fallback

В Германия застраховките за електромобили скачат с над 30%

Причината - скъпите ремонти и високите цени на батериите

Електрическите превозни средства имат по-ниски разходи за поддръжка и обслужване от тези с ДВГ. Но ремонтът при инцидент може да бъде скъп - особено ако повредата на батерията е покрита от пълна застраховка. Затова и цените на каското са с между 30 и 35% по-скъпи, съобщава Auto Motor & Sport.

Изданието посочва, че в момента застрахователните премии за електрически превозни средства скачат до небето, като причината са по-високите разходи за ремонт на електрически превозни средства в сравнение с автомобилите с ДВГ.

„В случаите с пълно каско за електромобили, което покрива и щети по батерията, полиците вече са много по-скъпи в сравнение с модели с двигатели с вътрешно горене. Това се отнася за електромобили като Fiat 500, Hyundai Kona и Renault Kangoo“, съобщава изданието.

Забележителното е, че когато става въпрос за застраховка „Гражданска отговорност“ на моторните превозни средства, електрическите автомобили причиняват средно 5-10% по-малко злополуки от сравнимите модели с ДВГ. При пълното застраховате тя е дори с около 20%, съобщава Германската асоциация на застрахователите (GDV).

Проблемът в случая е, че размерът на щетите по превозно средство очевидно е значително по-висок. GDV сравнява 37 модела с ДВГ с подобни електромобили, за да установи, че разходите за ремонт на електрическите превозни средства са средно с 30 до 35% по-високи от тези на техните колеги с двигатели с вътрешно горене.

Като цяло разходите за ремонт на нови автомобили са нараснали рязко, отчасти защото в днешните модели се монтират все повече сензори и системи за подпомагане. Например, ако предна маска трябва да бъде сменена дори след лека катастрофа, това вече не засяга само обичайните ултразвукови сензори на системата за помощ при паркиране, но вероятно и скъпата радарна или лидарна технология за асистентите за самостоятелно шофиране. Предно стъкло с камери, прикрепени зад него, причинява повече разходи и усилия при смяна, тъй като камерата трябва да бъде усилено повторно калибрирана.

Това развитие засяга всички нови автомобили, включително тези с двигатели с вътрешно горене. При електрическите автомобили обаче има допълнителен разходен фактор, който е изключително скъп, а именно - батерията. Според GDV несигурността при работа с повредени електрически автомобили води до високи разходи, „защото някои от тях се съхраняват под карантина за много дълго време.

„Батериите в повредените електрически автомобили трябва да бъдат проверени бързо, рисковете от пожар трябва да бъдат изключени рано и периодите на карантинно съхранение трябва да бъдат възможно най-кратки“, каза Хайнц Гресел, председател на комитета за автомобилно застраховане на GDV.

Повредените литиево-йонни батерии представляват риск от пожар, поради което прагът на инхибиране за смяната им е доста нисък от съображения за безопасност. Застрахователите съобщават, че сервизите не винаги могат да разчетат данните за батерията, а причината е, че производителите ще трябва да осигурят по-добър достъп до тях.

Така се стига да ситуация, при която в някои случаи може да не се налага смяна на батерията. В същото време обаче ремонтирано електрическо превозно средство с предишни повреди, но без резервна батерия, е много по-трудно за продажба в сравнение с ремонтиран автомобил с ДВГ.

В допълнение към батериите има още една специална характеристика, която увеличава разходите, особено за електрическите превозни средства - тенденцията да се произвеждат големи части от каросерията в едно парче. Все повече компании - Toyota, Hyundai, Ford и отскоро Volvo, последваха Tesla и разчитат на Giga-Casting. Така те спестяват производствени разходи, но в същото време увеличават разходите за ремонт в сервизите.

Застрахователните експерти очакват застрахователните премии за електрически превозни средства да продължат да растат, което в крайна сметка може да застраши масовото навлизане на технологията. Няколко компании за коли под наем наскоро обявиха, че ще намалят запасите си от електрически превозни средства. Те оправдаха решението си с несигурни перспективи за остатъчна стойност и по-високи разходи за ремонт в сравнение с колите с двигателите с вътрешно горене.

По информация на Focus.de, първите шофьори на електромобили вече отчитат увеличение на премиите за превозните си средства. Собствениците на коли на ток обаче не трябва непременно да се примиряват с това, тъй като увеличението на премията им позволява веднага да прекратят полицата. В същото време някои застрахователи вече предлагат премии специално за електрически превозни средства.

fallback
  • #8
    Мда ( преди 6 месеца )
    Определено автомобилните застрахователи не познават технологията и затова вдигат цените! Разни анонимни форумни мишки, които по цял ден висят да гледат клипове, са къде къде по запознати с технологията и особеностите при ремонта на електричкески коли. Чудя се как автомобилните застрахователи не са напускали обяви за работа за експертите тук ами продължават да търпят незапознати с технологията служители .....
  • #7
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Колко електромобила след ПТП си ремонтирал, че категорично твърдиш, че категорично не са по скъпи за ремонт от колите с ДВГ? Като ти чета мението даже не си се качвал на такъв! Айде да се запознаеш малко по-добре с конструкцията на масовите електромобили. И тия дето ги обвиняваш,че цакат хората,в норманите държави носят отговорност за това което са ремонтирали!Не е като да идеш в бараката на бай Кольо Боша и след 300м като ти се запали колата, оня да се прави, че не те е виждал никога
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ще паднат
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тук обикновено идват със закъснение но дори и в момента ако си сметнете лизинга и застраховката лесно се стигат по едни 10% годишно оскъпяване или за 5 години близо 50%.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Страх ги е да не се подпалят колите и затова сменят батериите изцяло, и то така трябва. Сега имаше няколко случая в Канада и Щатите с Хюндай Айоник 5 дето е леко одрано дъното на колата и не знаят дали батериите са пострадали. 63 000 долара (канадски) смяна на батерия по каско. Колата струва 58 000 долара. И хората реват, щото после им вдигат каското дабъл. Ама всеки сам си преценява дали е готов за електричка. Лошото е, че тук ще започнат да внасят такива с одрани дъна, дето ще се палят.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    представляват=презастраховат
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Застрахователите се представляват за сметка на клиента. Не разбират технологията и действат на сигурно. Точно затова Тесла създаде собствена застрахователна компания в САЩ, с която предлага по-евтини застраховки дори в сравнение с автомобил с ДВГ. Електромобилите категорично не са по-скъпи за ремонт! Просто сервизите и застрахователите цакат хората като със всяка нова технология.
  • #1
    Хубавиня ( преди 6 месеца )
    Мда, новите коли и особено електрическите такива са много хубави и много вървят... докато не спрат да вървят. Тогава започва истинския секс, а вазелинът е екстра с месечен абонамент!
fallback
Последни