fallback

Eлектрическа кола или ДВГ? Цената винаги прави разликата!

Докато има разминаване по този показател, автомобилите на ток ще продължат да играят второстепенна роля

Преходът от автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) към електрически превозни средства (BEV) крие сериозни предизвикателства. Натискът, упражняван от властите в различни държави за приемане на по-малко замърсяващи задвижвания, опитите на Китай да играят водеща роля на този пазар и растежът на Tesla увеличиха търсенето на тези автомобили в световен мащаб, посочва в анализ агенция JATO Dynamics.

Предварителните данни за 2023 г. показват общо 9,8 милиона чисто електрически леки превозни средства, продадени по целия свят, което представлява 11% от глобалните продажби на леки превозни средства. Всичко това е положително, стига да не се гледат цените, тъй като именно те се оказват най-голямата пречка пред автомобилите с нулеви вредни емисии.

Според проучване, проведено от JATO Dynamics през октомври 2023 г., средната цена на електрически автомобил в САЩ е с 35% по-висока от тази на бензинов автомобил. В Европа тази разлика е още по-голяма - 39%, докато в Китай положението е точно обратното - средната цена на електрическа кола е с 27% по-ниска от тази на бензинов автомобил.

Всичко това кара експертите да са категорични, че BEV ще продължат да играят по-малка роля, поне в Европа и Северна Америка. Голямата ценова разлика се превръща в основен проблем, когато един и същи клиент трябва да избира между електрически, бензинов или дизелов двигател в рамките на една и съща марка. И докато Tesla, Lucid, Polestar, NIO, Xpeng и много други започнаха като марки за чисто електрически автомобили, традиционните производителите срещат сериозни предизвикателства, като те са свързани както с разработката и производството, така и с организацията на продажбите.

Ето защо на пазара все още има огромна гама от бензинови автомобили, предлагани редом с широко рекламираните електрически автомобили. Въпреки че всички производители се стремят да произвеждат и продават само електрически превозни средства през следващите 10 до 20 години, настоящата реалност е, че автомобилите с ДВГ представляват около 80% от продажбите (включително меки хибриди и пълни хибриди).

В същото време електромобилите се борят да се наложат, като трябва да се справят и с конкуренцията на своите колеги с ДВГ. И често това се оказва почти невъзможно, като примерите за това са много:

Volkswagen ID.3 срещу Volkswagen Golf

Въпреки че сегашното поколение на Golf вече не оглавява класациите по продажби в Европа, електрическият му аналог - ID.3, не доминира на континента със значителни обеми. Това важи както за Европа, така и за Китай. В Германия популярният класически Golf струва средно със 17% по-малко от ID.3, чийто дизайн също е по-противоречив.

Ford F-150 срещу Ford F-150 Lightning

Защо да изберете електрическата версия на този пикап, ако средната му цена на дребно в САЩ е с 41% по-висока от тази на същото превозно средство, задвижвано от двигател с вътрешно горене? В тези случаи потребителят търси предимно товароносимостта и вътрешния комфорт, а не начина на задвижване на автомобила.

Fiat 500e срещу Fiat 500

Въпреки че първият използва изцяло нова платформа от 2020 г., а вторият е на пазара от 2007 г., те са почти една и съща кола по отношение на вътрешно пространство и управление в града. В Италия обаче средната цена на електрическия 500 е два пъти по-висока от тази на 500 с ДВГ. Така че отново възниква въпросът: дали тези, които купуват градска кола, наистина търсят „чиста“ мобилност или просто лесно решение?

Mercedes EQA срещу Mercedes-Benz GLA и BMW iX1 срещу BMW X1

Въпреки че разликата е по-малка в по-високите сегменти, тя все още съществува. В случая на Mercedes електрическата версия е с 9% по-скъпа от версията ДВГ (с изключение на AMG-версиите), а в случая на BMW iX1 струва средно с 11% повече от X1.

