fallback

Чисто безумие: тестваме новото BMW X6 M Competition

Силно промененото крос-купе може да бъде фантастично бързо, но и учудващо икономично (ВИДЕО)

Човешката цивилизация е учудващо богата на постижения, които нямат никакво практическо приложение. Египетските пирамиди не стават и за евтино airbnb. Жителите на Рио де Жанейро биха имали повече полза от камиони за извозване на сметта, отколкото от 30-метров Исус. А оригиналният собственик на Лувъра вероятно щеше да има има по-ниски сметки за отопление, ако нямаше 400 спални.          

Можете да гледате теста и на канала ни в YouTube          Това са все неща, създадени не защото са необходими на някого, а просто за да покажем, че ни е по силите да ги направим. А сега в този списък се добавя и една кола.

Това, разбира се, е най-могъщата версия на Х6, голямото крос купе на BMW, създадена от М-поделението на баварците. През миналата година Х6 М и Х5 М бяха основно обновени - и като казваме "основно", далеч не се шегуваме.                  Видимите с просто око промени не са чак драматични: по-изтънени светлини, нова решетка, по-широки отвори за въздух, нови задни светлини. Но Х6 М е вече коренно различно отвътре и, което е по-съществено, под капака.   Ако разсъждавате рационално, бихте могли да си купите далеч по-практичното Х5 с дизелов двигател, което струва 154,000 лева или близо наполовина по-малко от тази кола. Въпросното Х5 ще ви даде 298 коня мощност, което не е чак толкова мизерно. Да изберете Х6 М вместо него е малко като да убиете муха не с вестник, а с балистична ракета.                   "Ракета" не е твърде голямо преувеличение: във варианта Competition, който тестваме, този автомобил развива 625 конски сили. Но за да видим основната причина да пренебрегнете гласа на разума в полза на Х6 M, ще трябва да отворим предния капак.                   Не че ще видим нещо, защото двигателят е скрит под неизбежното в наши дни пластмасово покривало. Но това е жалко, защото нещото под покривалото заслужава не само да бъде виждано, но дори и да бъде изложено на места като споменатия Лувър.    

BMW X6 M Competition

625 к. с. максимална мощност

750 Нм максимален въртящ момент

3.9 секунди 0-100 км/ч

2370 кг собствено тегло

4.4-литровият обем и запазената максимална мощност не бива да ви подвеждат: това не е познатият стар S63 двигател, познат ни от текущото М5. Не, тук се крие изцяло нов V8, който в BMW означават като S68.

Той има значително подсилен колянов вал, изцяло променено и преместено на нова позиция турбо, нова маслена помпа и нов всмукателен колектор. Системата за променливо газоразпределение e вече електрическа, а не хидравлична.                   Но най-съществената промяна е, че за пръв път в историята на М-поделението, този двигател има 48-волтова хибридна система. Електромоторът с мощност 12 конски сили е вграден в скоростната кутия и дава до 200 нютонметра допълнителен въртящ момент. Намесата му отчетлива се усеща при резки ускорения. А когато спрете на кръстовище, да речем, 48-волтовият генератор изключва бензиновия агрегат по напълно неусетен начин, за да пести гориво.                  От BMW обещават 3.9 секунди от 0 до 100 км/ч. Но от BMW са известни с това, че обичат да послъгват за такива неща - в добрия смисъл. Компанията винаги е давала много консервативни оценки за способностите на автомобилите си. И тази кола не е изключение, защото независими тестери успяха да постигнат с нея първо 3.7, и после 3.6 секунди. Доказателство колко голям резерв има този двигател.                    Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но ако си платите за един специален допълнителен пакет, ще ви я освободят и тогава става 290 км/ч - колкото сравнително доскоро беше рекордът за най-висока скорост на трасето за Формула 1 в Монако.                     Eстествено, всичко това не отличава кой знае колко новото Х6 М от предишното. Разликата става сериозна, когато не се опитвате да изцедите максимума от тази кола. От BMW обещават среден разход между 12.7 и 12.9 литра на 100 км. С умерено темпо от Кулата до София успяхме да постигнем 12.4 литра - забележителен показател за машина, която има над 130 коня повече от Lamborghini Diablo. Всъщност ето една точка, по която Х6 е по-практично от Х5 - по-добрата аеродинамика го прави малко по-икономично.                     Имате всички възможни настройки, които получавате и в М5 - за волана, за педала на газта, за спирачките, за окачването и така нататък. Всички освен една.

