fallback

В Италия искат електрички, но само при сериозни бонуси

570 милиона евро отиват за дотация от средата на март, ще спечелят и бензиновите модели

Годината в Италия започна с лоши новини за пазара на електрическите автомобили. През януари на Апенините бяха закупени едва 2984 броя, които прави дял от мижавите 2,1 процента. Припомняме, миналата година завърши с обещаващите 4,2% за електричките.    

Това е най-ниският резултат от 2021 г насам. Plug-in хибридните автомобили се справят малко по-добре с 2,8%. Събрани, BEV и PHEV заемат 4,9% от пазарния дял. В основата на лошия резултат са забавянията на стимулите за покупка на EV. Те започнаха със задна дата на 23 януари. Но повечето италианци изчакват много по-изгодния пакет Ecobonus, обявен за средата на март.

Ако все пак сравняваме продажбата на изцяло електрически автомобили, лидер за януари на Ботуша е Jeep Avenger с 327 регистрации, равняващи се на 11% от пазарния дял. Американският B-SUV изпреварва, макар и с няколко единици, Tesla Model Y. Колата на Мъск е втора с 306 регистрации, равняващи се на дял от 10,3%. Подиума затваря емблематичният Fiat 500e с 234 продадени бройки, което представлява 7,8% от пазара. Следват  икономичната Dacia Spring, Smart ForTwo, Peugeot e-208, другият Tesla Model 3, новият Smart #1, премиум моделите Audi Q4 и BMW iX1. 

Италианците претърпяха разочарование за разлика от Франция, за чийто тотален успех с бонусите при покупка на електрички вече съобщихме. На Апенините следят внимателно положителния опит на Париж. Италия ще приеме социален лизинг само с едновременното бракуване на замърсяваща кола, тъй като в автопарка преобладават все още автомобили със стандарт Евро 0 и Евро 1. 

Схемата ще важи не само да електрически коли, но и за хибриди, и дори за бензинови модели от най-висок еко клас. Пари не липсват. От фонда само за 2022 година са останали близо 300 милиона евро, а за последната цифрите ще са приблизителни. Идеята е да се осигурят на по-бедни италианци лизинги от 75 до 125 евро на месец.

Новата програма Ecobonus предвижда 570 милиона евро. Средствата се разпределят въз основа на обхвата на емисиите на CO2 от превозните средства и са разделени както следва: 205 милиона евро за автомобили от 0 до 20 г/км - основно електрически., 245 милиона евро за автомобили от 21 до 60 g/km, където попадат plug-in хибридите.  И накрая, оставащите 120 милиона евро са запазени за нови автомобили с вътрешно горене от 61 до 135 г/км. Цената на последните не трябва да надвишава 42 700 евро с всички екстри и ДДС. При хибридите сумата спира на 54 900.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Насила убост не става! Много глупости са наговориха в ЕС и за съжаление направиха. Субсидии, натиск върху производителите, закани и забрани от еди коя си година.. Е, започва навсякъде да лъсва неадекватността породена от електро-психозата и псевдо-екологията.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Собствениците на електрически коли са с добро образование и висока обща култура. А бай *** иска да си мирише нафтата.
  • #12
    айде чао ( преди 8 месеца )
    Ако ще мъск да дойде да ми врътне една тръба и да ме умолява да си купя ел-тролей-*** пак ще му кажа да се маха от тука
  • #11
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    МитЕ,намират се все още автомобили с ДВГ за 40000 ЛЕВА.Електричка под 40000 евро все още няма.
  • #10
    До 10 ( преди 8 месеца )
    ДВГ автомобилът все още има повече предимства, повече универсалност и повече предвидимост, така че хъката-мъката, лизинг-духинг, това-онова, народът купува, къде от необходимост, къде от суета и гъ...рия. При електричките има една камара недостатъци и неудобства, а като за капак остатъчната им стойност е пълна енигма. Затова и болшинството "покупки" на електрички са на "оперативен лизинг" като народът масово е с нагласа, "Ще плащам 3-4 години и после и им я връщам без да ме вълнува нищо".
  • #9
    До 8 ( преди 8 месеца )
    Логиката ти за липса на търсене на електромобили щеше да е абсолютно вярна, ако и автомобилите с ДВГ не струваха по 40 000 евро че и повече. Как така всичко което си описал не се е отразило и на продажбите на автомобили с ДВГ и хибриди? Toyota отчете рекорди при продажбите миналата година. Тази година се очаква да продадат още повече, защото се чака с месеци за доставка.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Айде да сравним цени и доходи. Едни и същи коли колко струват в САЩ и в Европа? И какви са съответно доходите в САЩ и в Европа? Може и Китай да добавим щото една голяма част от китайците вече имат по висок стандарт от средния европеец. Такива убийствени данъци и мита каквито има в ЕС няма никъде по света! Пазара в Ес е счупен.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колко процента от европейците могат да спестят 40 000 Евро за кола? Щото те тия лесни кредити и лизинги дето ги раздаваха 15 години изкривиха пазара до безобразие. Сега тепърва почваме да се борим с последствия от ЛИПСАТА на капитализъм нарушаването на пазарни принципи. Да, сега банките още раздават лесни пари и всички си мислят че нещо върви. А тя цялата икономика е затънала, блокаж и всички са длъжници. Скоро ще почнат и да ги подаряват тия коли и пак никой няма да ги иска! Това се очаква.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Напълно нормално. Кой италианец ще се набута да си купи електромобил, за да пести от разходи за поддръжка, при положение че по подразбиране италианците така или иначе не си поддържат и автомобилите с ДВГ и няма как да спестят от това.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    5-ти, не е толкова трагично положението, защото глоксовете са пълни до горе (а 2к+), и изкарването на книжка отнема 3-5м (в идеалния случай). Останлото е вярно. А през това време едни други бълват чаавета на поразия и висят на социалната система
fallback
Последни