Федералната агенция за автомобилен транспорт на Германия (KBA) е започнало проверка на BMW по подозрения за използване на незаконни трикове при измерване на стойностите на вредни емисии, отделяни от един от двигателите на баварския концерн, съобщава Bild.
В конкретния случай става въпрос за по-стар модел SUV - X3 с 2,0-л дизелов двигател. Според информация на изданието, автомобилът постига обявените нива на вредни емисии, когато климатикът му е изключен.
„По време на лабораторни тестове климатикът обикновено остава дезактивиран. А това е недопустимо, тъй като по този начин се влияе върху резултатите", се казва в информацията на Bild.
През юни неправителствената организация German Environmental Aid (DUH) публикува проучвания, че BMW използва подобни „изключващи устройства“, за да намали пречистването на отработените газове в реална експлоатация.
„Шокиращо е, че дори повече от седем години след като дизеловият скандал стана известен, ние откриваме най-високите емисии на азотен оксид, които някога сме измервали в дизелови превозни средства по време на реално шофиране и намираме устройства за изключване в софтуера за управление на двигателя“, коментира управляващият директор на DUH - Юрген Реш.
Баварският производител отхвърли тези твърдения, като ги определи като „добре известни, но неверни“. През 2019 г. прокуратурата в Мюнхен прекрати разследване срещу BMW по подобни подозрение, като обяви, че „твърдение за измама не е потвърдено". Тогава концернът заяви, че по погрешка е използвал неправилен софтуер в свои модели.