Германският производител Mercedes потвърди технологиите, които ще използва умалената версия на всъдехода G-Class. Тя ще се появи на пазара през 2026 г., като няма да има рамна конструкция и двигател с вътрешно горене, съобщава Autocar.
Моделът ще се казва g-Glass, като малката буква в него има за цел да подчертае разликата с истинския Gelendevagen. Както се очакваше, роднинската връзка с легендарния с легендарния SUV на рамна конструкция ще бъде ограничено до външния вид. Най-близкият технически аналог на бъдещата g-Class е третото поколение на седана CLA.
Техническият директор на Mercedes-Benz - Маркус Шефер, потвърди пред Autocar, че кросоувърът g-Class ще бъде „чист“ електрически автомобил и ще се базира на същата MMA платформа, която дебютира на седана CLA. В същото време обаче модулите на двигателите ще бъдат заимствани от по-големи модела на Mercedes.
На свой ред, главният дизайнер на марката Гордън Вагенер не крие, че дизайнът на g-Class ще бъде много подобен на оригиналния SUV. Използването на платформата MMA обаче означава, че Mercedes-Benz ще разчита на монококова каросерия. Акцентът върху проходимостта обаче ще остане, тоест g-класата ще бъде доста способна и извън асфалта.
Все още не е потвърдено официално, но се очаква, че за baby G-Class се подготвя 800-волтова електрическа система с функция за бързо зареждане. Клиентите ще могат да избират между литиево-железен фосфат (LFP) и литиево-никел-манган-кобалт оксидни (NMC) батерии с капацитет до 85 кВт/ч.
Премиерата на Mercedes-Benz g-Class ще се състои едва през 2026 г. Новият продукт ще стане третият модел в семейството на модела след класическия всъдеход с ДВГ и електрическия EQG. В близките месеци оригиналната „голяма“ G-Class ще претърпи планиран фейслифт и ще се откаже от бензиновия V8 в полза на редови шестак.