fallback

Най-надеждните автомобили според J.D Power

Моделите на две японски и две германски марки са начело в класацията

Агенция J.D Power публикува своето 35-то годишно проучване за надеждността на превозните средства. Както и преди година, първо място в него зае Lexus (индекс PP100 - 135), а второ и трето Toyota (147) и Buick (149).

Като цяло J.D. Power отбелязва, че автомобилите са станали по-малко надеждни, тъй като средната стойност на индекса се е повишила с четири пункта през годината до 190. В анализа си агенция посочва, че повечето собственици се оплакват от мултимедийните системи на своите превозни средства. Раздразнение сред тях предизвиква и нарастващият брой известия от електронни асистенти.

И накрая, електрическите автомобили, противно на общоприетото схващане, се оказаха най-проблемни - техният показател PP100 (брой повреди на 100 превозни средства) е 256 срещу 187 за бензиновите модели. При тях повечето от оплакванията са за повишено износване на гумите.

Модели на BMW и Porsche заемат първо място в класацията за най-надеждни автомобили. Така Porsche 718 (на снимката) събра най-много точки от всички автомобили, участващи в проучването, а BMW X1 и X6 са втори и трети по по този показател, като те спечелиха  в категориите „малък премиум SUV“ и „среден премиум SUV“. Най-много първи места в отделните класове обаче събраха Toyota и Lexus - общо 9 техните модела са класирани на първа позиция.

Сред производителите, които успяват значително да подобрят надеждността на своите автомобили, е Porsche, чийто индекс се повиши с 33 пункта. Следват Mercedes-Benz (+22) и Toyota (+21). В премиум сегмента, освен Lexus, висока оценка заслужиха Porsche (индекс PP100 - 175) и BMW (190).

На дъното на класацията е Chrysler,чийто PP100 е 310. Малко по-добре се справят Audi (275), Land Rover (268), Volkswagen (267) и Tesla (252) са малко по-високи.

Самото класиране е съставено въз основа на проучване на собственици на автомобили след три години употреба. Всеки от тях е трябвало да оцени работата на превозното средство в 9 категории - контрол на климатика, електронни помощници, шофьорско усещане, екстериор, функции/контроли/дисплеи, информационно-развлекателна система, интериор, задвижваща система и седалки.

Най-надеждните модели в отделните категории:

Компактни автомобили: Honda Civic, Toyota Prius

Компактни премиум-автомобили: BMW 4-Series, BMW 3-Series

Средноразмерни автомобили: Chevrolet Malibu, Hyundai Sonata

Средноразмерни премиум-автомобили: Lexus ES

Премиум спортни коли: Porsche 718, Chevrolet Corvette

Малък SUV: Buick Encore, Toyota C-HR, Chevrolet Trax

Малък премиум SUV: BMW X1, Volvo XC40

Компактен SUV: Buick Envision, Toyota RAV4

Компактни премиум SUV: Cadillac XT4, Porsche Macan

Средноразмерен премиум SUV: Lexus RX, Lexus GX

Средноразмерен SUV: Toyota 4Runner, Jeep Grand Cherokee, Toyota Venza

Средноразмерен SUV от по-висок клас: Chevrolet Traverse, Buick Enclave, Toyota Highlander

Средноразмерен премиум SUV от по-висок клас: BMW X6, Porsche Cayenne, BMW X5

Средноразмерен пикап: Toyota Tacoma, Chevrolet Colorado, Ford Ranger

Голям лек пикап: Toyota Tundra, GMC Sierra, Chevrolet Silverado, RAM 1500

Голям тежък пикап: Ford Super Duty, GMC Sierra HD, Chevrolet Silverado HD

Миниван: Kia Sedona, Toyota Sienna, Honda Odyssey

fallback
  • #8
    Абе шваба с каскет ( преди 8 месеца )
    Коя истина? Тази в която антиелектриците антиматематици при 78% годишен ръст на продажбите на електрически превозни средства в Китай за януари месец вие го наричате срив на продажбите защото така пишело в заглавието? Това че имате отрицателен коефициент на интелигентност и вярвате на всяка лъжа която ви кажат, дори когато с цифри и факти ви покажат че има ръст, е просто потвърждение на отрицателни вен коефициент на интелигентност и нищо повече. Ако можехте да разберете, щеше да е положителен.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    Ха-ха, Тесльо отново в титанична борба с реалността. Свиквай, Тесльо, оттук натам все повече опорки ще падат. Реалността не прощава. Повтарянето на опорки до посиняване няма да ги направи истина.
  • #6
    Цитирам пак ( преди 8 месеца )
    Нищо ново под слънцето! Единствените математически способности на антиматематиците е да различават плюс от минус и да ги използват, за да слагат минуси на събеседниците, за да докажат колко се прави в твърденията си, че 78,8% ръст на продажбите на годишна база в Китай за тях означава срив на продажбите, защото така пишело в заглавието. Казваш им, че ги лъжат и 78% ръст си е 78% ръст, което означава почти 2 пъти повече продажби от миналата година, но те си твърдят, че е срив и намалено търсене.
  • #5
    До 1 ( преди 8 месеца )
    И аз мисля, че класацията на Consumer Reports е по-важна и е с доста по-различен резултат от тази. Освен това критериите за надеждност са странни. Електромобилите били по-ненадеждни, защото гумите се износвали по-бързо. Еми нормално е, след като са по-тежки. Но те са консуматив. Интересно е обаче, че ел колите не стават по-надеждни заради липсата на стотици неща, които създават проблеми при ДВГ, но при тях липсват. А проблемите с мултимедиите оставят ли някого на пътя?
  • #4
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Тесла е преди lexus и много преди toyota в класацията за удовлетвореност на клиентите, които отново биха си купили автомобил от същата марка. В тази класация за надежност, две изгорели крушки на Тесла означават два пъти по проблемен автомобил от един сменен двигател на toyota . Пак ви лъжат със статистиката и не се усещате.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Мун чо митичен,защо Тесла е на опашката?
  • #2
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    МитЕ,ти ли си?Няма кой друг да чете графиките наопаки.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И ето ти парадокс. Lexus произвежда и продава най-надеждните автомобили Но в същото време заемат последното място в класацията за удовлетвореност на клиентите си и най-много собственици на lexus не биха си купили втори път такъв автомобил. Коя ли класация е по важната при избора на автомобил?
fallback
Последни