fallback

Половината от шофьорите на електрички имат втора кола за дълъг път

Купувачите все повече налитат на SUV-модели точно заради семейните пътувания

Повечето шофьори на електрически коли не ги използват за дълъг път. Нещо повече, половината от собствениците на EV имат втори автомобил – дизелов или бензинов. Това показва проучване сред 2800 шофьори в един от най-развитите пазари на електрички – този във Великобритания. Над 1 милион са регистрираните там коли на ток, като 500 000 са на името на индивидуални клиенти.    

Оказва се, че техните собственици не им вярват, когато трябва да изминат над 100 километра. Организаторите на анкетата са на мнение, че резултатите могат да забавят развитието на пазара на електрически коли. Вече има и данни в тази посока. Регистрираните през януари нови електрички бележат спад с 25 процента, изчислено на годишна база.

По-малко от една пета от попитаните имат смелостта да тръгнат на дълъг път с електричката, рискувайки чакане по зарядните станции. Затова и 51 процента  от притежателите на лични електрически автомобили държат в гаража и по една бензинка или дизелка. 73 процента от същите са категорични, че скоро не предвиждат да се разделят с колата, разчитаща на традиционните горива.

Половината от собствениците на електрически автомобили ги подкарват, когато планират да пътуват не повече от 50 километра. И едва 18 процента смело палят на дълъг път.  Четвърт от анкетираните не са убедени, че електричката ще ги откара до далечна цел, като най-честото оправдание е липсата на достатъчно сигурно зареждане по пътищата (36%), докато 34 процента изпитват безпокойство от посочения пробег. Тоест, много не са убедени в него. 25 процента от собствениците директно отговарят, че реалният пробег на електричката им е по-малък от посочения в документите. Подобен е процентът на изстрадалите със зареждането на публични места, като то не е отговарило на стандартите им.

Прочуването показва, че все пак 86% от шофьорите на електрички не възнамеряват за нищо на света да се връщат към бензина или дизела. Абсолютно същият процент анкетирани са убедени, че инфраструктурата ще се подобри значително през следващите три години, което ще им позволи дълги пътувания.

Друг интересен извод от проучването е, че електрическите SUV набират все по-голяма популярност сред купувачите. Шофьорите са посочили 26 различни модели в своете гаражи. Две от петте най-популярни автомобила са Kia e-Niro/Niro EV и Audi E-tron. Причината се крие в по-големия пробег не SUV електричките. Иначе безспорен фаворит сред всички EV остава Tesla, макар да се наблюдава намаляване на процента автомобили от тази марка.

Организаторите на проучването са категорични, че трябва да бъде отложен поне с 5 години срокът за преминаване изцяло към електрически автомобили на Острова (сега е 2030 г.) Причината е най-вече в липсата на бързи зарядни по пътищата и противоречивата информация относно шофирането на електрически автомобили.

Оптимизмът, характерен за първите собственици на електрички, започва осезаемо да намалява.  И това се дължи точно на пробега, макар все повече британци да яхнат големи SUV модели. Типичната семейна кола обаче все още не е електрическата.  

fallback
  • #31
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Научи се поне да четеш, след като мразиш мисленето. Да пътуваш ежедневно на 100 км до работа са 1 000 км на седмица само до работното място и обратно, а не са твоите 150. При 52 седмици в годината, Това са 50 хиляди километра годишно. За четири години в гаранция, един електромобил само до работното място ще навърти повече километри отколкото , ти ще навъртиш за 20 години през което време ще смениш 4 автомобила.
  • #30
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Това ли е новата стара опорка за едно клетъчни? Че повече от 100 км с електромобил е абсурд
  • #29
    Гост ( преди 8 месеца )
    Адреналинката - електрик с големите топки кара дизел.
  • #28
    до БайБоцимир ( преди 8 месеца )
    Защо не споделиш какъв електромобил имаш? Ясно е, че не е Тесла или някой друг модел с голям пробег. Лийф? Недоразумението на Мазда? Кона с малката батерия? Когато се намесваш в спор на нечия страна, подаването на половинчата информация може да се възприеме единственото като опит за подвеждане.
  • #27
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Поне 3 сериозни проблема има в това изследване. Първо, същото може да се каже за петролните: 90% от притежателите на малка градска кола имат и голяма семейна кола за извънградско. Второ, щом говорят за страх от 100 км, очевидно голяма част от анкетираните имат нещо от типа на Лийф. Трето, В.Британия е добре известна с лошата си зарядна инфраструктура, т.е. заключенията не са валидни за други страни, нито за собствениците на Тесла.
  • #26
    До 30 ( преди 8 месеца )
    Доколкото разбирам, тези които се наричате антиелектрици всъщност мразите мисленето и всеки който мисли? Това обяснява доста неща. Всъщност обяснява всичко!
  • #25
    До 30 ( преди 8 месеца )
    При 99,999% от хората, мисълта предшества всяко действие. Очевидно си от останалите 0,001% които мразят да мислят и приемат мисленето за някаква обидна квалификация и се опитват да обидят останалите, че извършват това ужасно и противно действие наречено мислене. Да не говорим за проявата на критично мислене, при четене на каквато и да е информация, включително статиите тук. Подсказка. Критично мислене няма нищо общо с критиката, точно както градивната критика няма нищо общо със заяжданията ти
  • #24
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    МитЕ,кой те произведе в "мислител"?
  • #23
    До 29 ( преди 8 месеца )
    Не се казвам Димитър. Бъркаш ме с някого. А аз също мразя хора, които се опитват да лъжат, че някой в България ги кара да си купят електромобили. Електромобили си купуваме хора ентусиасти. Запознати сме с всички техни недостатъци. Знаем за тях повече недостатъци отколкото вие антиелектриците, както се наричате. Точно затова не препоръчваме на никой да си купува електромобил, преди да се запознае с недостатъците и да е готов за компромисите, за да не е разочарован после. Имат си и предимства.
  • #22
    До 30 ( преди 8 месеца )
    Допускам, че електромобила няма бързо зареждане, за да изпитвате такива трудности. Според международното мнение, България има най-добрата зарядна инфраструктура на балканския полуостров и една от най-добрите в Европа със своите 1700 зарядни точки, от които над 400 са бързи зарядни станции и само 12 000 електромобила. Досега съм имал проблем с 20 минутно изчакване за зареждане във Велико Търново, но вече и там направиха достатъчно зарядни станции и не се чака.
fallback
Последни