fallback

Китайски електромобил се оказа най-ефективен в зимните тестове на ADAC

Изпитанията показаха още един недостатък на колите на ток в големите студове (ВИДЕО)

Германският автомобилен клуб (ADAC) провери пробега на китайските електрически автомобили през зимата. Експертите тестваха общо 15 автомобили без двигатели с вътрешно горене при -7 градуса по Целзий, като целта им беше да разберат колко се увеличава потреблението на енергия при студено време и дали интериорите могат да се затоплят до комфортна температура.

Резултатите от тестовете разочароващи - през зимата потреблението на енергия се увеличава с един и половина до два пъти, а на шофьора и пътниците в някои от предлаганите на пазара електрически автомобили ще бъде доста студено, тъй като салонът не се затопля достатъчно.

По критерия за най-малка разлика в консумацията на енергия при температури от +23°C и -7°C най-добри резултатите показаха BYD Atto 3 и Dacia Spring, а третото място си поделят Ora Funky Cat и Audi Q4 e-tron. При тях потреблението на електроенергия се е увеличило съответно с 38, 39 и 46%. На другия полюс са Renault Kangoo E-Tech Electric и Volkswagen ID.5, които в студа харчат два пъти повече.

Лидерството на BYD Atto 3 беше засенчено от факта, че интериорът на китайския електрически автомобил е и най-студеният. Температурата в него отказа да се повиши над +16,6 °C. Малко по-топло е в Renault Kangoo E-Tech Electric (+16,9 °C), а също така е доста хладно и в кросоувъра Xpeng G9 - максимум +19,0 °C.

Резултатите от теста на ADAC се обясняват отчасти с техния размер - компактните електрически автомобили се загряват по-лесно, така че консумацията на енергия нараства по-бавно. Въпреки това от анализа на германските експерти могат да се направят полезни изводи - дори при слаб студ автономността намалява значително! Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече.

Ето и резултатите (първо е посочен пробега при +23 градуса, след това пробега при -7 градуса, а накрая - достигнатата температура на салона):

fallback
  • #15
    carpe_diem ( преди 9 месеца )
    Последното изречение кърти, да. Като собственик на електромобил мога да ви кажа, че зимата на кратки разстояния и в задръстване харчи много повече от двойно, сравнено с лятото. Но колата за 5-10 мин се стопля (и да, топли от първата секунда на включване на парното) и после разходът е много близък с лятото. Пътували сме примерно февруари извън града, през нощта беше минус 5 примерно, като тръгнахме малко на 0 градуса, след това май месец същия маршрут - абсолютно идентичен разход на февруарския.
  • #14
    Последния Софиянец ( преди 9 месеца )
    Само да кажа ,че не ми дреме за скъсания Пешо или Гошо , дето карат астматици на по 20+ години! Та кога фалира Тесла , я кажете?
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече." Това е точно толкова близо до истината, колкото да твърдиш, че ако всяка сутрин си палиш двигателя да работи 20 минути при отрицателни температури за да идеш на 20 км до работата и автомобилът вместо 5 започва да харчи 8 на 100, то ако тръгнеш на дълъг път разхода ще се вдигне още. Ама кой да мисли и смята
  • #12
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Какво да видиме - че само тройката и S-ката могат да качат над 30 градуса в купето и да стане сауна, щото имат най-добрата термопомпа в индустрията - Octovalve? И имат най-голям пробег в студа и най-висока средна (пикова и баба знае) скорост на зареждане? Тва е ясно за всички.
  • #11
    Точно в десятката ( преди 9 месеца )
    "Петърчо преписва без да мисли." Като прочетеш последното изречение и ти става ясно, че е точно така. Даже вече започвам да се убеждавам, че са ме баннали, защото постоянно им показвам грешките, но най-вече защото пише в коментарите да си защитава глупостите, защото никога не си признава грешка, нито пък че не разбира по някоя тема. Нали все пак се представя за инженер?
  • #10
    Ушанки ( преди 9 месеца )
    Оф, леле, то в днешно време половината шофьори карат с шуби, палта, пухенки, шапки, шалове, ***, ръкавици, ски обувки и т.н., и нито могат да се обърнат да погледнат през рамо, нито могат да чуват като хората, та само си представям каква касапница ще е, когато зимата в купетата на колите ще е като да се возиш зимата в Чавдар, модел 83-та година по линията Велинград-Юндула. Затова с всяка електричка, подарък кърпа да си бършеш запотяването по стъклата. Микрофибърна, щото трябва да е хай-тек.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Т.е. китайците направили малка кола, която при това не може да си стопли интериора, платили някое евро на корумпирания ADAC, които бяха завишили в пъти резултата на Голф преди години, и ето ти новина. Петърчо преписва без да мисли.
  • #8
    До Дизел Киловатов ( преди 9 месеца )
    Пропускаш, че ако си зареждаш електромобила в къщи на нощна тарифа, ще ти струва 15 ст на киловат, т.е 7.2 лева за 220 км или 3.27 лв за 100 км, т.е. 4.5 пъти по-евтино от дизелака. Освен това спираш безплатно в платени зони за паркиране. Да не говорим, че някои електрички все още могат да се зареждат безплатно. Я пак за рекламата...
  • #7
    Дизел Киловатов ( преди 9 месеца )
    Дачия Спринг-48киловата, смесен пробег 220км без клима и отопление т.е. идеален вариант. Варна цена на киловат на общинските зарядни е 90ст. 48х0.9=43лв, за 220км дава 19.5лв/100. Така дизел разход 5.5 на 100 по 2.65литъра =14.57лв/100км. И лятото ми е хладни4ко а зимата топло, не вися пред зарядните станции гледайки как фосилните коли зареждат и отлитат по своите работи. ДА не говорим че ако прибавиш и цената на електри4ката която е двойна....Абе рекламата е голямо нещо,отсява човек от шаран.
  • #6
    Уили Уонка ( преди 9 месеца )
    А един мармот увиваше шоколада в станиол...
fallback
Последни