fallback

Възроденият „Москвич" търпи колосални загуби

Само за година дълговете на производителя достигнаха 426 млн евро

Автомобилният завод „Москвич" търпи огромни загуби. Според финансовия отчет на руския автомобилен производител, цитиран от Интерфакс, нетната загуба за 2023 г. е нараснала 3,6 пъти - до 8,6 млрд. рубли (приблизително 86 млн евро). Дългът на компанията само за година се е увеличил повече от 2,5 пъти и вече възлиза на 42,6 милиарда рубли (426,6 млн евро).

„Москвич“ има шанс да стане печеливш, но за целта заводът трябва да произвежда най-малко 40 000 годишно, както заяви по-рано ръководителят на КамАЗ - Сергей Когогин. В същото време планът за 2024 г. предвижда производството на 30 000-35 000 коли, което означава, че автомобилният производител ще остане нерентабилен.

Според Когогин заводът сглобява автомобили „но не в обемите, за които първоначално беше планирано“, а китайската JAC, която е партньор на „Москвич“, „далеч не е най-голямата автомобилна корпорация в КНР“. Сега заводът се готви да премине към пълен цикъл на производство на кросоувърите 3 и 3e, включително заваряване и боядисване.

В момента „Москвич“ сглобява три модела. В допълнение към кросоувърите 3 и 3e, това е лифтбекът 6, който беше качен на конвейера миналата есен. През 2023 г. са продадени 15 300 автомобила от възродената марка, като само 250 от тях са от лифтбека.

fallback
  • #13
    Илия Чубриков ( преди 2 месеца )
    Магарето и сресано и с пискюли украсено си остава магаре. няма да стане кон. Та така и с биндюфа Москвич!
  • #12
    Да да ( преди 2 месеца )
    Колкото и ловеч произвеждаха автомобили
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайски части сглобени от руснаци
  • #10
    Един друг ( преди 2 месеца )
    Москвич нищо не произвежда, просто сглобява доставени от Китай части,лепи нова емблема и се опитва да ги продава като собствено производство. Дори софтуера не можаха да преведат в Русия като хората.
  • #9
    Дед Мороз ( преди 2 месеца )
    Те Москвич хубаво сглобяват амнайсе хиляди боклyкa на година, но има ли кой да ги купува?
  • #8
    до #7 ( преди 2 месеца )
    Наистина май не ти е много ясно как работи икономиката на една държава и циркулацията на парите
  • #7
    //// ( преди 2 месеца )
    Ей виждали сте вие икономика. Казвате, че навремето сме имали икономика заради СИВ. А сега какво е? Сега нямаме икономика заради Ессср. Квоти за това, квоти за онова, изкупиха заводите и дават подаяния. Плащали големи заплати уж, но с тях си купуваш пак техни неща и парите пак при тях отиват.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При лепенето на емблеми и производството изцяло за вътрешен пазар колко добавена стойност носят? Поне при софтуера фирмите плащат сериозни данъци у нас дават огромни заплати заплати които пак се харчат тук. И освен заплати за софтуерния екип дават работа на още един куп помощен персонал и наемодатели.
  • #5
    до #4 ( преди 2 месеца )
    Дори и да правим софтуер, добавена стойност друг извън страната я взима.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те произвежат но никой извън вътрешния пазар не им го иска. Ние произвеждаме и изнасяме почти на 100%. Да може да не произвеждаме цели коли, но правим компоненти и софтуер за най-големите производители. А те лепят емблеми на китайчета и произвеждат Лада на 15 годишна платформа и 10 годишен двигател от Дачия. А ние като лепяхме емблеми мрънкала като //// пак бяха недоволни.
fallback
Последни