fallback

Най-надеждните автомобили според J.D Power

Моделите на две японски и две германски марки са начело в класацията

Агенция J.D Power публикува своето 35-то годишно проучване за надеждността на превозните средства. Както и преди година, първо място в него зае Lexus (индекс PP100 - 135), а второ и трето Toyota (147) и Buick (149).

Като цяло J.D. Power отбелязва, че автомобилите са станали по-малко надеждни, тъй като средната стойност на индекса се е повишила с четири пункта през годината до 190. В анализа си агенция посочва, че повечето собственици се оплакват от мултимедийните системи на своите превозни средства. Раздразнение сред тях предизвиква и нарастващият брой известия от електронни асистенти.

И накрая, електрическите автомобили, противно на общоприетото схващане, се оказаха най-проблемни - техният показател PP100 (брой повреди на 100 превозни средства) е 256 срещу 187 за бензиновите модели. При тях повечето от оплакванията са за повишено износване на гумите.

Модели на BMW и Porsche заемат първо място в класацията за най-надеждни автомобили. Така Porsche 718 (на снимката) събра най-много точки от всички автомобили, участващи в проучването, а BMW X1 и X6 са втори и трети по по този показател, като те спечелиха  в категориите „малък премиум SUV“ и „среден премиум SUV“. Най-много първи места в отделните класове обаче събраха Toyota и Lexus - общо 9 техните модела са класирани на първа позиция.

Сред производителите, които успяват значително да подобрят надеждността на своите автомобили, е Porsche, чийто индекс се повиши с 33 пункта. Следват Mercedes-Benz (+22) и Toyota (+21). В премиум сегмента, освен Lexus, висока оценка заслужиха Porsche (индекс PP100 - 175) и BMW (190).

На дъното на класацията е Chrysler,чийто PP100 е 310. Малко по-добре се справят Audi (275), Land Rover (268), Volkswagen (267) и Tesla (252) са малко по-високи.

Самото класиране е съставено въз основа на проучване на собственици на автомобили след три години употреба. Всеки от тях е трябвало да оцени работата на превозното средство в 9 категории - контрол на климатика, електронни помощници, шофьорско усещане, екстериор, функции/контроли/дисплеи, информационно-развлекателна система, интериор, задвижваща система и седалки.

Най-надеждните модели в отделните категории:

Компактни автомобили: Honda Civic, Toyota Prius

Компактни премиум-автомобили: BMW 4-Series, BMW 3-Series

Средноразмерни автомобили: Chevrolet Malibu, Hyundai Sonata

Средноразмерни премиум-автомобили: Lexus ES

Премиум спортни коли: Porsche 718, Chevrolet Corvette

Малък SUV: Buick Encore, Toyota C-HR, Chevrolet Trax

Малък премиум SUV: BMW X1, Volvo XC40

Компактен SUV: Buick Envision, Toyota RAV4

Компактни премиум SUV: Cadillac XT4, Porsche Macan

Средноразмерен премиум SUV: Lexus RX, Lexus GX

Средноразмерен SUV: Toyota 4Runner, Jeep Grand Cherokee, Toyota Venza

Средноразмерен SUV от по-висок клас: Chevrolet Traverse, Buick Enclave, Toyota Highlander

Средноразмерен премиум SUV от по-висок клас: BMW X6, Porsche Cayenne, BMW X5

Средноразмерен пикап: Toyota Tacoma, Chevrolet Colorado, Ford Ranger

Голям лек пикап: Toyota Tundra, GMC Sierra, Chevrolet Silverado, RAM 1500

Голям тежък пикап: Ford Super Duty, GMC Sierra HD, Chevrolet Silverado HD

Миниван: Kia Sedona, Toyota Sienna, Honda Odyssey

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Електричките износвали гумите? Това ли им е приблема? То електричките са по 400-500 коня, а ДВГ са наполовина 150-200 кс обикновено. Голяма реклама направиха на електрическите автомобили, честно.
  • #17
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Е ква стана тя?! Ревете против БМВ, пък те с най много продажби и шок - оказват се доста надеждни и то в доста сегменти. Ааама то ставало дума за 3 годишни коли - ясно. Че то в България кой е виждал, еле па е карал такова младо БМВ?!
  • #16
    До 17 ( преди 10 месеца )
    По-добре факти, сметчици, цифрички и процентчета които аргументират дадена теза, отколкото псувни, заяждания, откровени глупости и некомпетентни изказвания на хора, които не харесват тази теза, но нямат други аргументи
  • #15
    Ейй ( преди 10 месеца )
    Митичен, да не си на петър захариев рода? Вчера доста културен коментар отправих към теб, и след няколко минути вече го нямаше и ми блокираха ип-то! Сега пиша от друго, та ти нямаш ли друга работа, безделник противен, че цял ден пишеш тук, едни и същи глупости, и *** сметчици, цифри и процентчета. Анти-човек, ако пишеше по 1 2 коментара на ден, щяха много по-малко хора, да ти се смеят и нареждат. Жалък си, цял ден да пишеш коментари в този сайт, ***!
  • #14
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Благодаря за комплиментите! Всъщност се гордея с тези мои качества. Любопитно ми е вие дали се гордеете с вашата необразованост, лошо възпитание и откровена глуповатост? Защото необразован не означава автоматично глупав. Има природно интелигентни хора към които очевидно не принадлежите, предвид факта колко лесно ви манипулират и ви лъжат. Да се върнем на въпроса, гордеете ли се?
  • #13
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Честно казано предпочитам да слушам неговите цифри и факти, върху които гради анализите си, а не кyxите теории на кyxите лeйки, които живеят в паралелна реалност в измисления си свят съставен от знания изградени от кликбейт заглавия, чрез които си ги излъгали успешно, а те държат С огромно количество злоба и нахалство да докажат некомпетентността си на всички.
  • #12
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Честно казано предпочитам да слушам неговите цифри и факти, върху които гради анализите си, а не *** теории на *** ***, които живеят в паралелна реалност в измисления си свят съставен от знания изградени от кликбейт заглавия, чрез които си ги излъгали успешно, а те държат С огромно количество злоба и нахалство да докажат некомпетентността си на всички.
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Да Ви предупредя влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика или Митбъстър.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, знае сайта на ЕСО и енергийните борси и най важното може да смята сложна лихва в проценти в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет не знам.Контакти, мощности, проценти, време, гледайте Екселски таблици и си трайте!
  • #10
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дали антиматематик с отрицателен коефициент на интелигентност може да си признае грешка? Има няколко причини/ЛИПСИ това да е невъзможно. Първо трябва да имаш интелект за да си видиш грешката. Второ трябва да имаш топки за да си я признаеш. Трето, трябва да имаш някаква представа, че света се променя всеки ден и вчерашните знания днес не са актуални. Но вие сте научили всичко още в училище преди 20 г. (около 0,3% от учебния материал) и цял живот няма нужда да учите повече. Наученото е достатъчно!
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дали антиматематик с отрицателен коефициент на интелигентност може да си признае грешка? Има няколко причини това да е невъзможно. Първо трябва да имаш интелект за да си видиш грешката. Второ трябва да имаш топки за да си я признаеш. Трето, трябва да имаш някаква представа, че света се променя всеки ден и вчерашните знания днес не са актуални. Но вие сте научи ли всичко още в училище преди 20 години (около 0,3% от учебния материал) и цял живот няма нужда да учите повече. Наученото е достатъчно!
fallback
Последни