fallback

Може ли маслото в двигателя да замръзне?

И при какви температури можем да използваме минерално и полусинтетично масло

Силните студове в началото на януари причиниха много проблеми както на собствениците на автомобили, така и на автосервизите. Най-често проблемите са са акумулаторите, но те са лесноразрешими дреболии в сравнение с най-лошия кошмар – замръзналото моторно масло.

Веднага щом живакът в термометъра падне под нулата, някои шофьори започват да изпадат в истерия: какво ще стане с колата. Да тя, без съмнение, замръзва, но това не е фатално, когато говорим за температури до −15 градуса по Целзий. След тази отметка на термометъра нещата стават наистина интересни.

В такива студове старите акумулатори се предават, допълнително инсталирана мултимедия отказва да работи, а възникват и по-сериозни затруднения. Например при -15 градуса минералното масло в двигателя започва да замръзва.

Замразяването на моторното масло само по себе си е смъртна присъда. Главата на цилиндъра, разбира се, не се деформира, в нея няма такова количество течност, че замръзването да доведе до повишаване на обема и раздуване, но маслената помпа няма да може да изпомпва масло в двигателя и това автоматично ще доведе до надраскване на цилиндрите.

Повечето шофьори в този момент издишват и се успокояват: кой нормален би използвал днес минерални масла? Тези времена отдавна са отминали. Но, има още едно НО. При вече−20 градуса проблемите започват и с полусинтетиката, а при −30 и със синтетичните моторни масла.

Черешката на тортата е съставът на маслото, защото да не се самозалъгваме. Това, което е изписано на опаковката, невинаги отговаря на действителността, а и по магазините има немалко фалшиви масла. И ако съдържанието не отговаря на написаното на етикета, замръзването настъпва много по-рано от посоченото. Освен това: по време на работа на автомобила моторното масло се износва, губи свойствата си, а също така има хигроскопичност - способността да абсорбира влага - макар и незначителна.

И разбира се, не трябва да се забравя факта, че при минусови температури се получава и конденз. Особено когато температурите скачат от над нулата до под -30. Следователно, при супер ниски температури - говорим за -25 и по-студено - си струва да претеглите необходимостта от пътуване с кола точно в този момент. Но по-важното е избора на моторно масло да става само от доверени продавачи. Да, може да е по-скъпо, но разглобяването и ремонта на двигателя с вътрешно горене е още по-скъпо.

fallback
  • #5
    Алекс ( преди 10 месеца )
    15W-40 може да се използва до -20,а 10W-40 до -25.
  • #4
    Бисер Петров ( преди 10 месеца )
    Написаното е абсолютно вярно
  • #3
    Бат Кольо ( преди 10 месеца )
    Младежи, аз живея в Канада, колите ми при -35С, -40С са имали само по-бавно завъртане на стартера и НИКОГА не имали проблем със запалването. НО, при първият студ ако усетя че имам проблем с акумулатора ги сменям, и всяка пролет и есен правя смяна на масло и проверка на спирачките. За разнообразие работя като механик
  • #2
    Анонимник ( преди 10 месеца )
    Каква духалка те е патила тебе? На улицата къде ще включваш и ще лягаш отдолу ли? В леда и в снега? Ако имаш гараж където имаш ток и контакт, тогава няма смисъл,щото автомобила ще е на сравнително топло място.
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Слагайте духалка да подгрее картера и двигателя за 20 минути. Колата пали от раз.
fallback
Последни