fallback

BMW представи най-голямото комби в историята си

Новото 5-Series Touring излиза и в два изцяло електрически варианта

Пусната на пазара като част от поколение Е34 през 1991 година 5-Series Touring е неразделна част от модела на BMW. Винаги с отделно отварящ се заден прозорец, версията „комби" винаги излиза около 6 месеца след седана. Такъв е случаят и сега с новото поколение на 5-Series, където стандартното G60 се присъединява Touring (G61). За първи път има и изцяло електрически i5 Touring.

Новото BMW 5-Series Touring е най-голямото в историята на модела. Дължината му е нараснала с 97 мм спрямо предшественика и достига 5060 мм. Широчината е 1900 мм (+32), а височината - 1515 мм (+17 мм). Разстоянието между двете оси е увеличено с 20 мм - до 2995 мм, и по този показател баварското комби превъзхожда конкурентите си в сегмента.

Целта на комбито 5-Series е да предложи увеличено пространство и, особено отзад, забележимо увеличение на мястото за краката, раменете и лактите на пътниците, както и оптимизиран акустичен комфорт. Разширеният отвор на багажното отделение, в комбинация с дълбокия праг за товарене, позволява удобното прибиране на големи багажи.

Независимо от технологията на задвижване, всички варианти на новото BMW 5-Series Touring имат обем на багажното отделение, който може да бъде увеличен от 570 до 1700 литра. Освен автоматичното задвижване на задната врата, част от стандартното оборудване е и дистанционното отключване на облегалката на задната седалка, която се дели в съотношение 40:20:40 от багажника.

Отделенията за съхранение под пода на багажното отделение осигуряват място за разделителната мрежа на багажното отделение, капака на багажника и кабела за зареждане на напълно електрическите и plug-in хибридните модели. Като обем на багажника новото комби 5-Series превъзхожда Audi A6 Avant 565 (565-1680 литра), но отстъпва на Mercedes E-Class (615-1830 литра).

За първи път в историята на модела той ще се предлага с изцяло електрическо задвижване (на снимките). В BMW i5 M60 xDrive Touring два мотора - по един на всяка ос, които образуват електрическо задвижване на всички колела с до 601 к.с. Въртящият момент е 820 Нм при активиране на функцията M Launch Control или M Sport Boost. Тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч.

Електрическият мотор на BMW i5 eDrive40 Touring, разположен на задната ос, генерира максимална мощност от 340 к.с. и въртящ момент до 430 Нм с функцията Sport Boost или Launch Control. Тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди.

И при двата модела високоволтовата батерия, разположена в долната част на автомобила, осигурява използваемо енергийно съдържание от 81,2 кВт/ч. Пробегът, определен в тестовата процедура WLTP, е от 445 до 506 км за BMW i5 M60 xDrive Touring и от 483 до 560 км за BMW i5 eDrive40 Touring. Постоянен ток може да се зарежда с мощност до 205 kW.

Всички дизелови двигатели, налични за новото BMW 5-Series Touring, са комбинирани с 48-волтова мека хибридна технология и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Четирицилиндровият двигател на моделите 520d Touring и 520d xDrive Touring, налични при пускането на пазара, генерира максимална мощност от 197 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Портфолиото от задвижвания ще бъде допълнено от редови шестцилиндров дизел през лятото на 2024 г. По същото време ще излязат и две версии на модела с plug-in хибрид, включително 530e.

Акцентът в дизайна на салона пада върху извития дисплей на BMW. Неговият 12,3-инчов информационен дисплей и контролният дисплей с диагонал на екрана от 14,9 инча образуват напълно цифрова мрежа от екрана. Новите стандартни спортни седалки, воланът, който сега е сплескан в долната част, и опционалната BMW Interaction Bar също допринасят за атмосферата в интериора.

Стандартно комбито е с напълно вегански интериор. Повърхностите за сядане във версия Veganza също се предлагат като опция с декоративна перфорация. Кожената тапицерия BMW Individual Merino се предлага и в няколко двуцветни версии. Други опционални акценти включват фиксиран панорамен стъклен покрив и съраунд звукова система Bowers & Wilkins с до 18 високоговорителя.

Стандартното оборудване включва алуминиеви джанти с размери 18 и 19 цола за напълно електрическите и plug-in хибридните модели. Като опция се предлагат алуминиеви джанти с размер до 21 цола. Срещу доплащане са достъпни още пакетите M Sport Package, M Sport Package Pro и M Carbon Exterior Package. Опциите за комбито включват още M спортно окачване, M спортна спирачна система и Adaptive Suspension Professional (стандартно в BMW i5 M60 xDrive Touring) с електронно контролирани амортисьори, интегрално активно кормилно управление и ново управление на страничната динамика. Адаптивното M окачване Professional с активна стабилизация при накланяне и Active Roll Comfort също се предлага.

Новото 5-Series Touring разполага стандартно с асистент за паркиране, включително наблюдение на подхода, асистент за ремарке, камера за заден ход и асистент за заден ход. С помощта на предлагания като опция асистент за паркиране Professional автоматизираните маневри за паркиране и маневриране с дължина до 200 метра могат да се контролират и извън автомобила с помощта на смартфон. Частично автоматизираното шофиране (включително по магистралата) е отчасти стандартно и отчасти възможно срещу допълнително заплащане.

Продажбите на модела в Европа стартират през май в Германия, а от юни той ще бъде достъпен и на останалите пазари. Цените започват от 61 750 евро за версията 520d, докато със задвижване на всички колела струва 64 350 евро. Електрическото i5 Touring варира между 72 200 евро (eDrive40) и 101 500 евро (M60 xDrive).

Още снимки на новото 5-Series Touring - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    до 3 ( преди 9 месеца )
    Не знаеш с какви хора говориш. Точно този сегмент коли карам и не само съм компетентен, но и съм длъжен да проучвам новите модели, за да знам кой да си купя следващия път. 2,6 тона, 5,1 м с багажник колкото сегашната ми кола дирекно се зачерква в списъка. За цената да не говорим.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тази 5-а си е направо като 7-а. Пораснала е по вскики показатели, като по цена е 10к по скъпа от Г31 поколението. Паркирането ще е доста предизвикателно с тази кола. Лично на мен не ми харесва, нито отвън нито отвътре. Бие ми на кич (сравнявам с Г31) След К. Бенгъл изараха 2 добри поколения (Ф и Г), но сега пак залитнаха. Въпрос на вкус разбира се и за всеки влак си има пътници.
  • #3
    до Ганьовщината ( преди 9 месеца )
    Още не е изстинала от премиерата и вече ***, ъъъ Гатьо и анонимния се изказаха компетентно... дали сте се качвали в нещо хубаво, че имате база и критика към чисто нова бизнес клас кола?
  • #2
    Гатьо ( преди 9 месеца )
    200 хил.лв за 2-ка дизел с някой екстри.Егати далаверата!
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Едва са стигнали багажника на 10 г. модел на Ауди, но за сметка на 10 см по-дълга кола. А кога ще стигнат този на Model S, който на всичкото отгоре е седан, макар и с хечбек врата? А кога ще свалят 400 кг, за да стигнат Теслата? За мен, БМВ се излагат.
fallback
Последни