fallback

В Германия застраховките за електромобили скачат с над 30%

Причината - скъпите ремонти и високите цени на батериите

Електрическите превозни средства имат по-ниски разходи за поддръжка и обслужване от тези с ДВГ. Но ремонтът при инцидент може да бъде скъп - особено ако повредата на батерията е покрита от пълна застраховка. Затова и цените на каското са с между 30 и 35% по-скъпи, съобщава Auto Motor & Sport.

Изданието посочва, че в момента застрахователните премии за електрически превозни средства скачат до небето, като причината са по-високите разходи за ремонт на електрически превозни средства в сравнение с автомобилите с ДВГ.

„В случаите с пълно каско за електромобили, което покрива и щети по батерията, полиците вече са много по-скъпи в сравнение с модели с двигатели с вътрешно горене. Това се отнася за електромобили като Fiat 500, Hyundai Kona и Renault Kangoo“, съобщава изданието.

Забележителното е, че когато става въпрос за застраховка „Гражданска отговорност“ на моторните превозни средства, електрическите автомобили причиняват средно 5-10% по-малко злополуки от сравнимите модели с ДВГ. При пълното застраховате тя е дори с около 20%, съобщава Германската асоциация на застрахователите (GDV).

Проблемът в случая е, че размерът на щетите по превозно средство очевидно е значително по-висок. GDV сравнява 37 модела с ДВГ с подобни електромобили, за да установи, че разходите за ремонт на електрическите превозни средства са средно с 30 до 35% по-високи от тези на техните колеги с двигатели с вътрешно горене.

Като цяло разходите за ремонт на нови автомобили са нараснали рязко, отчасти защото в днешните модели се монтират все повече сензори и системи за подпомагане. Например, ако предна маска трябва да бъде сменена дори след лека катастрофа, това вече не засяга само обичайните ултразвукови сензори на системата за помощ при паркиране, но вероятно и скъпата радарна или лидарна технология за асистентите за самостоятелно шофиране. Предно стъкло с камери, прикрепени зад него, причинява повече разходи и усилия при смяна, тъй като камерата трябва да бъде усилено повторно калибрирана.

Това развитие засяга всички нови автомобили, включително тези с двигатели с вътрешно горене. При електрическите автомобили обаче има допълнителен разходен фактор, който е изключително скъп, а именно - батерията. Според GDV несигурността при работа с повредени електрически автомобили води до високи разходи, „защото някои от тях се съхраняват под карантина за много дълго време.

„Батериите в повредените електрически автомобили трябва да бъдат проверени бързо, рисковете от пожар трябва да бъдат изключени рано и периодите на карантинно съхранение трябва да бъдат възможно най-кратки“, каза Хайнц Гресел, председател на комитета за автомобилно застраховане на GDV.

Повредените литиево-йонни батерии представляват риск от пожар, поради което прагът на инхибиране за смяната им е доста нисък от съображения за безопасност. Застрахователите съобщават, че сервизите не винаги могат да разчетат данните за батерията, а причината е, че производителите ще трябва да осигурят по-добър достъп до тях.

Така се стига да ситуация, при която в някои случаи може да не се налага смяна на батерията. В същото време обаче ремонтирано електрическо превозно средство с предишни повреди, но без резервна батерия, е много по-трудно за продажба в сравнение с ремонтиран автомобил с ДВГ.

В допълнение към батериите има още една специална характеристика, която увеличава разходите, особено за електрическите превозни средства - тенденцията да се произвеждат големи части от каросерията в едно парче. Все повече компании - Toyota, Hyundai, Ford и отскоро Volvo, последваха Tesla и разчитат на Giga-Casting. Така те спестяват производствени разходи, но в същото време увеличават разходите за ремонт в сервизите.

Застрахователните експерти очакват застрахователните премии за електрически превозни средства да продължат да растат, което в крайна сметка може да застраши масовото навлизане на технологията. Няколко компании за коли под наем наскоро обявиха, че ще намалят запасите си от електрически превозни средства. Те оправдаха решението си с несигурни перспективи за остатъчна стойност и по-високи разходи за ремонт в сравнение с колите с двигателите с вътрешно горене.

