fallback

Най-продаваните коли в България: 1. Dacia, 2. Dacia, 3. Skoda

Януари е бил рекордно силен за нашия пазар, 2024 може да е най-добрата година в историята

Пазарът на нови автомобили в България е отчел най-силния си януари от близо две десетилетия насам. За първия месец на 2024 у нас са регистрирани 4513 нови леки автомобила в категориите M1 и N1, показва традиционната справка на Automedia.bg в данните на МВР. Това е ръст от цели 54.1% спрямо януари 2023. Ако темпото се запази през годината, тя ще е рекордна за българския пазар.        На някои от големите световни пазари за новия Rolls-Royce Spectre се чака две години. У нас обаче вече има регистрирани два         За разлика от предишните две години, в които сред най-продаваните модели неизменно имаше поне един на Toyota, сега челната тройка изглежда така: 1. Dacia, 2. Dacia, 3. Skoda. Японският гигант обаче си остава на първо място при най-популярните марки у нас, макар и поделено вече с Skoda. По-нататък следват Dacia, Renault, VW, Kia и Hyundai.

С най-голям ръст за първия месец е именно Skoda - почти 227%, пред Opel - 198%, и Nissan - 183% (последните две марки обаче - от много ниска база през януари 2023). Toyota увеличава продажбите си с 96% на годишна база. С ръст доста под средния за пазара са Renault (5%) и Mazda (2%), продажбите на Porsche се запазват, а при Audi и Lexus дори има спад.

Всичко обаче изглежда наред в най-високите сегменти на пазара: само за първия месец у нас са се появили две нови Ferrari Roma, 2 Lamborghini Urus, 2 Bentley Continental GT Speed и, като черешка на тортата, Rolls-Royce Spectre. За първия електрически модел на Rolls-Royce се чака с години, но у нас вече има регистрирани два броя.          15-те най-продавани нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Инфлацията насърчава хората с възможности ,които са се колебали дали да си вземат нов автомобил ,сега да го направят.Съвсем логично е Сандеро като най евтина да се купува най-много.
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 1 освен при служебните коли и една шепа лимитирани коли, автомобилите никога не са били "асет" както казваш или актив на български. Винаги са били пасив. До 10 - какво общо има това с лизингите. Да от година на година колите ставят по-зле заради евро директиви, но който си е взел кола пък била тя на лизинг преди 2-3 години е ударил кьоравото - хем имаше избор от двигатели, хем сега могат да им вземат колкото са дали тогава.
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И като свърши ЕС голем праз.Те къде е Африка Азия Америка Аустрелиа и тн.Свет широк
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това са служебни коли за работа са перфе.
  • #9
    това беше ( преди 9 месеца )
    2024 ще е рекордна,но от към мизерия , защото купона свърши, Европа е пред крах, съответно и тук иде същото. Просто при нас всичко е с забавяне.Честито на умниците с лизингите, скоро отново ще чакате по спирките трамвая.И така трябва!!!
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    България
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хората търсят нещо тънкана, затова и повечето модели са от разпродажби заради смяна на поколението
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 1 - Може ли, ако не е проблем, да пробваш и да го напишеш на български т'ва?
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сега ще слушам, че българина бил абсолщтен ***, че не купувал нова Дачия за 50000 лева, ами предпочитал стар Мерцедес за 35 ...
  • #4
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    МитЕ,каква есен те е платила през януари? Класацията е януари 2024 година,на Марс може вече да е есен.
fallback
Последни