fallback

Изненада: Китай ограничава износа на електромобили

Властите в страната предприемат „силови мерки“, за да контролират производството

От известно време насам водещи анализатори от Европа и САЩ твърдят, че развитието на електрическите автомобили в Китай е прекалено бързо и неконтролирано и на този фон автомобилите произведени в Поднебесната държава могат да превземат световния пазар в следващите няколко години.

Сега обаче се случва нещо неочаквано. Правителството на Китай заяви, че ще ограничи насилствено разширяването на производството и износа на електрически автомобили от Китай. Решението е в отговор на критиките за „несправедливи“ индустриални и търговски практики.

Източници на Financial Times съобщават , че китайското правителство ще контролира „сляпото" производство на нови електрически превозни средства, което се извършва в страната в страната от няколко години, като по-интересното в това твърдение е, че за целта китайските власти ще използват силови методи.

„В тази област има и нередовно конкурентно поведение от страна на производителите“, каза заместник-министърът на промишлеността и информационните технологии Син Губин пред Financial Times.

Индустрията, свързана с електрически автомобили в Китай бързо се превърна в сила и една от основните икономически точки на страната. Но през последните месеци беше подложена на сериозно наблюдение от Европа, особено заради политиките на субсидиране, които поставиха производителите от Стария континент в неизгодно конкурентно положение, като същевременно въвлякоха Китай в търговска война със северноамериканските пазари.

Още през септември ЕС започна разследване на китайската индустрия за електрически автомобили, защото европейските компании не успяват да се преборят и въобще да се конкурират с евтиния, високотехнологичен китайски внос, произведен с евтина работна ръка и на всичкото отгоре субсидиран от държавата.

На фона на основателните страхове САЩ и Европа затягат правилата си за продажбата на китайски автомобили и части, като американските мита са толкова високи, че Китай премести фокуса си към други пазари, а именно Южна Америка, Азия и Европа. Решението за ограничаване на износа най-вероятно е заради опасенията същото да не се случи и в Европа.

fallback
  • #4
    РУК ( преди 9 месеца )
    До 1 - Мите, как ще бъде залят пазара, като същите тези суровини и батерии се произвеждат основно в страната напълно контролирана от същото това правителство което сега ограничава износа на електрички?!?! Нещо нямаш връзка с главния!На китайската компартия не им дреме дали следващите 12 месеца ще направят 50 млрд. долара повече или по малко.Онази прослойка която с презрение наричат "работници" нищо няма да усетят от това!Китайската цел е господство и контрол!А ти им се кефиш!
  • #3
    Отново ( преди 9 месеца )
    Айде, Митето отново блести със сектантство. Когато китайците увеличават износа е защото имат насищане на местния пазар и почват да громят световния. Когато намаляват е защото целят намаляване на цените на суровините. Когато ги задържат - трупат печалби (примерно). В общи линии, каквото и да правят китайците и Тесла , все е гениално и стратегическо. От друга страна, каквото и да направят Тойота и другите подобни, то е недалновидно и паническо. Почти съм сигурен, че има термин за такова мислене...
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    1-ви, няма да стане баш така, но блаженни са вярващите.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Добра новина, сега света ще бъде залят със свръхизлишък от суровини за производство на батерии, които няма да могат да бъдат купени от китайците въпреки, че са поръчани с нарастващи заявки за години напред. Това ще свали цените както на материалите, така и на произведените от тях батерии много по-бързо, отколкото се очакваше. Умен ход на китайците, които играят дългата игра, а не гонят само краткосрочни печалби, като големите автомобилни производители.
fallback
Последни