fallback

Fiat посочи бъдещето си и то е... Panda

Италианците подготвят цели 5 различни модификации на легендарния модел

От 2024 г. Fiat ще пуска по един нов модел на година, като вече са подготвени няколко автомобила на една и съща платформа. Всички те са вдъхновени от легендарната Panda и първият от тях ще дебютира през лятото, докато останалите ще се появят през следваките три години.

Известно е, че новите автомобили на италианската марка ще имат както традиционни инсталации с двигатели с вътрешно горене, така и хибридни и електрически агрегати. Засега Fiat се ограничава само с показване на концептуалните модели, като всеки от тях има различен тип каросерия. Това са градска кола, кросоувър, фастбек, пикап и кемпер.

Всички изложбени автомобили са обединени не само от една глобална платформа, но и от обща философия: „функционалността никога не трябва да съществува без удоволствие“. Fiat отбелязва, че производствените версии на тези автомобили могат да се произвеждат и продават във всяка част на света, тъй като ще бъдат оборудвани с различни видове задвижване в зависимост от условията на даден пазар. Освен това до 80% от частите на тези машини ще бъдат еднакви.

И петте концепции са вдъхновени от Fiat Panda, модел, изиграл голяма роля в историята на италианската марка. Първият от тях е градска кола, малко по-голяма от Panda с просторен интериор, чийто дизайн е вдъхновен от фабриката на Fiat в Lingotto. Особено внимание се обръща на екологично чистите материали - рециклирана пластмаса и бамбукови тъкани се използват в довършителните работи.

Fiat залага много на пикапа - от компанията предполагат, че подобен модел ще бъде популярен не само в Южна Америка, но и на други пазари, дори в Европа. Пикапът съчетава комфорта на SUV и функционалността на товарния автомобил, а благодарение на компактните си размери може да се използва и в града.

Fiat Pick-up Concept

Концепцията, обозначена като фастбек, е наречена „наследник“ на два популярни модела на марката - Fastback в Бразилия и Tipo в Близкия изток. Има и спортен кросоувър, подобен на купе, който може да се хареса на по-младата аудитория.

Четвъртата концепция е семеен кросоувър, който Fiat нарича „giga-Panda“. Описват го като безопасен, многофункционален, просторен и надежден семеен автомобил. И накрая - кемперът отдава почит на Panda от 80-те години. Еднакво подходящ е както за града, така и за излети сред природата.

Fiat Fastback Concept

Fiat SUV Concept

Fiat Camper Concept

fallback
  • #5
    21М ( преди 8 месеца )
    Grande Punto техн. си е мн успешен градски автомобил. Пътувал съм на дълго с такъв беше повече от удобен при разбира се не огромен обем багаж. Надеждността я имаха, онзи 1.4i 78к.с. бензин от 2010г беше изкл тих, гладко работещ и мн икономичен (в малко купе) мотор. Какво повече? Grande Punto Evo даже допълни нещата откъм освежен дизайн малко след това. Именно от това се нуждаеха Fiat, а сега може би малък хибрид, не по ел.концепции които скоро ще бъдат отказани от пазара по обективни причини.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Изложили са се. Проектирали са само пет автомобила които могат да правят всичко и на всеки от тях може да си сложи двигател на ток, дизел, метан, пропан бутан, бензин, мазут и каквото пожелае клиента, но не са ги проектирали да плуват и да летят за да станат съвсем универсални. Подсказвам безплатно за следващите прототипи, които също като тези в статията никога няма да видят бял свят
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    На тази универсална платформа, както електромобилите така и автомобилите се с ДВГ ще се произвеждат много по-бавно и скъпо. Поредните които не се учат от грешките си, а останалите се учат от техните грешки и не ги допускат. Бившият шеф на fiat ще остане в историята със същата фраза като нашия цар " за Бога братя не купувайте електрическият fiat 500, че от всяка продадена бройка губим по 20 000 евро" Не си взеха поуката че електромобил се проектира от нулата като електромобил.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Допускат фундаментална грешка. Няма как да проектираш платформа на която да можеш да произвеждаш както електромобили така и ДВГ, без да направиш огромни компромиси. И ако техническите компромиси ще ги отнесе клиента, който ще кара по тежък автомобил, който ще харчи повече и ще износва както гумите така и откачването по-бързо, то компромиса с производството ще го отнесе fiat.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Много рисунки и накрая Пежо 208 ;)))
fallback
Последни