fallback

Ключова технология в новото Porsche Macan е създадена... в София

Високотехнологичните български компоненти в съвременни модели стават все повече

При всяка критична статия за автомобилите на някой не толкова утвърден производител - от Румъния и Сърбия до Русия и Китай - във форума ни обикновено се стига и до такава реакция: те поне правят нещо, ами ние... Но истината е, че България, макар да няма финална сглобка на автомобили, всъщност произвежда някои от компонентите, изискващи най-сериозно know-how и даващи най-висока добавена стойност. Поредното потвърждение дойде с премиерата на новото, чисто електрическо Porsche Macan.              Най-продаваният модел на германската компания е пълен с впечатляващи новости. Сред тях е и изцяло промененият 12.6-инчов извит панел на дигиталните прибори пред шофьора. Малцина обаче знаят, че тази технология всъщност е разработена... на бул. "Цариградско шосе" номер 90 в София. Automedia.bg научи, че той е дело на българските инженери на гиганта Visteon.                Американската компания, чийто основен развоен център е в България, е доставчик на дигитални прибори ("клъстери") за 12 от 15-те най-големи автомобилни групи в света. Дело на софийския екип бе първата MBUX мултимедийна система на Mercedes, а също и нашумялото триизмерно дигитално табло при новите модели на Peugeot.            Благодарение на софийските си разработки, Visteon вече има над 15% дял от пазара на автомобилни дигитални табла        Новият Macan е оборудван с три дисплея - за приборите, централния за информационната система и един за пътника вдясно, който обаче се предлага като допълнителна опция. Новата мултимедийна система вече е базирана на Android Automotive OS.

Междувременно се разкри и достачвикът на 100-киловатчасовата батерия на новия Macan, която позволява зареждане до 270 кВт с прав ток. Тя е дело на световния лидер при батериите CATL от Китай. Все още няма потвърждение обаче дали става дума за Qilin - най-новата технология на CATL, която превъзхожда с 13% досегашните батерии тип 4680.      

      

fallback
  • #10
    До #9 ( преди 10 месеца )
    Да, разведи го.Но докато го правиш му обясни как от над 1000 човека офиса се стопи до около 700.И му обясни как почти всичката работа лека полека се изнася към Индия.
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колегата анонимен да заповяда на Цариградско Шосе 90, да го разведа да види с какви технологии разполагаме. Дали пак ще го смята за абсурдно
  • #8
    до 5 ( преди 10 месеца )
    Всеки горд притежател на анцуг, излежаващ се на дивана, не може да допусне, че някой в България върши нещо различно от него. А да го убедиш, че да създаваш софтуер е в пъти по-доходно и престижно от отливането на пластмаски, вече е напълно невъзможно
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Някой знае ли как да разблокира ECU-то, че да мога си пускаммачове, докато карам ... аааз не гледам, само слушкам, ама я на светофари и прочие ;)
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    нали друго си е чушкопек да произвеждаш *** ***
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Компанията не е българска. Имат клонове в 17 държави, само в Индия по едно време имаха над 4000 служители. Така че реално не се знае какво точно е разработено в България и каква роля изпълнява българският клон. Съмнявам се да са произвели каквото и да било. Най много част от графичния интерфейс да е направен в България. Иначе хардуера да се произведе тук е абсурд. Нямаме капацитет за такава електроника.
  • #4
    Fra ( преди 10 месеца )
    Аз имам кола с табло от 1999г, какаъв ти е проблема?
  • #3
    До2 ( преди 10 месеца )
    Абе пенди правещо се на женди, от къде на къде ще питат точно теб? То е ясно, че ако питаме най-добре да има табло от 99та година където е и мозъка ти и всичко друго е :женди"
  • #2
    Женди ( преди 10 месеца )
    Защо няма екран и на самия волан, това е недопустимо за съвременен автомобил, трябва да има и там, освен това къде са камерите, как ще стриймвам от тази кола, напълно неизползваема!
  • #1
    още ( преди 10 месеца )
    Една причина да бъде отбягвано
fallback
Последни