В М5 можете да изключите напълно двойното предаване и да карате само на задно. Тук няма такава възможност. Теоретично системата може да прехвърли 100% от въртящия момент към задните колела, но не ви позволява да я застопорите в това положение. Защото тогава с тази маса може би става малко по-опасно.                     Има обаче и ситуации, в които Х6 М е доста по-сигурно от повечето коли. Не срещнахме никакви проблеми по непочистените от снега магистрали. И предполагаме, че възможностите на този SUV не спират дотам.         

Шансът да видите Х6 М Competition в сериозен офроуд е нула. Но ако все пак се случи, колата вероятно няма да се изложи. Минималният просвет е малко над 21 см, а дълбочината на газене е 45 см - почти колкото на стария Defender. Само не забравяйте, че максималната скорост при такова газене е 7 километра в час. Над нея рискувате да вдигнете вълна и да опознаете неприятната страна на прословутата гигантска решетка на BMW.                  Втората основна причина за този фейслифт, освен подмяната на двигателя, е да се въведе и тук новата философия за интериора на баварците. Говорили сме много пъти за двата съединени сензорни дисплея - за приборите и за мултимедията, затова сега няма да се спираме в детайли на тях. Достатъчно е да знаете, че X6 M вече разполага с всички най-нови технологии, достъпни за клиентите на BMW. И с разни дребни глезотии като поставки за чаши с отопление и охлаждане.                   Мястото вътре е в изобилие, багажникът побира минимум 580 литра въпреки скосения таван. Разбира се, всичко това далеч не идва даром - инфлацията е напомпала цената на този автомобил до почти 280,000 лева. Но и това си е в реда на нещата в този сегмент на пазара.                  От всичко казано досега може и да си помислите, че тази кола няма абсолютно никакъв смисъл. Ако ви трябва мощност и спортно поведение, сегашното М5 ще ви даде същите показатели, но с 560 кг по-ниско тегло. Ако искате комфорта на големия SUV, Х5 e по-добрият избор.

Но истината е, че Х6 М има смисъл. Даже само като доказателство, че създаването на нещо подобно ни е по силите.        Още снимки от теста на BMW X6 M вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    БГ ***: пирамидите не стават за нищо, а бмв-то много бързо, щото до вчера сме се возили на опел кадет по селата. Машала.
  • #8
    до 7 ( преди 2 месеца )
    пич, често ли са те били по кратунката като малък?
  • #7
    110 ( преди 2 месеца )
    И кому е нужно да се богохулства? Има и интелигентни начини за списване на интересна статия.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колкото и да е технологично е отвратително грозно (на снимка). На живо.. още повече. Вярно, че е въпрос на вкус.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    все толкова безсмислено, но все по-грозно
  • #4
    Хм ( преди 2 месеца )
    Гъзар за 1 ден.
  • #3
    Факт ( преди 2 месеца )
    И много малък разход дава 1.2 на сто само със скорост 286.5 км/ч
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да ама не можеш да сложиш боклукчийски камион на мястото на статуята на Исус Христос.Тва БМВ е хубаво като технологии като дизайн е отвратително но си има ниша.Например просто виждам вътре брадат татуиран 0орк цицорестата му жрица на платената любов и яко Азис на макс.Иззродлива кола за половин милион пълна с иззродливи хора имащи много пари.друсащи се на последният ромско-търски хит.Кажете ми сега ще има ли продажби в Източна Европа.Ми ше има !
  • #1
    MUFA ( преди 2 месеца )
    Много хубава кола.
fallback
Последни