По информация на Focus.de, първите шофьори на електромобили вече отчитат увеличение на премиите за превозните си средства. Собствениците на коли на ток обаче не трябва непременно да се примиряват с това, тъй като увеличението на премията им позволява веднага да прекратят полицата. В същото време някои застрахователи вече предлагат премии специално за електрически превозни средства.

fallback
  • #28
    Пенчо ( преди 8 месеца )
    До 21 "...новата батерия за електрическа кола е скъпа, но батерията обикновено не трябва да се сменя много често."Тук не става дума за планираната смяна на батерията. При ПТП много често батерията претърпява удар/деформация... Такава батерия само производителят може да каже дали е годна или трябва да се смени цялата, макар да има повредени няколко клетки. При един сравнително лек удар, на застрахователя може да му се наложи да ти плати нова батерия, което си е над 50% от цената на колата.
  • #27
    Johnny Bravo ( преди 8 месеца )
    Електрокар - евтин, екологичен, безопасен.....ай сиктир.
  • #26
    До 24 ( преди 8 месеца )
    Ми то фар на БМВ 5та серия 2018 е 5000 лефчета без труда. Същата работа без да е електричка
  • #25
    РУК ( преди 8 месеца )
    23 - питах веднъж, не ми дадоха ясен отговор. Обещаха като се видим пак да ми дадат ориентировачна сума. Отговора беше - "надяваме се, че и ние и вие няма да изпаднем в такава хипотеза. Защото едва ли ще има смисъл да го правим". Обнадеждаващо е, че поне този дилър твърди, че до сега на Ниро, Соул и другите им електрички и хибриди които са продали, подмяна на батерия не се е налагала.
  • #24
    РУК ( преди 8 месеца )
    Повечето електрички са наблъскани с често излишни осветления,джаджи и прочие по предница и задница. Единия преден фар на моята е 1900Евро с отстъпка при дилъра на Киа Един лек удар отпред, да се сменят фарове, броня, сензори е над 7000 Евро ремонта. И тук въобще не говорим за щети по батерия ....Как няма да вдигат ....
  • #23
    До Рук ( преди 8 месеца )
    Интересувал ли си се колко струва смяна на батерия?
  • #22
    РУК ( преди 8 месеца )
    1630 Евро за Kia EV 6 - каско и гражданска,при стария ми застраховател,"за редовен клиент".Смених застрахователя и ми намалиха на 1113 Евро.С моя SF клас и намалениято което трябваше да получа,реално застраховката трябваше да падне под 1000Евро, но си е с едни 15% +. С активиран DriveDot вече ми свалиха 10% след първите 100км и евентуално още 20% до края на годината,при предпазливо шофиране.Но си е дразнещо някаква кутия да ти следи спирачки,ускорение,скорст,маршрут.Едва ли ще повторя.
  • #21
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Края на статията: Авторите на публикацията са на мнение, че новата батерия за електрическа кола е скъпа, но батерията обикновено не трябва да се сменя много често. Да, Tesla има гаранция на батерията от 150 000 мили, или около 240 000 километра, или 8 години, което от двете настъпи първо. Според Recurrent електрическата кола обикновено СЕ БРАКУВА ПРЕДИ БАТЕРИЯТА ДА СЕ ИЗТОЩИ: след 320 000 километра в САЩ и 240 000 километра в Европа.
  • #20
    До Гост ( преди 8 месеца )
    Функционалната неграмотност наистина не прощава и наистина болшинството антиелектрици сте такива, които не можете да схванете смисъла на написаното:"Tesla струва 5 000 долара, като в тази сума не влизат разходи по самата смяна.Интересното е, че при някои модели, като Model S и Model X, смяната на батерията може да струва до $20 000" та в смисъла на написаното В статията която цитираш е че батерията започва от 5000 долара без Труд и може да стигне до 20 000 като включиш всичко за модел s и х
  • #19
    Тайкун ( преди 8 месеца )
    Те нашите МитеБустър и Плейд, ако са различни хора, а не просто две личности в обща черепна кутия, много ги разбират тия работи. Това Херц, Мерц, застарахователи, СЕО-та, бе маните ги гия, бе. Пустиняци дето нищо не разбират нито от бизнес модели, нито от електрички, нито от виждане на "трендове". Те знаят ли какви клипове има в Ютюб, а? Не само, че електричките са по-евтини, надеждни и бързи, ами скоро се очакват да пристигат в комплектт не със 72, а направо със 720 девственици.
fallback
Последни