fallback

Защо капачката на резервоара може да е от различна страна на колата?

Производителите имат няколко съображения при определяне на мястото

Шофьорите, които са карали автомобили на различни производители, знаят, че капачката на резервоара може да бъде разположена отдясно или отляво. Как производителите определят местоположението на гърловината и защо то не е едно и също при всички автомобили?

Това решение често зависи от пътните условия в различните страни. Например, в много европейски дължима гърловината за зареждане на автомобили с гориво се намира отдясно. Това е така, за да се намали рискът от зареждане от туба край пътя. В случая шофьорът е далеч от платното с движещи се превозни средства и така е защитен. Интересното обаче е, че при повечето автомобили с десен волан резервоарът също се зарежда отдясно.

Поставянето на гърловината отдясно позволява на водача без проблеми да отвори вратата на колата си при спиране на бензиностанцията. Това улеснява зареждането с гориво, тъй като водачът може да излезе от автомобила и бързо да плати горивото, без да се притеснява, че вратата ще удари бензиновата колонка. Освен това е по-лесно да се стигне до бензинова помпа с гърловина, разположена отдясно.

Това обаче не са всички причини. В по-старите европейски градове често има малки бензиностанции с няколко помпи, разположени до пътя. За да се приближите до тях, е по-удобно да използвате дясната страна, а понякога това е единствената възможност, особено при еднопосочни улици.

В САЩ, където движението е отдясно, при много коли гърловината на резервоара е отляво. Инженерите обясняват това, като казват, че по този начин водачът не трябва да полага допълнителни усилия и да губи време за зареждане с гориво. Просто излиза от колата и прави няколко крачки към помпата.

Изборът на място за гърловината на резервоара също зависи от конструктивните характеристики на конкретен модел. При проектирането на ново превозно средство се обръща специално внимание на безопасността. Един аспект в случая е свързан с минимизиране на риска от запалване на гориво в случай на авария. Инженерите провеждат серия от краш-тестове, за да оценят последствията от евентуален сблъсък, като анализират динамиката на повредата на каросерията и симулират различни опасни сценарии на пътя. Резултатите от тези тестове се анализират и се вземат предвид при вземане на решение за местоположението на гърловината за пълнене на гориво.

За да избегнат объркване на бензиностанциите, автомобилните производители инсталират упътвания на приборния панел. До иконата на резервоара обикновено има стрелка, сочеща към страната, където се намира вратичката за зареждане. Това помага на шофьорите да се ориентират бързо.

fallback
  • #4
    Мда ( преди 3 месеца )
    Изключително полезна и информативна статия! Нямаше да мога да си намеря капачката на резервоара без тези ценни напътствия...
  • #3
    До 3 ( преди 3 месеца )
    Принципно си прав, но както каза японски, се сещам за няколко ползвания на чужди японски автомобили особено toyota. Трябва ти или упътване или жокер от приятел за да намериш лостчето или бутона за отваряне на капачката на резервоара които се намират на най-невероятните места, за които може да се сети човек.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Логичното е зареждането да става от страната на шофьора! Много по удобно е и при самото паркиране лесно да прецениш да спреш точно до колонката да не разпъваш маркуча. Европейските коли са сбъркани и зареждането е от грешната страна. Тука има още едно преимущество да караш японска или корейска кола в Европа. На бензиностанциите почти винаги имаш свободно място. А най удобни в това отношение са руските УАЗки. Те имат капачка и от двете страни.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пак претопляте старо ядене...
fallback
Последни