fallback

Половината от шофьорите на електрички имат втора кола за дълъг път

Купувачите все повече налитат на SUV-модели точно заради семейните пътувания

Повечето шофьори на електрически коли не ги използват за дълъг път. Нещо повече, половината от собствениците на EV имат втори автомобил – дизелов или бензинов. Това показва проучване сред 2800 шофьори в един от най-развитите пазари на електрички – този във Великобритания. Над 1 милион са регистрираните там коли на ток, като 500 000 са на името на индивидуални клиенти.    

Оказва се, че техните собственици не им вярват, когато трябва да изминат над 100 километра. Организаторите на анкетата са на мнение, че резултатите могат да забавят развитието на пазара на електрически коли. Вече има и данни в тази посока. Регистрираните през януари нови електрички бележат спад с 25 процента, изчислено на годишна база.

По-малко от една пета от попитаните имат смелостта да тръгнат на дълъг път с електричката, рискувайки чакане по зарядните станции. Затова и 51 процента  от притежателите на лични електрически автомобили държат в гаража и по една бензинка или дизелка. 73 процента от същите са категорични, че скоро не предвиждат да се разделят с колата, разчитаща на традиционните горива.

Половината от собствениците на електрически автомобили ги подкарват, когато планират да пътуват не повече от 50 километра. И едва 18 процента смело палят на дълъг път.  Четвърт от анкетираните не са убедени, че електричката ще ги откара до далечна цел, като най-честото оправдание е липсата на достатъчно сигурно зареждане по пътищата (36%), докато 34 процента изпитват безпокойство от посочения пробег. Тоест, много не са убедени в него. 25 процента от собствениците директно отговарят, че реалният пробег на електричката им е по-малък от посочения в документите. Подобен е процентът на изстрадалите със зареждането на публични места, като то не е отговарило на стандартите им.

Прочуването показва, че все пак 86% от шофьорите на електрички не възнамеряват за нищо на света да се връщат към бензина или дизела. Абсолютно същият процент анкетирани са убедени, че инфраструктурата ще се подобри значително през следващите три години, което ще им позволи дълги пътувания.

Друг интересен извод от проучването е, че електрическите SUV набират все по-голяма популярност сред купувачите. Шофьорите са посочили 26 различни модели в своете гаражи. Две от петте най-популярни автомобила са Kia e-Niro/Niro EV и Audi E-tron. Причината се крие в по-големия пробег не SUV електричките. Иначе безспорен фаворит сред всички EV остава Tesla, макар да се наблюдава намаляване на процента автомобили от тази марка.

Организаторите на проучването са категорични, че трябва да бъде отложен поне с 5 години срокът за преминаване изцяло към електрически автомобили на Острова (сега е 2030 г.) Причината е най-вече в липсата на бързи зарядни по пътищата и противоречивата информация относно шофирането на електрически автомобили.

Оптимизмът, характерен за първите собственици на електрички, започва осезаемо да намалява.  И това се дължи точно на пробега, макар все повече британци да яхнат големи SUV модели. Типичната семейна кола обаче все още не е електрическата.  

fallback
  • #52
    Поправка ( преди 2 месеца )
    За да е Смислена трябва да минава поне 400 км с едно зареждане и да има поне 250 киловата зареждане.
  • #51
    До 56 ( преди 2 месеца )
    Тоест потвърждаваш думите ми отпреди четири години, че както тогава нямаше така и сега няма смислена електрическа баничарка, А и не се очаква. За да е измислена трябва да минава поне 400 км с едно зареждане и да има поне 250 киловата зареждане. Днешните изкарват по 150 км пробег а следващите 100 км се зареждат за половин час което ги прави абсолютно неизползваеми и трябва да не си много наред с главата за да ги купиш и цял месец да ги караш за да стигнеш до този извод. Толкова за "личния опит"
  • #50
    Дизела ( преди 2 месеца )
    До 55.Наши колеги си взеха на лизинг електрически бус и електрически пикап за проба.Върнаха ги още първия месец на лизингодателя,с голяма загуба.Няма друго такова дърво,като електрически автомобил.
  • #49
    Дизела ( преди 2 месеца )
    До 46.Франсетата правят електрически пикапи ,дядовото.Почти всички производители пуснаха електрически бусове.Истината е,че за нищо не стават.Производителите още не могат електрически автомобили с 400 км реален пробег да направят,ти ми говориш за пикап.
  • #48
    Превръща се в пробле ( преди 2 месеца )
    В нашата фирма имаме служители-доставчици, които като цяло имат доста работа и автопарка беше сменен преди 2 години, като се закупиха няколко евтини ползвани електромобила, брандираха се и сега седят и хващат прах защото трябват колосални суми за нови батерии
  • #47
    Мистър Бийн ( преди 2 месеца )
    Казах ви че е безсмислено
  • #46
    Смеееех ( преди 2 месеца )
    Общо взето става ясно че Ел. Мобилите са една изгъ3ица, която може да си я позволи само богаташ с излишни пари (та да има и за истинска кола)
  • #45
    О да, реално е да ( преди 2 месеца )
    Съвсем Нормално ми звучи средностатистическа БГ баба да кара вече 2ра електричка, и да си ги вкарва на собствен ход от чужбина
  • #44
    Ами това е ясно ( преди 2 месеца )
    Като "шофьор" на тролей трябва да си имаш нормална кола та да си вършиш работата, че тоалетната на ток излиза абсолютно безсмислена и ***. И си е точно така.
  • #43
    Дядото ( преди 2 месеца )
    До Бабата.С новото увеличение на пенсията ли си купи електрическа кола?Къде ги минаваш 400 км.,до супермаркета,няделя до църквата или до гробищата?
fallback
Последни