fallback

Изненада: Китай ограничава износа на електромобили

Властите в страната предприемат „силови мерки“, за да контролират производството

От известно време насам водещи анализатори от Европа и САЩ твърдят, че развитието на електрическите автомобили в Китай е прекалено бързо и неконтролирано и на този фон автомобилите произведени в Поднебесната държава могат да превземат световния пазар в следващите няколко години.

Сега обаче се случва нещо неочаквано. Правителството на Китай заяви, че ще ограничи насилствено разширяването на производството и износа на електрически автомобили от Китай. Решението е в отговор на критиките за „несправедливи“ индустриални и търговски практики.

Източници на Financial Times съобщават , че китайското правителство ще контролира „сляпото" производство на нови електрически превозни средства, което се извършва в страната в страната от няколко години, като по-интересното в това твърдение е, че за целта китайските власти ще използват силови методи.

„В тази област има и нередовно конкурентно поведение от страна на производителите“, каза заместник-министърът на промишлеността и информационните технологии Син Губин пред Financial Times.

Индустрията, свързана с електрически автомобили в Китай бързо се превърна в сила и една от основните икономически точки на страната. Но през последните месеци беше подложена на сериозно наблюдение от Европа, особено заради политиките на субсидиране, които поставиха производителите от Стария континент в неизгодно конкурентно положение, като същевременно въвлякоха Китай в търговска война със северноамериканските пазари.

Още през септември ЕС започна разследване на китайската индустрия за електрически автомобили, защото европейските компании не успяват да се преборят и въобще да се конкурират с евтиния, високотехнологичен китайски внос, произведен с евтина работна ръка и на всичкото отгоре субсидиран от държавата.

На фона на основателните страхове САЩ и Европа затягат правилата си за продажбата на китайски автомобили и части, като американските мита са толкова високи, че Китай премести фокуса си към други пазари, а именно Южна Америка, Азия и Европа. Решението за ограничаване на износа най-вероятно е заради опасенията същото да не се случи и в Европа.

fallback
  • #14
    Рашку ( преди 9 месеца )
    През миналия век имаше приказка, че жълтата раса ще владее света.Мислехме си-японците,но не би....А то било китайци...Е,много са и го могат.
  • #13
    Sdf ( преди 9 месеца )
    Какви евтини заплати в Китай бе - тая мантра я повтарят само хора , който не са били е Зкитай. Един инж в Китай печели повече отколкото в Германия - това е факт . Там се залага на обеми !!!
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не малък процент от цената на колите е от транспорт, така че би трябвало по ниските заплати да се компенсират с разходите за доставка до Европа, като прибавиш и вносни мита европейските производители не би трябвало да са толкова ощетени.
  • #11
    До 10 ( преди 9 месеца )
    Що за просташки коментар?
  • #10
    До 8 ( преди 9 месеца )
    Бегай да си купиш!
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Проблемът е, че Ато 3 трябва да падне до 23 хил. евро, за са си струва парите. Колата не е особено добра.
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Вчера BYD намалила цените в Германия на Долфин до 30К евро и на СУВа атто 3 до 35К евро и двете с по 400км пробег и 200 коня
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тъпите спорове ще продължават още дъъълго защото нито електромобилите ще изчезват нито ще спрат да растат, но вероятно не с бързото темпо което искат някои..
  • #6
    Гост ( преди 9 месеца )
    Няма субсидии,няма продажби.
  • #5
    Гост ( преди 9 месеца )
    Изпатканяка пак се из ходил.Нещо за атомна енергия, лечение на рак, изкуство,няма ли да ни представиш " компетентното" си мнение?Съвсем се омота тлупи.Мити4ен,май си кокошка с трътка,без топки.
fallback
Последни