fallback

Тежки санкции за Toyota заради измамите с емисиите

Манипулираните дизелови двигатели може да бъдат забранени

Toyota е изправена пред сериозни санкции от Министерството на транспорта на Япония за неправомерно поведение. Най-големият производител в света е обвинен в продажба на дизелови двигатели, които неправомерна намаляват вредните емисии, когато са поставени на модели като Land Cruiser 300, Hiace и др. Концернът ще бъде глобен, но има по-голяма опасност - сертификатът на проблемните двигатели да бъде отменен, което означава, че те няма да може да се използват.

Според информация на Asia Nikkei, подразделението Toyota Industries, което произвежда тези мотори, е признало, че е „участвало в неправомерно поведение, което включва манипулиране на данните от тестовете за ефективност на множество модели двигатели на автомобили и мотокари“. Проверка на Министерството е установила, че „измамата е била груба“ и затова се подготвят мерки, които да предотвратят подобни действия в бъдеще.

Как точно ще изглеждат тези наказания, засега не е известно. Засега министерството се фокусира единствено върху неправомерното поведение. Обвиненията включват двигатели, използвани в мотокари, микробуси и предишни поколения на модела Land Cruiser. В края на януари Toyota спря доставките на 10 различни автомобила поради това, което тогава определи като сертификационни нередности“.

Toyota твърди, че самата тя е открила проблема и това е довело до тестване на дизелови двигатели. Концернът е продал около 84 000 автомобила, за които има съмнения, че са с манипулирани агрегати.

Производителят също така се готви да направи промени в ръководството си и да предостави лесен достъп до контролните органи, за да бъдат изготвени и потвърдени нови протоколи за тестване. Всички двигатели, чийто сертификат бъде отнет, ще трябва да бъдат преработени и да кандидатстват отново, за да получат разрешение за производство и употреба.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    трябвало е доста повече дебелаци да падат от небето че да се превъзпитат дръпнатите
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Според бялата книга на правителството от 2016-та година, най-малко 1 от 5 служители в Япония е под риск от смърт поради твърде много работа. 22,7% от анкетираните за документа компании твърдят, че една част от техните служители редовно работи по 80 часа на месец. Изследването показва също, че японските служители работят много по-дълго от техните колеги в Западна Европа и САЩ. През 2015 година средно те са били в отпуски едва 8,8 дни, по-малко от половината от броят на който имат право.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    О, да, икономиката на Япония практически стопира през 90-те години. Може би това обяснява защо и технологиите им спряха някъде там. Последните велики продукти на Сони бяха от 90-те, а автомобилите им започнаха да западат още преди да достигнат велик статус, и до доста преди него.
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Те пък едни работници и едни права имат: През 2021 г. средната годишна заплата в Япония е била 39 711 долара в сравнение с 37 866 долара през 1991 г., според данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).Това означава, че работниците в страната са получили увеличение на заплащането си в размер на под 5% за този период от 30 години. За сравнение, средно за държавите от Г-7, където Япония членува, ръстът на възнагражденията е в размер от 34% за същия период.
  • #11
    до 8 ( преди 8 месеца )
    Самопризнания, но след като група работници ги изпяха на властите. Това се нарича "ограничаване на щетите", а не саопризнания. Не помниш ли, че след като скандалът започна, едно от шефчетата им излезе и се изказа, че вече нямало да малтретират работниците си, защото така работниците ги било страх да си признават за невъзможни цели и лъжели шефовете си. Ние си имаме фърст уърлд проблемс, те си имат феодални проблеми.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Поредната страница от многотомната сага "Тойотка - най-изостаналата технологично автомобилна компания". Не и е лесно. Тя настоява, че ибридите за най-добри за ибрикчи... извинявам се - за клиентите и, но самите клиенти ни най-малко не ги искат, особено най-големите ибрикч...клиенти - тези, които лъскат на ЛК. Кога ли ще излезе от порочния кръг, която сама си създаде? Всичките и продажби се дължат на мита за надеждност, а няма как да има надеждност, ако Тойотка си осъвремени 20-г технологии.
  • #9
    До 8 ( преди 8 месеца )
    Така е. Всички лъжат. Но най- притеснена е toyota, която открито и публично хвърля милиони ако не и милиарди за лобиране против екологичните изисквания, както за евро 7 , но още повече за екологичните изисквания в САЩ. Сега са се провалили и на собствения си пазар. А както виждаш това не са външни обвинения, а самопризнания без никой да ги пита. Да не подозираш че ръководителите на toyota саботират компанията?
  • #8
    Achtung ( преди 8 месеца )
    Дизеловите автомобили просто не могат да покрият нормите без да надхвърлят бюджета много. Дизела за леки коли е мъртъв.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Всички производители лъжат. Абсолютно всички до един. Причината че че еко нормите от Евро 5 нагоре не могат да бъдат покрити в реални условия. В случая срещу Тойота се води война защото са най големият производител и последните години тотално завладяха пазара. Явно е че някой не е доволен от това и сега ще се опитат да ги свалят от първото място. Естествено това няма как да стане защото за тези коли има огромно търсене. Тойота просто ще изнесе производството на друго място.
  • #6
    Последния Софиянец ( преди 8 месеца )
    Е нали само VW лъжеше , ква стана сега ?
fallback
Последни