриди.Акио Тойода ви го каза,електричарите се смяха.Най добре се смее този,който се смее последен.
  • #12
    До 11 ( преди 8 месеца )
    Гостенина Ти коя адреналинка си? Онази със средното образование, онази с висшето образование от Варна или покойният професор който погребахте от срам?
  • #11
    Адреналинката ( преди 8 месеца )
    електричка имала топки и си признавала грешките.Чакай от умрял писмо.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Самата предпоставка на статията е дълбоко грвшна. Ако все пак приемем довода за момент, то не-японските компании са също толкова подготвени, защото нито за момент не са спирали производството и продажбата на ДВГ. А Волво като пример е пълна подигравка, 2 седмици след като обявиха, че са произвели последния си дизел и че ПОТВЪРЖДАВАТ стратегията си, според която след 2030 ще правят САМО чисти електромобили.
  • #9
    До 7 ( преди 8 месеца )
    Няма как да е различно през следващите десетина години, докато цените на електромобилите падат всяка изминала година. Това не съответства на бизнес модела на Херц, които купуват огромни количества автомобили с 20-30% отстъпка, дават ги под наем две години, а после ги обявяват за продажба с 20-30 процента под официалната цена. Като направиш математиката, ги продават на цената на която са ги купили. При покачващи се цени на ДВГ, дори могат да ги продадат по-скъпо отколкото са ги купили.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    В анкета на собственици на електрички на въпроса: "Кое Ви макара да купите таква кола?", най-честият отговор е: "-Любопитството"!
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Най-изненадани са VW, но това не е новина. Тях винаги нещо ги изненадва! А на всеобщото недоверие към е-колите най-много повлия Hertz като ги махна, съответно Stelantis получи цялата поръчка за коли с ДВГ. Просто бизнес!
  • #6
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Ето аз заставам зад името си, зад думите си и ще стоя зад тях в края на годината дори да объркам прогнозата. Просто ще кажа "сгреших, но имах топки да се пробвам". Моето мнение е че тази година ЩЕ БЪДАТ ПРОДАДЕНИ ПОВЕЧЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ В СРАВНЕНИЕ С 2023. Даже ще ида по-далеч и ще кажа, че по мое мнение ще бъдат продадени 20% повече електромобили отколкото миналата година. Тогава бяха продадени около 9,5 милиона, което ще рече тази година да са около 2 милиона повече. Шанса да позная е под 10%.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Имам предизвикателство към абсолютно всички антиелектрици. Ако искате да докажете, че не сте адреналинки на ДВГ без топки, моля пишете с никовете си дали вярвате, че тази година ще бъдат продадени по-малко електромобили отколкото през 2023 , както пишат великите анализатори и ни промиват мозъците във всяка статия? Нека всеки си напише мнението, да видим кой от вас въобще има някакво собствено мнение. Ще си запиша прогнозите на всеки от вас и ще коментираме при всеки резултат за месец/тримесечие
fallback
Последни