fallback

Японските производители отново се оказаха по-подготвени

Докато по света вече натискат спирачки на електрификацията, местните компании продължават по план

Редица производители по света започнаха да преоценяват първоначалния си оптимизъм по отношение на електромобилите и съответно променят своите планове и стратегии. Ford например преразгледа очаквания си за пикапа F-150 Lightning, GM намалява плановете си за производство на EV пикапи, а Genesis обяви, че ще забави стратегията си и ще пусне хибридни версии на своите модели.

Подобни изявления направиха и европейски производители като Volvo и Mercedes, които признаха, че ще продължат да развиват своите ДВГ. А това подказва, че забавянето на темповете на електрификация и съответно на продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток определено е изненадало много от ръководителите в индустрията.

Оказва се обаче, че това не важи за Япония. Там Toyota отдавна изразява скептицизма си към плановете на правителствата и конкурентите за намаляване на вредните емисии единствено с помощта на електромобили. В същото време други марки - Honda, Subaru, Nissan и Mazda, се оказват подготвени за случващото се и не смятат да променят плановете си.

Според информация на Bloomberg това се дължи на факта, че лидерите на японската автомобилна индустрия са имали предположения за забавянето на електрификацията и не смятат тома за изненада.

„Клиентът решава скоростта на електрифицирането. Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия. То ще върви нагоре и надолу, но в дългосрочен план ще расте“, коментира Стивън Ма.

Настроенията на Ма потвърждават, че въпреки забавянето Nissan не отслабва губи фокуса си върху електрифицираното бъдеще. Компанията се фокусира върху това, което потребителите искат, но ще продължи да развива 5-годишния си план за развитие на EV, който беше обявен през 2021 г. и в който бяха инвестирали 13,2 млрд долара.

Nissan не е изключение от случващото се. Говорейки за плановете на компанията, финансовият директор на Honda - Ейджи Фуджимура, каза, че въпреки прогнозите за възможно забавяне на растежа на пазара на EV, автомобилният производител ще продължи да върви напред със своите електромобили. По подобен начин реагира и изпълнителният вицепрезидент на Subaru - Томоаки Емори. Той посочи, че е било обмислено плато на растеж, когато компанията е създала свой план за електрификация на стойност 9,9 милиарда долара.

В същото време Toyota се представя повече от добре, записвайки рекордни продажби на своите автомобили с хибридно задвижване. А това се случва на фона на скандалите с манипулирани двигатели на дизелови двигатели. Най-големият производител планира да продаде над 5 млн хибрида през тази година.

Въпреки този успех, финансовият директор на Toyota - Йоичи Миядзаки, е категоричен, че компанията ще продължи да инвестира в електромобили на фона на стратегията си за преследване на пълна гама, която се състои от електрически, plug-in хибридни и водородни задвижвания.

fallback
  • #24
    Дзвер ( преди 8 месеца )
    "Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия."Я пак?!
  • #23
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Не ми говори че за умрял човек се говори или добро или нищо след като ти "го умря" професор Радев преди няколко дни, А сега ми обясняваш че през 2020 си бил на погребение едно чак вчера се сети да ми кажеш че е починал. Търпя ме четири години да говоря лошо за него без да ми кажеш, че е умрял, след като минимум 100 пъти за 5 години съм казал, че сте убили този Ник, защото вече ви е срам да пишете от него. Даже миналата година "все още преподаваше". Толкова ли ниско паднахте?
  • #22
    Хронология с цитати ( преди 8 месеца )
    #252 Гост "Аз съм с СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ шушляк.Ако със закаляването се увеличава еластичноста защо зъбите на ножовката след закаляване не са еластични а твърди? 10:45 23.07.2020" Заглавие на статията е "Илон Мъск показа гигафабриката в Берлин". В статията за dacia spring #19 Гост За ножовката ТИ ОТГОВОРИХ преди 3 години,на умен човек се казва веднъж..." Сега..Гост ..Коментиращите с Ник Гост са най малко трима.Един от тях бил със средно,явно това не съм аз,Гост от Варна." Вярваме ти г-н психопат.
  • #21
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Навиците на хората ще трябва да се променят. Да свикнат, че през деня токът е по-евтин. Както преди баба ми чакаше да дойде нощната да пере или да готви за утре, така хората ще свикнат да си пускат климатика през деня, а вечер за го понамалят. Не е голяма работа. За електромобилите, ще трябва да свикнат да ги зареждат на работа, а не през нощта в къщи, което също не е голям проблем, при положение, че добър електромобил се зарежда 1 път в седмицата.
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И за да не падаме на нивото на гостенина и да сваляме дискусията до обсъждане на хора, нека обсъдим някой събития, а след това и идеи за бъдещето. Според една от основните новини днес е, че премахват нощната тарифа от 1 юли и вдигат средната цена на тока с 5,2% на 19 стотинки за киловатчас. Тази новина добра или лоша е според вас? Според мен идеята е добра и е първа стъпка към преминаване на по-евтина дневна тарифа и скъпа нощна, докато инсталират масово умните електромери за почасово мерене.
  • #19
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Къде са ти топките? Не ти разбрах мнението за срива на продажбите на електромобили тази година? Ще има ли срив или няма да има? Или нямаш мнение, както обикновено, но в същото време все обясняваш, че мненията на останалите са грешни? Засега записано Аз - прогноза за ръст 20%, Гост от Варна висшиста -няма топки. Сега чакаме прогноза и на гостът със средно образование? Какво ще кажеш от негово име да си запиша? Кажи и мнението на другите никове? Нито един ли няма топки? Фурнаджийски лопати?
  • #18
    Гост ( преди 8 месеца )
    Еластичен колянов вал, ултра твърда и мега еластична стомана, термообработка и закаляване било едно и също, сплав и желязо било едно и също,стоманата била желязна руда с високо съдържание на въглерод ,все бисери за които той няма да си признае.Имал топки,ама женски.Типична адреналинка - електричка.Хвали електрокарите,но кара дизел.
  • #17
    фф ( преди 8 месеца )
    Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия.......Нещо като права лъкатушеща линия :D :D :D
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Акио Тойода ви го каза,електричарите се смяха.Най добре се смее този,който се смее последен." И какво каза? Или не си разбрал какво е казал, но си съгласен с него?
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Някой може ли да ми обясни защо на всички производители електрическите задвижвания са толкова огромни и на практика заемат същото пространство като ДВГ. Вижте тези *** на снимката! Единствено Тесла разбират предимсвата на електрическото задвижване и са се постарали да направят всичко максимално компактно така че да остане място и за багажник отред.
fallback
Последни