Renault Megane срещу Renault Megane E-Tech

Разликата в цената между двата модела на френския производител е над 20% в полза на електрическия хечбек, което също оказва влияние върху продажбите.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората"
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората"
  • #21
    Абе психопат ( преди 2 месеца )
    Не знам дали си функционално неграмотен, абсолютно неграмотен, дали си *** или всичко това заедно, но съм написал мнението към #5 коментар, който все още си е на турбо въпреки изтритите мнения и дори да не беше негов, то мнението започва с цитат от турбо и е много ясно към кого се обръщам за всеки с функционална грамотност. Само индивид с нулев коефициент на интелигентност не може да го разбере Но и това е комплимент към твоя отрицателен коефициент. Хайде забрави да ти обръщам внимание
  • #20
    Абе психопат ( преди 2 месеца )
    #8До 5 ( преди 2 часа )"Продават се 10000 лева отстъпка и интереса пак е нулев."Ето още едно доказателство че отстъпките и субсидиите не продават електромобилите. И 20 000 лв отстъпка да направят, когато електромобила не става никой не го купува. При тези технически параметри на баничарките - 50 kW зареждане, което те връзва на зарядната за половин час на всеки 100 км, вече за стотен път ти обяснявам от четири години насам, че няма да се продават дори да са на цената на дизеловите и не ти въ ...
  • #19
    До 26 ( преди 2 месеца )
    Ето аз за разлика от Гост имам топки е когато ми посочат грешка си я поправям, като си я призная на мига и приключвам с въпроса. Не се оправдавам, че някой ми е сpaл в гащите и е писал вместо мен или нещо подобно. Вероятно се е получило, защото ми изтриха коментарите и когато ги върнах, без да искам съм написал това заглавие, за което се извинявам на Турбо. Ето така се прави!
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пак се лее слабо умие и лъжи срещу електромомилите от коментарите
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А за уличните зарядни станции, се грижи giga charger, които само срещу 10 лв месечен абонамент могат да ти изградят зарядна станция на всяко място където имаш електромер и можеш да си осигуриш място за паркиране, включително пред панелката ако се разбереш със съседите, което предвид агресивността ти, в твоя случай е напълно невъзможно, но пред вход с няколко електромобила е работещо решение. На служебният паркинг 10 зарядни са 100 лв/мес. обслужват 50-100 електромобила по 1000 км - 100 000км .
  • #16
    До 22 ( преди 2 месеца )
    Последните две години не съм те чул да споменаваш за опорната точка за невъзможността да стигнеш до морето без да си резервираш хотел за преспиване за зареждането? Както виждаш времето не ми остави какво да смятам, а на вас не ви остави опорни точки и антиелектриците си лаят, а кервана електромобили си върви. Причината е че финес всяка година удвоява броя на зарядните си станции въпреки всичкото плямпане за невъзможната геометрична прогресия и ще го прави докато не насити пазара.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    11, 13.... много АКО, много мирише. Няма кой да си играе да налива толва много пари в такава инфраструктура. Имаше идеи дори на всяка улична лампа да слагат зарядно, ама нещо не им излязоха сметките. И да, на много хора още се интересуват колко минават с едно зареждане и ще продължават да го правят. Това сметки за разходи, време за пътуване и т.н но ти си доказано клиничен случай, че просто си врякаш от вишката нещо и нито се замисляш нито се интересуваш какво ти се казва.
  • #14
    Скръндза ( преди 2 месеца )
    Митето, пак е отворил и копира от стария ноутпад с обичайните опорки. А това как никой не можело да ти забрани да правиш това или онова преди или след 2035г е толкова сладко и мило. Момент само да си прибера "зеления сертификат" в джоба... Той явно си мисли, че данъчните и правителствата са толкова некомпетентни, колкото ни се иска, и нито могат да работят като него с Ексел, нито могат да предвиждат "трендове". Ах, колко е хубаво да си "неостър". Тогава животът е доста лесен.
fallback
Последни