fallback

В Италия искат електрички, но само при сериозни бонуси

570 милиона евро отиват за дотация от средата на март, ще спечелят и бензиновите модели

Годината в Италия започна с лоши новини за пазара на електрическите автомобили. През януари на Апенините бяха закупени едва 2984 броя, които прави дял от мижавите 2,1 процента. Припомняме, миналата година завърши с обещаващите 4,2% за електричките.    

Това е най-ниският резултат от 2021 г насам. Plug-in хибридните автомобили се справят малко по-добре с 2,8%. Събрани, BEV и PHEV заемат 4,9% от пазарния дял. В основата на лошия резултат са забавянията на стимулите за покупка на EV. Те започнаха със задна дата на 23 януари. Но повечето италианци изчакват много по-изгодния пакет Ecobonus, обявен за средата на март.

Ако все пак сравняваме продажбата на изцяло електрически автомобили, лидер за януари на Ботуша е Jeep Avenger с 327 регистрации, равняващи се на 11% от пазарния дял. Американският B-SUV изпреварва, макар и с няколко единици, Tesla Model Y. Колата на Мъск е втора с 306 регистрации, равняващи се на дял от 10,3%. Подиума затваря емблематичният Fiat 500e с 234 продадени бройки, което представлява 7,8% от пазара. Следват  икономичната Dacia Spring, Smart ForTwo, Peugeot e-208, другият Tesla Model 3, новият Smart #1, премиум моделите Audi Q4 и BMW iX1. 

Италианците претърпяха разочарование за разлика от Франция, за чийто тотален успех с бонусите при покупка на електрички вече съобщихме. На Апенините следят внимателно положителния опит на Париж. Италия ще приеме социален лизинг само с едновременното бракуване на замърсяваща кола, тъй като в автопарка преобладават все още автомобили със стандарт Евро 0 и Евро 1. 

Схемата ще важи не само да електрически коли, но и за хибриди, и дори за бензинови модели от най-висок еко клас. Пари не липсват. От фонда само за 2022 година са останали близо 300 милиона евро, а за последната цифрите ще са приблизителни. Идеята е да се осигурят на по-бедни италианци лизинги от 75 до 125 евро на месец.

Новата програма Ecobonus предвижда 570 милиона евро. Средствата се разпределят въз основа на обхвата на емисиите на CO2 от превозните средства и са разделени както следва: 205 милиона евро за автомобили от 0 до 20 г/км - основно електрически., 245 милиона евро за автомобили от 21 до 60 g/km, където попадат plug-in хибридите.  И накрая, оставащите 120 милиона евро са запазени за нови автомобили с вътрешно горене от 61 до 135 г/км. Цената на последните не трябва да надвишава 42 700 евро с всички екстри и ДДС. При хибридите сумата спира на 54 900.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Никой никакви електрички не иска. Европейците масово са безработни, живеят под наем и са затънали в заеми. Нямат никакви пари. Последните данни показват че все повече млади европейци живеят с родителите си и ако изобщо имат някаква кола тя е втора употреба на средна възраст над 12 години. Говори се че младите дори вече не се интересуват от автомобили и намаля броят на тези които вземат книжки на 18г. Положението е трагедия.
  • #3
    Международен интерна ( преди 8 месеца )
    Другари, дайте да дадем!
  • #2
    Гост ( преди 8 месеца )
    Без субсидии няма продажби.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Успех във Франция?! Ако имате предвид програмата да предоставят 25к ел коли за 150Е на месец и я сравнявате с Италия - толкова сте зле, че всеки коментар е излишен. КАто цяло истината лъсна - взимат се заради бонуса или за да се врътне далаверата. Малцина са тези, които ги купуват с "користни" цели.
fallback
Последни