Отдавна отминаха годините, когато китайските автомобили изглеждаха като прости клонинги на най-известните европейски или американски модели. Разбира се, все още някои коли с етикет „Made in China“ напомнят на успешни западни автомобили, но това се случва все по-рядко.
Изглежда, че китайската автомобилна индустрия, която сега е тръгнала към завладяването на международните пазари, си е научила урока и е започнала да предлага модели с оригинални, модерни линии, като повечето са създадени от западни дизайнери.
Всъщност, основните производители от азиатската държава водят състезание на още един фронт, като се надпреварват да наемат стотици дизайнери, които са натрупали опит при германски, британски, италиански, френски или американски компании. Нека видим кои са някои от тях и къде са работили, преди да отидат в Китай.
Западни дизайнери, които създават китайски коли (ГАЛЕРИЯ):
Един от най-известните европейски дизайнери, преместили се в Китай, е Волфганг Егер. Той е директор по дизайна на BYD от 2017 г. - позиция, която преди това е заемал в Audi, Lamborghini, Alfa Romeo и Seat.
Ролята на германеца, известен и с ползотворното си сътрудничество с Валтер де Силва, е да наблюдава най-важните проекти на различните марки, с които работи. Цялата нова серия BYD Seal, Dolphin, Han и Atto 3 се дължи изцяло на екипа, ръководен от Егер.
Кариерата на Егер: BYD (2016-), Audi Group (2007-2013), Alfa Romeo (2001-2007), Lancia (2001-2001), SEAT (1993-2001), Alfa Romeo (1989-1993).