fallback

Собственик на Tesla направи прибиращ се соларен покрив за Model Y

Електрическата кола получи 9 слънчеви панела от 175 W за зареждане

Собственик на Tesla Model Y преработи кросоувъра си, като му постави слънчеви панели на покрива. Създаването на цялото оборудване и монтирането му на електромобила е отнело 2 години.

Използвайки 9 панела за слънчева енергия, тази Tesla зарежда батериите си с по 32 км на ден. За производството на стойките са използвани 3D принтирани части и карбонови елементи, като работата по проекта продължава. Авторът му разкрива, че подготвя нова версия на пакета от слънчеви батерии с подобрени аеродинамични характеристики.

Идеята за използване на покрива на електрическо превозно средство за поставяне на слънчеви панели е на повърхността не е нова, но досега такива решения се използват главно за захранване на спомагателни системи, а не за тяговата батерия.

Бъдещите модели на Tesla обаче ще бъдат оборудвани с такава технология. От компанията вече обявиха, че най-новият модел на марката - пикапът Cybertruck, ще получи слънчеви панели, които ще позволяват тяговата батерия да се зарежда за 24 км на ден.

През лятото на 2023 г. Tesla пусна нова функция, наречена Charge on Solar, която позволява електрическите превозни средства да се зареждат домашни слънчеви панели. Предлага се за собствениците на Tesla Model S, Model 3, Model X или Model Y.

fallback
  • #10
    нека смятаме ( преди 9 месеца )
    А когато няма слънце, возим едни 100 кг. на покрива и генерираме само загуби заради теглото и влошената динамика. Прибавяме тези дни към всики останали дне да кажем за период 1 месец и накрая се получава полза със знак МИНУС, т.е. генерираме загуби от цялото това нещо. Да предположим хипотетично, че времето е супер и не сме на загуба, а сме на нула. Да, ама не сме на нула, защото не сме добавили инвестицията, която не е малка за 9 кв.м. олекотени фотоволтаици, а те са от скъпите. Хайде смятайте!
  • #9
    нека смятаме ( преди 9 месеца )
    това са фотоволтаици 1,3х0,8 м или около 1м2 на брой. Най-леките панели са около 7-8 кг на 1 кв.м. Това са около 70 кг само панелите. Отдолу крепежната конструкция, като я сложим стават около 100 кг тегло на покрива на колата, което я прави с доста лоша стабилност, а аеродинамиката отива на кино. Заради тези неща, разхода на ток се покачва доста, което означава, че тези 32 км няма да стигнат да компенсират нещата. И то са 32 км в идеални условия при целодневно слънце. А когато няма слънце...
  • #8
    raiders ( преди 9 месеца )
    32км безплатно... зависи обаче инвестицията колко струва и за колко време ще се изпрати.
  • #7
    PLAID ( преди 9 месеца )
    С перовскитни панели е по-добре.
  • #6
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Да, не участвам в спора за осло.
  • #5
    До3 ( преди 9 месеца )
    А извинявам се ако съм те обидил, просто помислих, че е насочено към мен, но може да си писал за тоя от статията и да няма общо със спора за Осло :D
  • #4
    До 3 ( преди 9 месеца )
    А ти на кой си брат като грам не можеш да си ползваш главата? То у близко до акъла, че със сигурност средно в пъти повече от 2 км ще прави в Осло защото слънчевите часове не са 15 пъти по-малко, а към 2 пъти по-малко от Калифорния и по-скоро би правило 15км средно в Осло
  • #3
    Това е ( преди 9 месеца )
    На митичния брат му
  • #2
    До 1 ( преди 9 месеца )
    И как изчисли този явна лъжа? Да не би в Осло да има 15 пъти по-малко слънчеви часове или разликата е по-скоро към 2 пъти? Иначе разбира се смисъла е на юг от Осло и Ванкувър, но ще е повече от 2 км средно със сигурност макар в зимен облачен ден сигурно и в Калифорния ще е под 2 км
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това в Калифорния може и да работи, но в Осло едва ли ще зареди и 2км
fallback
Последни