Технологиите за безопасност изминаха дълъг път през последните няколко десетилетия, но все още са далеч от перфектното. Това става ясно след поредица от тестове, проведени от Американската автомобилна асоциация (AAA).
Организацията тества системите за автоматично аварийно спиране на заден ход в четири популярни кросоувъра - Hyundai Tucson Hybrid, Mazda CX-30, Lexus RX и Volkswagen Tiguan, моделна година 2023, за да види колко добре се представят при „излизане на заден ход от място за паркиране по пътя на насрещно превозно средство с паркирано в съседство превозно средство, което блокира изгледа“.
AAA също така проучи как са се справили, когато срещнат неподвижно дете, намиращо се зад превозното средство. Резултатите далеч не са перфектни, тъй като при първия сценарий спирачките се задействат автоматично само при 65% от проведените тестове. Въпреки че това звучи обнадеждаващо, AAA отбеляза, че системите са предотвратили сблъсък в 2,5% от случаите по време на изпитанията със сценарии, включващи превозно средство, пресичащо зад тестовото превозно средство“.
За щастие, системите се справят далеч по-добре при откриване на детето. При този сценарий спирачките са се задействани автоматично в 75% от тестовете и са предотвратили сблъсък в 50% от случаите.
Експертите посочват, че въпреки доброто представяне, подобни тестове трябва да служат като напомняне, че технологията не е безпогрешна и не може да предотврати всички злополуки. AAA подчертава, че шофьорите не трябва да разчитат изцяло на системите за автоматично аварийно спиране на заден ход и вместо това трябва да ги използват, за да „повишат информираността си“.
Организацията също така насърчи шофьорите да карат бавно на заден ход, когато обект пречи на видимостта им, тъй като това дава на сензорите повече време за откриване на приближаващите превозни средства.