fallback

Chrysler представи Halcyon - единствената в света кола с неограничен пробег

Седанът с 6 врати има автопилот от 4-то ниво и зареждаща се в движение батерия

В сегашната гама на Chrysler има само две модела - седанът 300 и миниванът Pacifica, които вече са доста остарели. Сега компанията възнамерява да възвърне предишната си слава и да се изравни с най-големите автомобилни производители в САЩ. В това ще й помогне нова гама от електрически автомобили, първият от които ще се появи през 2025 г.

Концепцията Chrysler Halcyon демонстрира посоката, в която ще се развиват дизайнът и инженерингът на компанията. Това е една от най-красивите концептуални коли на марката от години, като изглежда по-добре от своите предшественици - Portal и Airflow.

Halcyon има ярък, спортен и футуристичен дизайн, като прилича повече на творение на Lotus, отколкото на Chrysler. Интересното е, че един от ръководителите на проекта Halcyon е Ирина Завацкая, която е родена в бившия СССР, но се премества в САЩ със семейството си през 90-те години. Ирина е индустриален и автомобилен дизайнер по образование, като започва да работи в Chrysler през 2001 г..

Концепцията е изградена върху платформата STLA Large, която Stellantis разкри по-рано тази година като основа за бъдещи електрически автомобили от Dodge, Jeep, Alfa Romeo, Chrysler и Maserati. Предната част на седана напомня за суперколи Ferrari, а задницата сякаш е взета от лимузина.

Въпреки огромните 22-цолови колела, седанът има невероятно нисък просвет, което позволява на автомобила да се движи само по идеално равни пътища. Причината за толкова ниския просвет се крие в иновативната система за индукционно зареждане. Автомобилът ще може да презарежда батерията, докато се движи по пътищата с вградена система за динамичен безжичен трансфер на енергия (DWPT). Технологията ще осигури практически неограничен резерв на мощност. В момента Stellantis я тества на писта в Италия.

Още снимки на концепцията на Chrysler - вижте в галерията:

fallback
  • #17
    Дамян ( преди 8 месеца )
    В Нидерландия има цяла магистрала.Проблемът за състезателите,е че инфраструктурата за зареждане е монтирана само на крайна дясна лента,тоест бавната лента.
  • #16
    Хумус 1970 ( преди 8 месеца )
    И колко км има построени от тези пътища?
  • #15
    Dd ( преди 8 месеца )
    Тия са копирали всичко от москвич, нали е рускиня дизайнерката
  • #14
    Хайде с литри ( преди 8 месеца )
    Ако ще трябва да зареждаш в движение дизелова кола, ще трябва да и осигуряваш не 6 литра, а 8,4 литра на час, защото за час ще измине 140 км. Точно както при разход 23kWh/100 ще е необходимо да зареждаш с мощност 32,2kW, колкото е консумацията, за да стигнат за 140 км.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да, може би съм попаднал на неточни данни. Ще го сметнем по друг начин. Дизелова кола гори 6/100. Един литър дизел има приблизително 10 кВтч енергия, или общо 60 кВтч. Пак е по-малко от 75.
  • #12
    До 11 ( преди 8 месеца )
    Ако при движение със 140 км в час един електромобил ползва 23 kW мощност, означава, че разходът му е 16,4kWh/100км, което ми се вижда малко за тази скорост. А дори не съм сметнал загубите при трансфера.
  • #11
    до 6 ( преди 8 месеца )
    Напълно възможно е. Средностатистическа кола се нуждае от около 23 кВт, за да се движи равномерно със 140 км/ч. В момента на пазара има безжични зарядни станции, които позволяват скорости до 75 кВт (може вече да има и още по-бързи, но 75 е предистатъчно бързо). Това означава, че дори когато колата изпреварва, няма да изразходва батерията си. Вече съвсем отделен въпрос е колко ще струва подобна инфраструктура.
  • #10
    Друг Гост ( преди 8 месеца )
    Крайслер винаги са правели хубави прототипи, но после... Дизайна много ми харесва. Безжично зареждане.... вижда ми се скъпа инфраструктура
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тази информация за Ирина Завацкая може да има значение за аудиторията на московската медия, от която сте преписали, но за нас българите е напълно безсмислена. Преписване с разбиране се иска. Премахването на пропагандата е цивилизационен избор.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Добър бранд, прилична гума от 22 цола, цена от ... примерно 600 лв. бр. Има и по 1200, но без максимализъм, моля! Едно време мутрите обичаха да се "хвалят", уж кахърно, с колко го набутала неговата ... ***. Печелеше най-набутаният! Другите гледаха с респект! Сега чорбаджиите ще се хвалят колко пъти на сезон ще се налага смяна на комплект гуми за ... има няма 3000 лв. Така се върти животът!
fallback
Последни