Забравено за повече от 30 години в гараж, това Maserati Mistral е готово за нов живот. Това е един от последните 20 екземпляра, произвеждани някога, както и последният модел, оборудван с редовия шестцилиндров двигател „Formula 1 World Champion“.
Накратко, колата е истинско скрито съкровище, което ще бъде продадено на търг в RM Sotheby's на 31 януари на цена от около 50 000 до 75 000 евро. Тя дължи името си на известния студен вятър, който духа в южната част на Франция. Следващите модела Maserati също са от известни ветрове като Ghibli, Bora, Khamsin, Karif, Shamal и Levante.
Представено за първи път на автомобилното изложение в Торино през есента на 1963 г., Mistral използва адаптирана версия на 3,5-литровия, 6-цилиндров двигател, използван в моделите Maserati 250F Grand Prix. Този двигател спечели осем Гран при във Формула 1 между 1954 и 1960 г., както световния шампионат през 1957 г. с Хуан-Мануел Фанджо на волана.
Двигателят на Mistral с работен обем 3,5 литра и мощност 235 к.с. скоро е заменен от 3,7-литрова версия с 245 к.с., докато по-новите автомобили са оборудвани с 4,0-литрова версия с 265 к.с. Последните са най-търсените от колекционерите.
Както беше посочено по-горе, този Maserati Mistral от 1970 г. с двигател 4.0 с 265 к.с., който виждате на снимките, е един от последните 20 произведени екземпляра. Това, което го прави още по-ексклузивен, са джантите Campagnolo - същите, които се монтират на Ghibli по това време.
Според RM Sotheby's, това Maserati е изпратено от фабриката му във Франция и е пристигнало в представителството в Париж на 12 март 1969 г. Колата сменя 3 собственика до 1988 г., като подразделението Maserati Classiche потвърждава автентичността на автомобила, който е запазил оригиналния си двигател и шаси, както и всички производствени компоненти.
Автомобилът е изминал 42 389 км и се предлага с официална документация на Maserati Classiche, комплект инструменти и резервно колело Campagnolo. Състоянието на каросерията и механиката не се уточняват.
Още снимки на автомобила - вижте в галерията: