fallback

Японските производители отново се оказаха по-подготвени

Докато по света вече натискат спирачки на електрификацията, местните компании продължават по план

Редица производители по света започнаха да преоценяват първоначалния си оптимизъм по отношение на електромобилите и съответно променят своите планове и стратегии. Ford например преразгледа очаквания си за пикапа F-150 Lightning, GM намалява плановете си за производство на EV пикапи, а Genesis обяви, че ще забави стратегията си и ще пусне хибридни версии на своите модели.

Подобни изявления направиха и европейски производители като Volvo и Mercedes, които признаха, че ще продължат да развиват своите ДВГ. А това подказва, че забавянето на темповете на електрификация и съответно на продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток определено е изненадало много от ръководителите в индустрията.

Оказва се обаче, че това не важи за Япония. Там Toyota отдавна изразява скептицизма си към плановете на правителствата и конкурентите за намаляване на вредните емисии единствено с помощта на електромобили. В същото време други марки - Honda, Subaru, Nissan и Mazda, се оказват подготвени за случващото се и не смятат да променят плановете си.

Според информация на Bloomberg това се дължи на факта, че лидерите на японската автомобилна индустрия са имали предположения за забавянето на електрификацията и не смятат тома за изненада.

„Клиентът решава скоростта на електрифицирането. Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия. То ще върви нагоре и надолу, но в дългосрочен план ще расте“, коментира Стивън Ма.

Настроенията на Ма потвърждават, че въпреки забавянето Nissan не отслабва губи фокуса си върху електрифицираното бъдеще. Компанията се фокусира върху това, което потребителите искат, но ще продължи да развива 5-годишния си план за развитие на EV, който беше обявен през 2021 г. и в който бяха инвестирали 13,2 млрд долара.

Nissan не е изключение от случващото се. Говорейки за плановете на компанията, финансовият директор на Honda - Ейджи Фуджимура, каза, че въпреки прогнозите за възможно забавяне на растежа на пазара на EV, автомобилният производител ще продължи да върви напред със своите електромобили. По подобен начин реагира и изпълнителният вицепрезидент на Subaru - Томоаки Емори. Той посочи, че е било обмислено плато на растеж, когато компанията е създала свой план за електрификация на стойност 9,9 милиарда долара.

В същото време Toyota се представя повече от добре, записвайки рекордни продажби на своите автомобили с хибридно задвижване. А това се случва на фона на скандалите с манипулирани двигатели на дизелови двигатели. Най-големият производител планира да продаде над 5 млн хибрида през тази година.

Въпреки този успех, финансовият директор на Toyota - Йоичи Миядзаки, е категоричен, че компанията ще продължи да инвестира в електромобили на фона на стратегията си за преследване на пълна гама, която се състои от електрически, plug-in хибридни и водородни задвижвания.

fallback
  • #34
    До 35 ( преди 8 месеца )
    Опитваш се да манипулираш или просто си неинформиран? Според официалната статистика toyota хвърля най-много милиони на година за лобиране (официален подкуп за политици).
  • #33
    Тойота отново са пра ( преди 8 месеца )
    За пореден път, Тойота доказват, защо са най-големият производител на автомобили в света. Винаги са задавали световните стандарти в автомобилостроенето и продължават да ги налагат по безапелационен начин. Другите да се учат, а не да парадират с изкуствено налагани производства, като електрификацията. Слабите производители разчитат политиците да им създават условия за продажби, а силните, като Тойота разчитат на пазарните принципи за овладяване на пазара.
  • #32
    бай Иван ( преди 8 месеца )
    Тойота основно продават хибриди,не електромобили.....
  • #31
    112 ( преди 8 месеца )
    Преглеждайте ги тези статии преди публикуване, очевидно преводачът не е съвършен. Изглеждате като пишман некадърници аутoкoмедия ...
  • #30
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За зареждането на 1 милион електромобила са необходими 2,6 тераватчаса годишно. През 2022 година бяха произведени 50 тераватчаса, а заради намалено търсене през 2023 година бяха произведени 38 тераватчаса, което е 12 тераватчаса разлика, достатъчна за зареждане на почти 5 милиона електромобила. Как точно си представяш смяната на 3 милиона автомобили с ДВГ в България да създаде недостиг на електричество или проблеми с мрежата?
  • #29
    До РУК ( преди 8 месеца )
    Продължаваш да обиждаш защото това ти е единствения аргумент. Можеш ли да напишеш един културен пост поне? Ей така за разнообразие? Вече ти сметнах, че само през 2023, само в България бяха изградени фотоволтаични мощности за зареждане на 1 милион електромобила годишно. Ще бъдат изграждани по толкова всяка следваща година. Как предвиждаш продажбите на електромобили да изпреварят изграждането на ВЕИ мощности, за да създадат недостиг?
  • #28
    РУК ( преди 8 месеца )
    Да митичен ***, млрд. инвестиции в ВЕИ се правят с цел сваляне на цената на тока и инвестиции на загуба,само на тебе да ти е кеф!Инвестициите в батерии и производство на електрички също се правят за твой кеф, само и само да има електрички за 15 000 евро!Общо взето целия свят инвестира за да е на загуба, та ти да си прав.И всички ще загърбят пазарните закони, че повишеното търсене, повишава цената!Само и само да се сбъдне твоето пророчество "много електрички=евтин ток"
  • #27
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И какъв е плана.Двг ама с тия цени на горивата не мерси
  • #26
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пичове, трудно ви се чете статията. Моля, отделяйте време за проверка на написаното."скандалите с манипулирани двигатели на дизелови двигатели"
  • #25
    До 21 ( преди 8 месеца )
    Именно това имам предвид. Антиматематиците както винаги ги лъжат с проценти как тока Ще се вдигне и затова превантивно ги питам да не се излагат този път. А дано ама надали. Тази новина им харесва значи е истина. Щом са им казали в заглавията че тока ще се вдига, а продажбите на електромобили ще падат, няма как да не е така каквото и да казват числата.
fallback
Последни